Bár nem vagyok egy nagy autórajongó és a blogom témájától is messzire esik, néha azonban mégis be-becsúszik egy autós poszt is. Hiába, a német autóipar világhírű, így bűn lenne bármelyik autós látványosságot kihagyni, csak azért, mert a járműveknek gumikereke van az acélkerék helyett.
A Mercedes-Benz Niederlassung München épülete
A munkahelyemen az alkalmazottak folyton jönnek-mennek, így mindig akad valaki, akinek meg lehet mutatni a várost. A közös városnézés közben pedig én is gyakran új érdekességre bukkanok. Ha valamit korábban kihagytam a barátnőmmel, később rábeszélt egy barátom vagy egy munkatársam. Így olyan helyekre is eljutok, ahová magamtól talán soha be nem tenném a lábam.
A legutóbbi esős szabadnapomon többek között a Mercedes-Benz legnagyobb müncheni autószalonja, a Mercedes-Benz Niederlassung München következett.
Eladásra váró Mercedes autók a Donnersbergerbrücke közelében
Az épület már messziről is jól felismerhető a 65 méteres magasságával és a tetején lévő forgó háromágú Mercedes csillaggal.
A szalonban 20 ezer négyzetméteren nézelődhetünk az autók között, de található itt étterem és kávézó is. A gyerekekről sem feledkeztek meg, a számukra kialakított játszótéren egy igazi, bár némiképp átalakított Mercedes Smart is található. Az ajándékboltban pedig akár lábhajtású kisautókat is vásárolhatunk, természetesen szigorúan csak Mercedes karosszériával.
A hangulat hasonló, mint az Olimpia-parkban található BMW-Weltben, de itt nem ülhetünk be találomra a kiállított autókba.
Az épületben több mint 500 eladó új Mercedes autó található, továbbá néhány több évtizedes muzeális darab is. De nem csak bent parkolnak az új tulajdonosra vágyó autók, az épület előtti parkoló is tele van velük. Magyarországon nem hiszem, hogy bármelyik autószalon ki merné rakni az új autókat a nyílt utcára.
A Mercedes-Benz Niederlassung München nem egy múzeum, így belépő sincs. Azt hiszem, a legnagyobb különbség az, hogy minden kiállított tárgyon egy árcédula is megtalálható, egy minimum hatszámjegyű összeggel, euróban természetesen.
Fényképezni is szabad, de itt is igaz, hogy mindent a szemnek és semmit a kéznek!
A tetőszerkezeten egy darupálya fut végig, melynek segítségével az autókat tetszőleges helyekre daruzhatják az épületen belül.
A Mercedes-Benz Niederlassung München 1:200 méretarányú makettje
Mercedes-Benz SL 300, felfelé nyíló ajtókkal
A Mercedes-Benz SL 300 eredetileg a versenyzéshez készült 1952 és 1953 között, az utcai változat csak ezután, 1954 és 1963 között került gyártásba. A típus nevében szereplő SL a "Sport Leicht" (könnyített sportverzió) rövidítése, a 300-as szám pedig utalás a 3000 cm3-es hengerűrtartalomra. Összesen 3258 db készült belőle a gyártás 11 éve alatt. Az autó több különleges műszaki megoldással is büszkélkedhet, melyek közül mindenképpen a felfelé nyíló ajtószárnyak a legfeltűnőbbek és legismertebbek. Fogyasztása sportautóhoz méltó, 100 km-en 17 liternyi benzint füstöl el. Végsebessége a sebességváltótól függően 235-260 km/h.
A Mercedes-Benz 280SE típust 1965 és 1972 között gyártották. Az alváltozatokat is beleszámolva hét év alatt összesen 383 361 db gördült ki a gyárkapun.
Junge Sterne - hirdeti a reklám, akár 24 órán belül a nevünkre kerülhet egy ilyen autó hitelre, 0 %-os kamatfizetés mellett
A vászontetős Mercedesek is felsorakoztak
Egy szinttel feljebb az akció is folytatódik
A bejárat fentről nézve, a recepción dolgozó hölgy is prémiumkategóriás volt!
Az SL osztály története napjainktól...
... a Mercedes-Benz SL 250-en és...
...a sor végén a vászontetős SL 300-zal bemutatva. 60 évnyi fejlesztés a szemünk előtt!
A darupálya kosara, épp egy Mercedes SL lóg a levegőben
A Mercedes-Benz Niederlassung München megközelíthető a Müncheni S-Bahn Donnersbergerbrücke nevű megállójától gyalogosan, vagy a 16-os, 17-es villamossal a főpályaudvar irányából.
Munkanapokon 9 órától 18 óráig, szombaton 9 órától 14 óráig látogatható, vasárnap zárva tart.
A Mercedes-Benz Niederlassung elhelyezkedése Münchenben
Utolsó kommentek