HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Franciaországban mindenki Párizsba akar menni. Léteznek persze átlós járatok is, csak... (2024.03.04. 22:34) TGV - hogyan tovább?

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (16) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) usa (1) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2014.04.14. 08:00 Balogh Zsolt

Mercedes-Benz autószalon Münchenben

Bár nem vagyok egy nagy autórajongó és a blogom témájától is messzire esik, néha azonban mégis be-becsúszik egy autós poszt is. Hiába, a német autóipar világhírű, így bűn lenne bármelyik autós látványosságot kihagyni, csak azért, mert a járműveknek gumikereke van az acélkerék helyett.

Mercedes-Benz Niederlassung MünchenA Mercedes-Benz Niederlassung München épülete

A munkahelyemen az alkalmazottak folyton jönnek-mennek, így mindig akad valaki, akinek meg lehet mutatni a várost. A közös városnézés közben pedig én is gyakran új érdekességre bukkanok. Ha valamit korábban kihagytam a barátnőmmel, később rábeszélt egy barátom vagy egy munkatársam. Így olyan helyekre is eljutok, ahová magamtól talán soha be nem tenném a lábam.

A legutóbbi esős szabadnapomon többek között a Mercedes-Benz legnagyobb müncheni autószalonja, a Mercedes-Benz Niederlassung München következett.

Mercedes-Benz Niederlassung MünchenEladásra váró Mercedes autók a Donnersbergerbrücke közelében

Az épület már messziről is jól felismerhető a 65 méteres magasságával és a tetején lévő forgó háromágú Mercedes csillaggal.

A szalonban 20 ezer négyzetméteren nézelődhetünk az autók között, de található itt étterem és kávézó is. A gyerekekről sem feledkeztek meg, a számukra kialakított játszótéren egy igazi, bár némiképp átalakított Mercedes Smart is található. Az ajándékboltban pedig akár lábhajtású kisautókat is vásárolhatunk, természetesen szigorúan csak Mercedes karosszériával.

A hangulat hasonló, mint az Olimpia-parkban található BMW-Weltben, de itt nem ülhetünk be találomra a kiállított autókba.

Az épületben több mint 500 eladó új Mercedes autó található, továbbá néhány több évtizedes muzeális darab is. De nem csak bent parkolnak az új tulajdonosra vágyó autók, az épület előtti parkoló is tele van velük. Magyarországon nem hiszem, hogy bármelyik autószalon ki merné rakni az új autókat a nyílt utcára.

A Mercedes-Benz Niederlassung München nem egy múzeum, így belépő sincs. Azt hiszem, a legnagyobb különbség az, hogy minden kiállított tárgyon egy árcédula is megtalálható, egy minimum hatszámjegyű összeggel, euróban természetesen.

Fényképezni is szabad, de itt is igaz, hogy mindent a szemnek és semmit a kéznek!

Mercedes-Benz Niederlassung MünchenA szalon előcsarnoka

A tetőszerkezeten egy darupálya fut végig, melynek segítségével az autókat tetszőleges helyekre daruzhatják az épületen belül.

Mercedes-Benz Niederlassung MünchenVan választék bőven!

Mercedes-Benz Niederlassung München makettA Mercedes-Benz Niederlassung München 1:200 méretarányú makettje

Mercedes-Benz Niederlassung München Mercedse-Benz SL 300Mercedes-Benz SL 300, felfelé nyíló ajtókkal

A Mercedes-Benz SL 300 eredetileg a versenyzéshez készült 1952 és 1953 között, az utcai változat csak ezután, 1954 és 1963 között került gyártásba. A típus nevében szereplő SL a "Sport Leicht" (könnyített sportverzió) rövidítése, a 300-as szám pedig utalás a 3000 cm3-es hengerűrtartalomra. Összesen 3258 db készült belőle a gyártás 11 éve alatt. Az autó több különleges műszaki megoldással is büszkélkedhet, melyek közül mindenképpen a felfelé nyíló ajtószárnyak a legfeltűnőbbek és legismertebbek. Fogyasztása sportautóhoz méltó, 100 km-en 17 liternyi benzint füstöl el. Végsebessége a sebességváltótól függően 235-260 km/h.

Mercedes-Benz Niederlassung München 280SEMercedes-Benz 280SE

A Mercedes-Benz 280SE típust 1965 és 1972 között gyártották. Az alváltozatokat is beleszámolva hét év alatt összesen 383 361 db gördült ki a gyárkapun.

Mercedes-Benz Niederlassung München C osztály ClassA C osztály

Mercedes-Benz Niederlassung München VitoMercedes Vito

Mercedes-Benz Niederlassung München SL osztály classSL osztály

Mercedes-Benz Niederlassung München Junge SterneJunge Sterne - hirdeti a reklám, akár 24 órán belül a nevünkre kerülhet egy ilyen autó hitelre, 0 %-os kamatfizetés mellett

Mercedes-Benz Niederlassung München Junge sterneCsak tudjunk választani!

Mercedes-Benz Niederlassung München CabrioA vászontetős Mercedesek is felsorakoztak

Mercedes-Benz Niederlassung München Junge SterneEgy szinttel feljebb az akció is folytatódik

Mercedes-Benz Niederlassung MünchenA bejárat fentről nézve, a recepción dolgozó hölgy is prémiumkategóriás volt!

Mercedes-Benz Niederlassung MünchenMég egy szinttel magasabban

Mercedes-Benz Niederlassung München SL osztály classAz SL osztály története napjainktól...

Mercedes-Benz Niederlassung München SL 250 osztály class... a Mercedes-Benz SL 250-en és...

Mercedes-Benz Niederlassung München SL 3000 osztály class...a sor végén a vászontetős SL 300-zal bemutatva. 60 évnyi fejlesztés a szemünk előtt!

Mercedes-Benz Niederlassung München SL osztály classA darupálya kosara, épp egy Mercedes SL lóg a levegőben

 A Mercedes-Benz Niederlassung München megközelíthető a Müncheni S-Bahn Donnersbergerbrücke nevű megállójától gyalogosan, vagy a 16-os, 17-es villamossal a főpályaudvar irányából.

Munkanapokon 9 órától 18 óráig, szombaton 9 órától 14 óráig látogatható, vasárnap zárva tart. 

A Mercedes-Benz Niederlassung elhelyezkedése Münchenben

12 komment

Címkék: mercedes érdekességek münchen index2


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr906013755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Moin Moin 2014.04.14. 19:29:50

"...minden kiállított tárgyon egy árcédula is megtalálható, egy minimum hatszámjegyű összeggel, euróban természetesen." - A hatszámjegy százezer eurós, vagy a feletti árat jelent, de az említett újautó-árcédulák jelentős többsége százezer eurónál kevesebbet mutat. jellemzően csak az S-Klasse drágább példányai vannak százezer felett, ill. az AMG-modellek. (Ld. itt: www.mercedes-benz-muenchen.de/content/germany/retailer-8/niederlassung_muenchen/de/home/passengercars/home/new_cars/models/s-class/w222/advice_sales_retail/pricelist.html )

...Amúgy meg: micsoda hazaárulás már Münchenben, Bajorországban ("in Minga, in Boarn") nem agyonhallgatni egy sváb autómárka cuccait?!:-)

paperboy 2014.04.14. 20:27:32

Sport leicht = könnyitett sportverzió

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2014.04.14. 22:01:21

@Moin Moin: Legalább német mindkettő! Hazaárulás szerintem az, hogy Magyarországon Mercedes Citarot vesznek az Ikarusok helyett!

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2014.04.14. 22:02:27

@Moin Moin: Jaj és az árakat annyira nem néztem, számomra a legolcsóbb is túl drága lenne... Meg ugye én nem vagyok egy nagy autós... :)

Globetrotter2014 2014.04.14. 22:28:54

@Balogh Zsolt: vagy hazaárulás akkora trágyahalmokat ránk kényszeríteni, mint az Ikarusok. Még a románok is rajtunk röhögtek...

Amúgy nagyon jó a poszt annyi jó hely lenne amit érdemes lenne megnézni az autózás szerelmeseinek.

Ha kicsit el is nézték a 100.000es értékhatárt (nem sok Mercedes modell lépi ezt át még újonnan sem), mekkora királyság egy ilyen zászlóshajó kereskedés a BMW szűkebb hazájában... :)

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2014.04.14. 22:39:22

@ZF2: Én eredetileg kecskeméti vagyok, évtizedekig meghatározták a várost az ottani Ikarusok. Nem csak helyi-, de távolsági forgalomban is. Mégsem robbantak le, gyulladtak ki, szakadtak ketté! Sőt néhány messzi földre elvetődött Ikarus tisztességes kort élt meg. Szerintem a BKV Ikarus gondjai nem csak a típus hibája.
Szerintem kár volt azt a gyárat elkótyavetyélni, még ha nem is egy Mercedes minőség volt, de legalább hazai, hazai munkával és a kifizetett ára is az országban maradt.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.04.15. 01:13:22

Ein echter bayer faehrt BMW und basta!

A Merci csak azért él meg Münchenben, mert már németek is laknak ott.

:) :) :)

Ismét egy jó írás.

Herr Glatzkopf 2014.04.15. 02:13:50

Dahoam is dahoam, servus München! Leicht-könnyű, das Licht-a fény :)

Grgabácsi 2014.04.15. 07:58:05

Buxus, és három éve ott kolbászoltam a környéken és nem tudtam erről. De legalább előtte fotóztam egy ilyen régi 109-est, mint ami itt is van.

Globetrotter2014 2014.04.15. 10:51:54

@Balogh Zsolt: nem arról beszéltem hogy mekkora kort ért meg.

Sok városban megy nosztalgiabusz meg villamos. Csak nem szívatják 30 éves tragacsokkal az átlag utast.

A BKV plusz 263as Ikarusai 30 évesen ugyanolyan szépek mint újonnan. Csak hiányoznak a szokásos kényelmi berendezések és a károsanyag-kibocsátás, meg pár dolog azóta fejlődött.

Attól hogy a harmadik világban még mindig futnak nem jelenti azt hogy jók is.

Legfeljebb egyszerű őket karban tartani...

zsg? 2014.04.15. 12:38:57

Egy rendes autóbuzinak egy ilyet látni kell, egyszer az életben. Ezt, vagy a BMW Welt, látni kell. Mert még azt hiszi, a Kárpát utca az egy színvonal, az orrukat fennhordó recepciósokkal, meg a betérőt le se sz..ró kereskedőkkel.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2014.04.15. 16:21:44

@zsg?: Amelyik szalon nekem legjobban tetszett és a legmeglepőbb is volt, arról láthatsz egy képet ebben a cikkben: vonattal-termeszetesen.blog.hu/2013/05/17/keresztul_monacon_franciaorszag_fele

:)))
süti beállítások módosítása