HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 900 mm (1) 9euroticket (2) afrika (9) agv (1) alagút (14) alex (1) állatok (2) állomás (25) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arlbergbahn (4) arosa (1) árvíz (2) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (137) autó (3) autómúzeum (5) ave (23) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (4) barcelona (13) bari (1) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (8) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (4) budapest (5) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csatorna-alagút (1) csehország (16) dánia (3) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (71) észtország (1) etcs (1) euronight (3) európa (12) eurostar (1) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (91) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (7) heide volm (2) híd (4) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (129) index2 (332) india (4) innsbruck (5) interrail (18) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (2) kína (51) kindertojás (2) kisvasút (16) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (12) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) lettorszá (1) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) litvánia (1) london (3) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (40) mallorca (7) marokkó (4) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (12) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (80) múzeum (44) nagysebességű vasút (188) nápoly (5) németország (95) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (32) olaszország (71) oroszország (3) ouigo (3) palermo (2) párizs (21) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) pozsony (1) prága (10) puchberg (7) railjet (17) rail baltica (1) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) róma (3) s-bahn (10) salzburg (6) segítség (1) semmering (5) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (2) sopron (1) spanyolország (76) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (5) szaud-arábia (3) szeged (2) szicília (7) szimulátor (1) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (7) terepasztal (12) texas (1) tgv (50) tibee (7) tibet (1) tirol (5) (1) törökország (6) train simulator (1) transport tycoon (2) trieszt (2) ukrajna (3) usa (5) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (2) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (10) vízesés (1) vonatjegy (2) vorteilscard (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (5) Windischgarsten (4) wunderland (2) würzburg (1) zillertal (7) zürich (2) Címkefelhő

2025.02.06. 22:21 Balogh Zsolt

Bővíti kínálatát a Trenitalia Franciaországban

A vasúti liberalizáció eredményeképpen a nemzeti vasúttársaságok bővíthetik kínálatukat országuk határain túl is. Franciaország vasúti piacát két irányból is agresszív támadás érte: délről a spanyol RENFE, míg nyugatról az olasz Trenitalia szeretne egy szeletet a nagysebességű személyszállításból megkaparintani.

70179_trenitaliafrance2_509422.jpgA Trenitalia nagysebességű ETR 1000 sorozatú motorvonata Franciaországban

Marco Caposciutti, a Trenitalia France vezérigazgatója szerint ez lesz az egyik legfontosabb év az olasz nemzeti vasúttársaság franciaországi nyílt hozzáférésű üzletága számára. 2025. február 14-től a Frecciarossa a motorvonatok páros üzemeltetésével megduplázhatja a kapacitást a legforgalmasabb járatain.

A Párizs-Milánó járatok 2025. április 1-jén indulnak újra, miután az SNCF Réseau infrastruktúra-üzemeltető befejezte a 2023 augusztusában Maurienne-nél bekövetkezett földcsuszamlás okozta jelentős károk helyreállítását, amely elzárta a vonalat. Fabrice Toledano értékesítési és marketingigazgató becslése szerint a 19 hónapos fennakadás miatt a Trenitalia France legalább 850 000 utastól esett el.

A földcsuszamlás miatt járhatatlanná vált pályaszakasz részlete (kép forrása: francetvinfo.fr)

A tervek szerint naponta két járat indul vissza Lyon Part-Dieu, Chambéry, St-Jean-de-Maurienne, Modane, Oulx, Torino és Milánó felé, 6 és fél és 7 óra közötti menetidővel. A Trenitalia napi három járatot indít Párizsból Lyon Part-Dieu és Lyon-Perrache felé is.

Június 15-én jelentős lépés lesz a Párizs és Marseille közötti napi négy vonat indítása, amelyek Lyon St-Exupéry, Avignon-TGV és Aix-en-Provence-TGV állomásokon át közlekednek 3 óra 20 perces menetidővel. Toledano elmondta, hogy a Trenitalia France célja, hogy versenyképes menetidőt kínáljon és szélesebb területeket szolgáljon ki az útvonalon, ezért a nagysebességű vonalon Lyon St-Exupéry állomáson áll meg, nem pedig a központibb Lyon Part-Dieu állomáson. A vállalat 50 új alkalmazott felvételét tervezi, hogy támogassa a szolgáltatások növelését.

Egy TGV Lyon St-Exupéry állomáson (kép forrása: Wikimedia Commons)

A Trenitalia France 2021 decemberében indult öt ETR 1000-es motorvonattal, és jelenleg kilenc motorvonatból álló flottával rendelkezik, amelyeket a Trenitalia és a Hitachi Rail a párizsi Technincentre-Sud-Est-Européenben és Milánóban tart karban.

A január 24-én az üzemeltetésről szóló áttekintést ismertetve Caposciutti elmondta, hogy a flotta mostanra 4,65 millió km-t futott és 3 millió utast szállított, az utasok elégedettsége pedig 98%-os. A Párizs-Milánó útvonalon a fennakadás előtt 85%-os, a Párizs-Lyon útvonalon pedig 60%-os volt a kihasználtság.

Forrás

* www.railwaygazette.com - Trenitalia France sets sights on Marseille in year of expansion

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!

Szólj hozzá!

Címkék: franciaország olaszország nagysebességű vasút


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr4718790262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása