HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (126) autó (3) autómúzeum (4) ave (22) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (2) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (102) index2 (314) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (3) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) los angeles (1) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (92) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (2) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (73) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (2) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

Utolsó kommentek:

gigabursch 2024.04.18. 09:52:44

Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled?
Idők, költségek, stb...
Vonat, kocsi, repcsi
Mindenféle cúlanggal együtt.

Elôre is köszönöm!

Itt olyanra is gondolok, hogy Oké, itt alszol, máskor meg mondjuk egy apartmanban, ami egy éjszakára sose kedvező.

Az is érdekelne, hogy van-e valamilyen okostelefon alkalmazás kombó, amivel tudok magamnak (több embernek) jegyet foglalni...

Bejegyzés: Hazaút Párizsból

NAR 2024.04.02. 11:47:54

@Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csak ott lett gyanús, hogy München felé is járhat olyan vonat, ami csak 160-nal tud menni, mert az lassú lenne a Westbahn-ra.

Bejegyzés: Küszöbön a magyar Railjet

gigabursch 2024.04.01. 15:45:18

@Balogh Zsolt:
B++++++
Ááá...

Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben...

:-)

Bejegyzés: Küszöbön a magyar Railjet

gigabursch 2024.04.01. 07:43:38

Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le?

Bejegyzés: Küszöbön a magyar Railjet

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2024.03.16. 22:42:26

@OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól a ponttól kezdve jóval drágábbá válik a vasútvonal kiépítése/felújítása. Többek között nem keresztezheti semmi a vágányokat, olyan, mint egy autópálya. Ez az állomások átépítésével is jár, csak aluljárókon át szabad a peronokat megközelíteni.

Emiatt nem is lenne értelme a meglévő vágányok mellé egy 160-as pályát építeni, mert az alul- és felüljárókat akkor már mind a négy vágány alá/fölé meg kellene építeni, így a régi pálya is nagyrészt teljesítené a 160 km/h-s követelményeket. A következő megoldandó feladat a sebesség növeléséhez a megfelelő geometria biztosítása nagyobb sugarú ívekkel, szélesebb peronokkal. Ez nem biztos, hogy elférne a meglévő vágányok mellett, így elkerülhetetlen az új nyomvonal, vagyis egy új vasútvonal kiépítése. Országoktól, kivitelezőktől, helyi adottságoktól függően ennek ára kb 4-10 milliárd Ft kilométerenként.

A Budapest-Bécs vasútvonalban még van tartalék, nem túltelített annyira, hogy újabb vonalat építsünk és romjaiban is vanannyira jó, hogy óránként járnak a 7 kocsis Railjetek mindkét irányba + még négy Regiojet is meg fog élni mellette.

Ha végig 120-160-as lenne, azzal komoly perceket lehetne lefaragni a menetidőből, a Railjeteket pedig lehet kettesével csatolni vagy emeleteseket üzemeltetni, esetleg később azokat kettesével csatolni. Néhány EC ma is 3 kocsival jár, tartalék van még bőven.

Bejegyzés: A magyarországi nagysebességű vasutak története

OKdoki 2024.03.16. 19:07:00

Régi bejegyzés, de azért hozzászólok. Egy másik bejegyzésben taglaltad, hogy szükséges e egyáltalán Magyarországra a nagysebességű vasút. Ezen nem morfondírozva, de mégis összekapcsolódva azzal és ezzel a bejegyzéssel, a kérdésem a következő. Vajon mennyiből lehetne megvalósítani, hogy Budaörs és Tata között, a jelenlegi nyomvonalhoz nagyon közel alkalmas legyen a pálya a tartós 160 km/h sebességre? Tágabban, mennyibe kerülne, hogy Kellenföld és Hegyeshalom között még a Győr területén is alkalmas legyen erre a vasút megszakítás nélkül? Ebben az esetben egy megállás nélküli vonat, a gyorsabb osztrák szakaszt is figyelembe véve, alig több, mint másfél óra alatt elérne Kellenföldről a bécsi központi pályaudvarra. Ez erősen versenyképes lenne az autózással.

Bejegyzés: A magyarországi nagysebességű vasutak története

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2024.03.12. 21:28:09

@gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusztán csak az eltérő évszám okozza? Mindkettő állítás igaz lehet csak más-más évtizedben?

Bejegyzés: A Schwazi Ezüstbányában

gigabursch 2024.03.12. 21:15:57

Volt idő, amikor az itteni ezüstbányában az európai ezüst mintegy felét, a réznek pedig felét a Német Nemzet Szent Római Birodalmában bányászták 1506 és 1545 között. A jól megőrzött

Naaaaaaa!

Akkor mi volt Selmecen, ahol az Újvilági beáramlás előtt az arany 15%-át, az ezüst 70%-át termelték?

Ha ezt ott olvastad, vagy a Wikin, akkor orbitálisat hazudtak neked.
Javaslom menj el Sopronba a Központi Bányászati Múzeumba és itt tájékozódj, vastagon forrásokva.

Bejegyzés: A Schwazi Ezüstbányában

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2024.03.04. 22:34:38

@gigabursch: Franciaországban mindenki Párizsba akar menni. Léteznek persze átlós járatok is, csak azok nem TGV-k.

Bejegyzés: TGV - hogyan tovább?

gigabursch 2024.03.04. 09:48:37

Érdekes volt.
Amúgy egy Bordoeaux. - Lyonnes vonalat én is hiányoltam.
Ugyanaz a sugaras probléma áll fenn, mint itthon.

Bejegyzés: TGV - hogyan tovább?

NAR 2024.02.28. 20:43:19

Azt az 1000 eurós síruha-költséget nem egészen értem. Én mindig "utcai" télikabátban síeltem (vagy úgy is lehet fogalmazni, hogy a "hétköznapi" télikabátom egy sportos fazon volt és 20 évig kiszolgált). Sínadrág kell, de az fagyban huzamosabb kinttartózkodás (pl. kutyasétáltatás) esetén is hasznos, illetve -5 fok környékén kerékpáros munkabajárásra is használom, szánkózásról nem is beszélve. Egy vastag, vízhatlan kesztyű szintén hasznos sípályán kívül is. Egyedül a síszemüveg és a bukósisak specifikus ruházat, bár a síszemüveget történetesen kerékpározáshoz is szoktam használni +5 fok alatt (nem párásodik, ellentétben a sima napszemüveggel). Szóval szerintem a ruházat nem tétel, vagy legalábbis a tél többi részében is hasznos. A cipőt és a lécet bérelni érdemes, már csak azért is, hogy ne kelljen elcipelni a helyszínre otthonról :-)

Bejegyzés: Kétezerszáz méter magasra a Karspitzbahn felvonóval

gigabursch 2024.02.08. 08:02:25

@Balogh Zsolt:
Ezt mondom.
Azért van az az akadékoskodás amit egy év kényszermunkával is tudnék díjazni.
Főleg, hogy Krakkón a fejlesztésnek köszönhetően kettő helyett négy vágány megy át átlósan.

Bejegyzés: Hogy áll a Westbahn?

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2024.02.07. 21:43:17

@gigabursch: hát még ha megnézed az animációt a tervezett építkezésekről! Nem csak néhány fa fog áldozatul esni, mint a körvasút esetében!

Bejegyzés: Hogy áll a Westbahn?

gigabursch 2024.02.07. 13:31:23

Étdekes, hogy erre nincsenek olyan balf.sz baemok, mint nálunk a budapesti körvasút esetén....

Bejegyzés: Hogy áll a Westbahn?

gigabursch 2024.01.18. 08:30:37

"ám épült korábban egy vasútvonal Sopron és Bécsújhely között is, nagyrészt osztrák földön"

Hmmm...
Milyen térképet nézegetsz?
Akkoriban Bécsújhely kb hatérvéros volt.

Bejegyzés: Az ÖBB felújítja a Mattersburgbahnt

Ződ2000 · http://egzostive.com 2024.01.15. 12:41:42

A franciák nagyon értenek az ilyen temetőkhöz :)
Sok-sok éve a haditengerészet hadihajó-temetőjét volt lehetőségem megpillantani Bretagne nyugati szélén ( egzostive.com/landevennec-2016/ ).
A hajók elhejezkedése miatt nem könnyű megközelíteni, de úgy tudom szerveztek hajókirándulásokat, amelynek során közvetlen közelről is meg lehet nézni őket.

Bejegyzés: TGV temető Franciaországban

gigabursch 2024.01.13. 09:30:22

Na és ebből kici-ócó?

Visszavesszük max 160-ra...

Bejegyzés: TGV temető Franciaországban
süti beállítások módosítása