2012 május 19-én, 22 óra 30 perckor élesítettem az első posztot a blogon, mely a németországi vasúti közlekedésről szólt. Ebben leírtam, hogy nekem, mint egyszerű laikusnak és utasnak milyenek voltak az első benyomásai az itteni vasútról. Ezt a posztot ezután sorban követték a további bejegyzések, így mára már 211 poszt olvasható itt kirándulásokról, nagysebességű vasutakról, balesetekről, játékprogramokról vagy valamilyen egyéb más müncheni érdekességről.
Planegg S-Bahn megállója, ezen a ponton kezdődik minden egyes új kirándulás
Az indulás óta több, mint 300 ezer oldalletöltés volt, mely sokszorosa az induláskor az általam becsültnek. Ez átlagosan 410 oldalletöltést jelent naponta, mely lassan bár, de folyamatosan növekszik.
2012-ben, az indulás első hetében tíz poszt jelent meg, a rá következő héten további nyolc. Ilyen szorgalmas azóta sem voltam (bár ebben közrejátszik az is, hogy a már korábban publikált cikkeimet gereblyéztem össze egy helyre), néhány esetben jelent meg egy hét alatt öt, a többi esetben pedig ettől kevesebb. Olyan hét viszont nem volt, amikor semmi sem került fel az oldalamra.
A lehető legtöbb esetben a saját fényképeimet használom illusztrálásra, de néha bizony az internet segítségére is rászorulok. Hiszen néhány fotó kedvéért nem ugorhatok át mondjuk Marokkóba vagy Panamába!
Átkelés a Panama-szoroson, egy a sok-sok nem-saját kép közül (kép forrása: Wikimedia Commons)
2013 november 15. óta pontosabb statisztikák is készülnek, így nyomon követhető a legnépszerűbb cikkek látogatottsága is. ez alapján meg tudom mutatni minden Kedves Olvasómnak a tíz leglátogatottabb eddigi cikkemet.
Lássuk hát a dobogósokat (megjegyzés: természetesen ezek az értékek egy pillanatnyi állapotot tükröznek, és lassacskán mindig növekednek):
- Adolf Hitler vasútja: A Breitspurbahn - 39882 oldalletöltés, 420 Facebook like;
- A világ legnehezebb vonatai - 37376 oldalletöltés, 388 like;
- A világ leghosszabb személyszállító-vonatai - 9385 oldalletöltés, 41 like;
- A nagysebességű vasút legsúlyosabb balesetei - 1. rész - 8509 oldalletöltés, 17 like;
- A Transport Tycoon vonatai - 7544 oldalletöltés, 166 like;
- A világ legdrágább infrastrukturális beruházásai - 7136 oldalletöltés, 62 like;
- A nagysebességű vasút legsúlyosabb balesetei - 2. rész - 6847 oldalletöltés, 0 like;
- Panama vasútja - 6260 oldalletöltés, 53 like
- Berchtesgaden oda-vissza - 3589 oldalletöltés, 12 like;
- Mercedes-Benz autószalon Münchenben - 3284 oldalletöltés, 5 like
Ez természetesen annak is köszönhető, hogy sokszor szerepeltem az Index vagy az Index2 címlapján a blogajánlóban. Ha nem tévesztettem el a számolást, akkor eddig összesen már 48-szor kaptam kitüntetett figyelmet az Index szerkesztőségétől. Ezt a kedves gesztust itt is szeretnem nekik megköszönni: Köszönöm Kedves Indx.hu, hogy bemutatásra érdemesnek találjátok az írásaimat! :)
Mióta a blogot írom, eljutottam Németország sok szép városába, Franciaországba, Spanyolországba (Madrid, Barcelona, Valencia Tarragona és Mallorca), Olaszországba (Rómába, Nápolyba, Firenzébe, Pisába és Triesztbe is), Monakóba, a Vatikánba, Ausztriába, Szlovéniába a barátnőmmel és persze néhányszor Magyarországra is.
A kommentek alapján vannak visszatérő olvasóim is, közülük kiemelnék kettőt: Az elsőt azért, mert ő írja a legtöbb kommentet és akinek példaképe talán Richard Trevithick lehet, a gőzmozdony egyik feltalálója. Bizonyára ennyiből is magára fog ismerni, köszönöm neki a sok kommentet és apró kiigazítást, melyeket nem vettem magamtól észre!
Egy másikat pedig azért, mert bár csupán egy kommentet írt, ez mégis olyan eseménysort indított el, ami miatt később személyesen is találkoztunk. Ebben azt hiszem mindenféleképp egyedülálló! :)
De ne csak a jóról legyen szó, most jöjjön a negatív rész is:
Kicsit elszomorít, hogy ha autókról írok egy cikket, melyekhez ráadásul nem is értek, az annyi látogatót hoz, mint három vonatos cikk együttvéve! Lehet inkább egy autós oldalt kellene vezetnem? :)
Eddig csupán egy posztomat kellett törölni egy olvasóm kérésére (bár még van rá esély, hogy meggondolja magát), egy poszt pedig, az Interraillel Olaszországban, szinte csak negatív kritikát kapott. Azt hiszem, az volt egész blogírói pályafutásom legszomorúbb pontja, és akkor elgondolkoztam azon is, hogy befejezem a blogírást. De mint láthatjátok, szerencsére túltettem magam rajta! :)
Valencia, melyről már legalább fél éve tervezem, hogy írok...
Lelkesedésem egyelőre még megvan, így az elkövetkező időkben is várhatóak újabb cikkek. Sok félbehagyott poszt várja már, hogy befejezzem végre őket és rányomjak az élesít gombra és sok olyan téma van, amiről szívesen írnék, ha több szabadidőm lenne.
Terveim szerint eljutok még az idén Amszterdamba, Brüsszelbe és valahová még Olaszországba is. És hogy mivel? Vonattal? Természetesen! :)
Remélem a Hűséges Olvasóim továbbra is velem tartanak, miközben járom Európát!
Utolsó kommentek