A vasúti liberalizáció eredményeképpen a nemzeti vasúttársaságok bővíthetik kínálatukat országuk határain túl is. Franciaország vasúti piacát két irányból is agresszív támadás érte: délről a spanyol RENFE, míg nyugatról az olasz Trenitalia szeretne egy szeletet a nagysebességű személyszállításból megkaparintani.
A Trenitalia nagysebességű ETR 1000 sorozatú motorvonata Franciaországban
Marco Caposciutti, a Trenitalia France vezérigazgatója szerint ez lesz az egyik legfontosabb év az olasz nemzeti vasúttársaság franciaországi nyílt hozzáférésű üzletága számára. 2025. február 14-től a Frecciarossa a motorvonatok páros üzemeltetésével megduplázhatja a kapacitást a legforgalmasabb járatain.
A Párizs-Milánó járatok 2025. április 1-jén indulnak újra, miután az SNCF Réseau infrastruktúra-üzemeltető befejezte a 2023 augusztusában Maurienne-nél bekövetkezett földcsuszamlás okozta jelentős károk helyreállítását, amely elzárta a vonalat. Fabrice Toledano értékesítési és marketingigazgató becslése szerint a 19 hónapos fennakadás miatt a Trenitalia France legalább 850 000 utastól esett el.
A földcsuszamlás miatt járhatatlanná vált pályaszakasz részlete (kép forrása: francetvinfo.fr)
A tervek szerint naponta két járat indul vissza Lyon Part-Dieu, Chambéry, St-Jean-de-Maurienne, Modane, Oulx, Torino és Milánó felé, 6 és fél és 7 óra közötti menetidővel. A Trenitalia napi három járatot indít Párizsból Lyon Part-Dieu és Lyon-Perrache felé is.
Június 15-én jelentős lépés lesz a Párizs és Marseille közötti napi négy vonat indítása, amelyek Lyon St-Exupéry, Avignon-TGV és Aix-en-Provence-TGV állomásokon át közlekednek 3 óra 20 perces menetidővel. Toledano elmondta, hogy a Trenitalia France célja, hogy versenyképes menetidőt kínáljon és szélesebb területeket szolgáljon ki az útvonalon, ezért a nagysebességű vonalon Lyon St-Exupéry állomáson áll meg, nem pedig a központibb Lyon Part-Dieu állomáson. A vállalat 50 új alkalmazott felvételét tervezi, hogy támogassa a szolgáltatások növelését.
Egy TGV Lyon St-Exupéry állomáson (kép forrása: Wikimedia Commons)
A Trenitalia France 2021 decemberében indult öt ETR 1000-es motorvonattal, és jelenleg kilenc motorvonatból álló flottával rendelkezik, amelyeket a Trenitalia és a Hitachi Rail a párizsi Technincentre-Sud-Est-Européenben és Milánóban tart karban.
A január 24-én az üzemeltetésről szóló áttekintést ismertetve Caposciutti elmondta, hogy a flotta mostanra 4,65 millió km-t futott és 3 millió utast szállított, az utasok elégedettsége pedig 98%-os. A Párizs-Milánó útvonalon a fennakadás előtt 85%-os, a Párizs-Lyon útvonalon pedig 60%-os volt a kihasználtság.
Forrás
* www.railwaygazette.com - Trenitalia France sets sights on Marseille in year of expansion
Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!
Utolsó kommentek