Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt
gigabursch 2025.05.02. 19:44:14
:-)
Bejegyzés: Bzmot-tal Szolnokról Kecskemétre
Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2025.05.02. 18:40:11
Nekem nincs kimondottan tematikám, igyekszem a saját élményeimet írásba foglalni, meg lefordítom azokat a híreket, amiket érdekesnek gondolok, de magyarul senki sem csapott le rá. :)
Bejegyzés: Bzmot-tal Szolnokról Kecskemétre
Pályamágus, a sínész · vasutrol-barkinek.blog.hu 2025.05.02. 14:18:50
Nem kívánok állást foglalni a retorikai szempontok érvényesülése terén. Én nem vagyok egy irodalmi alkat. Ha úgy gondolod, hogy a többesszám használata az olvasóidban helyes értelmezést kap, én elfogadom.
Átfutottam újra a posztot, eltűnt belőle a szakmailag zavaró helytelen megnevezések többsége. Örülök, ha hozzá tudok tenni egy keveset a munkádhoz. Úgy gondolom, hogy értékes felületet gondozol, megérdemli a figyelmet.
Ami a blogomat illeti. Azoknak írom, akiket érdekel a pálya, mint műszaki környezet. Úgy láttam, hogy a témában vagy egyetemi szintű tananyag, vagy bulvárszintű saláták érhetőek el a neten. Nekem ez a szakmám, ebben élek, és olyanoknak írok, akik nem az életüket akarják erre feltenni, de szeretnék szakmailag helyesen megérteni az összefüggéseket. Én sem tudok mindent, de nem is próbálok úgy csinálni. Bármi is érdekel, nyugodtan kérdezz, vagy válaszolok, vagy elmondom, ha én sem tudom. Szerintem az ismeret értékes dolog, a bizalom pedig főképp az, és ezzel nem akarok visszaélni. Azt ajánlom, hogy kezd az elején, és ehhez a legelsőket leszámítva a legtöbb poszt alján fogsz találni egy elejére vezető képet. Próbáltam valamiféle tematikát építeni (minden poszt alján a következőre vezető, és a résztémában következő link van), amiben szintén nem vagyok szakavatott, de jól teleraktam a posztokat linkekkel, hogy áttekinthetőbb és érthetőbb legyen.
Remélem, fogok tudni számodra is használható információkkal szolgálni!
Bejegyzés: Bzmot-tal Szolnokról Kecskemétre
Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2025.05.02. 09:43:45
A javaslataid alapján javítottam a szövegen, remélem minden tanácsodat pontosan fogadtam meg. A sínt két helyen javítottam át vágányra, a többi helyen én helyesnek érzem, hiszen többesszámban írok a sínekről.
A vonóvezetékeket legközelebb közelről is alaposan megnézem, nekem úgy tűnt logikusnak, hogy a csigákon átvezetett vonóvezetékek anyaga drótkötél, nem merev fémszál.
A blogodat meg fogom látogatni! :)
Bejegyzés: Bzmot-tal Szolnokról Kecskemétre
Pályamágus, a sínész · vasutrol-barkinek.blog.hu 2025.05.01. 23:06:16
Amit viszont mindenképp meg kell említenem, mint érdeklődőnél kissé jártasabb, személy.: Sok a pontatlanság. Nem az élménybeszámolóban, nem ismerem ezt a vonalat, hanem a szakmai vonatkozásokban.
Néhány apróság:
- A pálya melletti vezetékek nem drótkötelek, hanem tömör acélhuzalok. Vonóvezetéknek hívják őket, és ahogy jól sejtetted, azzal működtetnek mechanikusan különféle berendezéseket. Például sorompókat, jelzőket, váltókat és reteszeket.
- A kitérő és a váltó nem egymás szinonímája. A váltó a kitérő része. Nem állítanak sehol sem kitérőt, kizárólag váltót.
- A vágány és a sín sem szinonímák. Helytelen, ha sínekről írsz, ahol vágány van. A sínen önmagában legfeljebb a macskák tudnak közlekedni. A vasúti járműveknek vágányra van szükségük.
- A sínek tömegének és korának sincs egymáshoz semmi köze. A különféle sínrendszerek, különféle tengelynyomásra vannak tervezve. Az, hogy véletlen épp egy öreg sínt láttál kis tömeggel, nem jelent semmit.
Régóta olvasom a posztjaidat. Nagyon érdekesek és informatívak. Szeretnék segíteni, hogy ne kövess el műkedvelőkre utaló hibákat, és helyesen használj vasúti kifejezéseket, mert ettől szerintem szinvonalasabbá válnak a beszámolóid. Ez nem promóció, de javaslom, hogy látogasd meg a blogomat, mert szerintem tudnál belőle meríteni, ha pedig szakmai jellegű kérdéseid lennének, nagyon szívesen válaszolok.
Várom a további élményeket.
Bejegyzés: Bzmot-tal Szolnokról Kecskemétre
tulapruton 2025.04.19. 08:56:02
Bejegyzés: India: A 100%-os villamosítási arány elérése a befejezéshez közeledik
nyelv-ész 2025.04.06. 11:37:47
Érdemes megnézni más fotót is, ahol látható, hogy 1949-ben már jóval modernebb autók és villamosok uralták az utcaképet:
www.ebay.co.uk/itm/356248351580
Erről valóban hihető az 1949-es dátum.
Vegyük figyelembe, hogy a második világháború óriási pusztítást végzett a járműállományban is, valamint akkoriban a századeleji járművek dédelgetése még nem volt divatban. Mindenki örült, hogy az autót már nem kurblival kell beindítani, nem kézzel kell szabályozni az előgyújtást, és a szél sem fúj már be az utastérbe.
Bejegyzés: A Bolognai villamos újjászületése
Gerberus 2025.04.05. 01:02:10
Bejegyzés: Adolf Hitler vasútja: A Breitspurbahn
Fredddy2 2025.03.30. 12:42:37
Bejegyzés: A Bolognai villamos újjászületése
Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2025.03.29. 16:17:27
Bejegyzés: A Bolognai villamos újjászületése
Fredddy2 2025.03.29. 11:08:22
Az 1445mm egyébként úgy jött ki, hogy eredetileg az volt a szabvány olasz nyomtáv, a 30-as években tértek át az 1435-re. Több olasz városban (Róma, Nápoly, Torinó, szóval a nagyok) viszont villamos nyomtávként túlélt, így vsz az új villamosokat is van értelme ehhez csinálni.
Bejegyzés: A Bolognai villamos újjászületése
NAR 2025.02.16. 20:32:09
Bejegyzés: Ausztriából közvetlen vonattal Törökországba: az Optima Express
gigabursch 2025.02.15. 11:49:08
1440 € az már a fele, mint amit @Flavius Mundus Puncius: mondott.
De ez továbbra is se időben, se költségekben nem tűnik versenyképesnek.
Bejegyzés: Ausztriából közvetlen vonattal Törökországba: az Optima Express
Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2025.02.14. 22:23:07
Bejegyzés: Ausztriából közvetlen vonattal Törökországba: az Optima Express
gigabursch 2025.02.14. 15:19:34
Végig autópályán mész - nézz rá a kuglira.
Bejegyzés: Ausztriából közvetlen vonattal Törökországba: az Optima Express
gigabursch 2025.02.14. 15:18:53
Úgy vélem a hatszemélyes kisbuszos dologgal mindent elmondtam.
Mert az maga a rögvalóság.
Bejegyzés: Ausztriából közvetlen vonattal Törökországba: az Optima Express
Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2025.02.14. 11:28:35
Törökország tömegközlekedése fejletlen, ezért sok embernek szerint életbevágó, hogy vihesse az autóját is, mert hiába landolna a repülő Isztambulban, hogy jut onnan még haza?
A másik ok pedig a fejlett úthálózat hiánya, talán a Balkánon keresztül, 5 országhatáron át, autópályák nélkül te sem teszed meg az utat 17 óra alatt. Ha meg félúton szállást is kell kivenni, az tovább növeli a költségeket. Hisztis feleséggel, kisgyerekekkel sem lehet egy álomutazás autóval eljutni Törökországig.
A vonatút fentebb számolt ára túlzó, ettől olcsóbban is lehet utazni.
De ezek mellett azért mindent elmond, hogy a Google értékelések nem túl finomak, a legtöbb ember csalódott, a pozitív értékelést adók pedig kalandvágyó és ráérő feketeöves vonatkedvelők...
Bejegyzés: Ausztriából közvetlen vonattal Törökországba: az Optima Express
gigabursch 2025.02.14. 10:15:11
~2800 € hat főre...
Noooormális?
Hat ember, akikból kettő tud vezetni egy kisbusszal (fogyasszon 11 litert a távolságot mindenféle útdíjakkal együtt megteszi uszkve 17-18 óra alatt, megállásokkal, határállomésokkal, kényelmesen 1450 km tájékán (160 l üzemanyag)
(160×650 = 104 eFt)
Útdíjak ~ 100 eFt
De ha valóban a gépkocsi futás rezsiköltségét számolom, ami ~ 200 Ft/km
1450 × 200 = 290 eFt
+ útdíjak
vs...
vetem össze a 2880 × 410 Ft-tal, ami 1.180 eFt, szóval itt nem kerek a világ...
Ugyanarra a hat emberre.
Ki az akinek ennyi pénze van?
Bejegyzés: Ausztriából közvetlen vonattal Törökországba: az Optima Express
Flavius Mundus Puncius 2025.02.14. 08:28:43
A gond az hogy a maradék 2 ágyat is meg kell venned ha nem idegenekkel akarsz osztozni, akkor viszont már 2 000 felett jársz, ha autót is viszel akkor 2 880 €, ráadásul csak Ediméig megy.
Bejegyzés: Ausztriából közvetlen vonattal Törökországba: az Optima Express
gigabursch 2025.02.14. 05:25:36
Mennyi a jegy ár mondjuk másodosztályon négy felnőtt + kocsi vinatkozásban?
Bejegyzés: Ausztriából közvetlen vonattal Törökországba: az Optima Express