Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt
gigabursch 2024.04.18. 09:52:44
Idők, költségek, stb...
Vonat, kocsi, repcsi
Mindenféle cúlanggal együtt.
Elôre is köszönöm!
Itt olyanra is gondolok, hogy Oké, itt alszol, máskor meg mondjuk egy apartmanban, ami egy éjszakára sose kedvező.
Az is érdekelne, hogy van-e valamilyen okostelefon alkalmazás kombó, amivel tudok magamnak (több embernek) jegyet foglalni...
Bejegyzés: Hazaút Párizsból
NAR 2024.04.02. 11:47:54
Bejegyzés: Küszöbön a magyar Railjet
gigabursch 2024.04.01. 15:45:18
B++++++
Ááá...
Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben...
:-)
Bejegyzés: Küszöbön a magyar Railjet
Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2024.04.01. 13:39:44
Bejegyzés: Küszöbön a magyar Railjet
gigabursch 2024.04.01. 07:43:38
Bejegyzés: Küszöbön a magyar Railjet
Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2024.03.16. 22:42:26
Emiatt nem is lenne értelme a meglévő vágányok mellé egy 160-as pályát építeni, mert az alul- és felüljárókat akkor már mind a négy vágány alá/fölé meg kellene építeni, így a régi pálya is nagyrészt teljesítené a 160 km/h-s követelményeket. A következő megoldandó feladat a sebesség növeléséhez a megfelelő geometria biztosítása nagyobb sugarú ívekkel, szélesebb peronokkal. Ez nem biztos, hogy elférne a meglévő vágányok mellett, így elkerülhetetlen az új nyomvonal, vagyis egy új vasútvonal kiépítése. Országoktól, kivitelezőktől, helyi adottságoktól függően ennek ára kb 4-10 milliárd Ft kilométerenként.
A Budapest-Bécs vasútvonalban még van tartalék, nem túltelített annyira, hogy újabb vonalat építsünk és romjaiban is vanannyira jó, hogy óránként járnak a 7 kocsis Railjetek mindkét irányba + még négy Regiojet is meg fog élni mellette.
Ha végig 120-160-as lenne, azzal komoly perceket lehetne lefaragni a menetidőből, a Railjeteket pedig lehet kettesével csatolni vagy emeleteseket üzemeltetni, esetleg később azokat kettesével csatolni. Néhány EC ma is 3 kocsival jár, tartalék van még bőven.
Bejegyzés: A magyarországi nagysebességű vasutak története
OKdoki 2024.03.16. 19:07:00
Bejegyzés: A magyarországi nagysebességű vasutak története
Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2024.03.12. 21:28:09
Bejegyzés: A Schwazi Ezüstbányában
gigabursch 2024.03.12. 21:15:57
Naaaaaaa!
Akkor mi volt Selmecen, ahol az Újvilági beáramlás előtt az arany 15%-át, az ezüst 70%-át termelték?
Ha ezt ott olvastad, vagy a Wikin, akkor orbitálisat hazudtak neked.
Javaslom menj el Sopronba a Központi Bányászati Múzeumba és itt tájékozódj, vastagon forrásokva.
Bejegyzés: A Schwazi Ezüstbányában
gigabursch 2024.03.05. 13:02:35
Bejegyzés: Vonat a vonaton
Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2024.03.04. 22:34:38
Bejegyzés: TGV - hogyan tovább?
gigabursch 2024.03.04. 09:48:37
Amúgy egy Bordoeaux. - Lyonnes vonalat én is hiányoltam.
Ugyanaz a sugaras probléma áll fenn, mint itthon.
Bejegyzés: TGV - hogyan tovább?
NAR 2024.02.28. 20:43:19
Bejegyzés: Kétezerszáz méter magasra a Karspitzbahn felvonóval
gigabursch 2024.02.08. 08:02:25
Ezt mondom.
Azért van az az akadékoskodás amit egy év kényszermunkával is tudnék díjazni.
Főleg, hogy Krakkón a fejlesztésnek köszönhetően kettő helyett négy vágány megy át átlósan.
Bejegyzés: Hogy áll a Westbahn?
Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2024.02.07. 21:43:17
Bejegyzés: Hogy áll a Westbahn?
gigabursch 2024.02.07. 13:31:23
Bejegyzés: Hogy áll a Westbahn?
gigabursch 2024.01.18. 08:30:37
Hmmm...
Milyen térképet nézegetsz?
Akkoriban Bécsújhely kb hatérvéros volt.
Bejegyzés: Az ÖBB felújítja a Mattersburgbahnt
gigabursch 2024.01.15. 13:22:47
Köszi a linket!
Bejegyzés: TGV temető Franciaországban
Ződ2000 · http://egzostive.com 2024.01.15. 12:41:42
Sok-sok éve a haditengerészet hadihajó-temetőjét volt lehetőségem megpillantani Bretagne nyugati szélén ( egzostive.com/landevennec-2016/ ).
A hajók elhejezkedése miatt nem könnyű megközelíteni, de úgy tudom szerveztek hajókirándulásokat, amelynek során közvetlen közelről is meg lehet nézni őket.
Bejegyzés: TGV temető Franciaországban
gigabursch 2024.01.13. 09:30:22
Visszavesszük max 160-ra...
Bejegyzés: TGV temető Franciaországban