HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (6) agv (1) alagút (5) alex (1) állatok (2) állomás (10) alpok (1) alstom (1) amerika (2) amszterdam (1) anglia (17) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (78) autó (2) autómúzeum (3) ave (14) ázsia (4) baden-württemberg (2) bajorország (60) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (9) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) csehország (14) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (17) éjszakai vonat (1) elon musk (2) érdekességek (56) euronight (3) európa (2) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (67) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) görögország (2) gőzmozdony (11) gysev (1) hajó (7) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (47) index2 (226) india (4) innsbruck (4) interrail (12) izrael (1) japán (9) jbss bahn (13) jövő (2) kalifornia (3) kanton (1) kastély (7) kecskemét (15) kenya (1) kína (36) kindertojás (2) kisvasút (9) kombinált szállítás (2) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (2) linz (1) madrid (9) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (33) mallorca (7) marokkó (2) menetrend (1) mercedes (1) metró (7) mittenwaldbahn (6) modellvasút (10) monaco (1) münchen (78) múzeum (37) nagysebességű vasút (139) nápoly (3) németország (72) nürnberg (11) öbb (9) olaszország (36) oroszország (2) párizs (11) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (4) prága (9) puchberg (7) railjet (9) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (5) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (3) siemens (1) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) söll (1) spanyolország (58) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) svájc (19) svédország (4) szaud-arábia (1) szlovénia (9) s bahn (16) talgo (6) tarragona (1) TEE (9) terepasztal (7) tgv (35) tibee (3) tibet (1) törökország (2) train simulator (1) trieszt (2) USA (17) vasútállomás (9) velence (6) vendégposzt (2) villamos (9) virágok (1) virtuális vasút (9) westbahn (1) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2014.05.19. 00:05 Balogh Zsolt

Kétéves a blog!

2012 május 19-én, 22 óra 30 perckor élesítettem az első posztot a blogon, mely a németországi vasúti közlekedésről szólt. Ebben leírtam, hogy nekem, mint egyszerű laikusnak és utasnak milyenek voltak az első benyomásai az itteni vasútról. Ezt a posztot ezután sorban követték a további bejegyzések, így mára már 211 poszt olvasható itt kirándulásokról, nagysebességű vasutakról, balesetekről, játékprogramokról vagy valamilyen egyéb más müncheni érdekességről.

PlaneggPlanegg S-Bahn megállója, ezen a ponton kezdődik minden egyes új kirándulás

Az indulás óta több, mint 300 ezer oldalletöltés volt, mely sokszorosa az induláskor az általam becsültnek. Ez átlagosan 410 oldalletöltést jelent naponta, mely lassan bár, de folyamatosan növekszik.

2012-ben, az indulás első hetében tíz poszt jelent meg, a rá következő héten további nyolc. Ilyen szorgalmas azóta sem voltam (bár ebben közrejátszik az is, hogy a már korábban publikált cikkeimet gereblyéztem össze egy helyre), néhány esetben jelent meg egy hét alatt öt, a többi esetben pedig ettől kevesebb. Olyan hét viszont nem volt, amikor semmi sem került fel az oldalamra.

A lehető legtöbb esetben a saját fényképeimet használom illusztrálásra, de néha bizony az internet segítségére is rászorulok. Hiszen néhány fotó kedvéért nem ugorhatok át mondjuk Marokkóba vagy Panamába!

panama vasút dízelmozdony konténerÁtkelés a Panama-szoroson, egy a sok-sok nem-saját kép közül (kép forrása: Wikimedia Commons)

2013 november 15. óta pontosabb statisztikák is készülnek, így nyomon követhető a legnépszerűbb cikkek látogatottsága is. ez alapján meg tudom mutatni minden Kedves Olvasómnak a tíz leglátogatottabb eddigi cikkemet.

Lássuk hát a dobogósokat (megjegyzés: természetesen ezek az értékek egy pillanatnyi állapotot tükröznek, és lassacskán mindig növekednek):

Ez természetesen annak is köszönhető, hogy sokszor szerepeltem az Index vagy az Index2 címlapján a blogajánlóban. Ha nem tévesztettem el a számolást, akkor eddig összesen már 48-szor kaptam kitüntetett figyelmet az Index szerkesztőségétől. Ezt a kedves gesztust itt is szeretnem nekik megköszönni: Köszönöm Kedves Indx.hu, hogy bemutatásra érdemesnek találjátok az írásaimat! :)

Mióta a blogot írom, eljutottam Németország sok szép városába, Franciaországba, Spanyolországba (Madrid, Barcelona, Valencia Tarragona és Mallorca), Olaszországba (Rómába, Nápolyba, Firenzébe, Pisába és Triesztbe is), Monakóba, a Vatikánba, Ausztriába, Szlovéniába a barátnőmmel és persze néhányszor Magyarországra is.

Ljubljana főpályaudvar taurus sz 541 sorozatMegérkezés Ljubljanába

A kommentek alapján vannak visszatérő olvasóim is, közülük kiemelnék kettőt: Az elsőt azért, mert ő írja a legtöbb kommentet és akinek példaképe talán Richard Trevithick lehet, a gőzmozdony egyik feltalálója. Bizonyára ennyiből is magára fog ismerni, köszönöm neki a sok kommentet és apró kiigazítást, melyeket nem vettem magamtól észre!

Egy másikat pedig azért, mert bár csupán egy kommentet írt, ez mégis olyan eseménysort indított el, ami miatt később személyesen is találkoztunk. Ebben azt hiszem mindenféleképp egyedülálló! :)

De ne csak a jóról legyen szó, most jöjjön a negatív rész is:

Kicsit elszomorít, hogy ha autókról írok egy cikket, melyekhez ráadásul nem is értek, az annyi látogatót hoz, mint három vonatos cikk együttvéve! Lehet inkább egy autós oldalt kellene vezetnem? :)

Mercedes-Benz Niederlassung MünchenMercedesek Münchenben

Eddig csupán egy posztomat kellett törölni egy olvasóm kérésére (bár még van rá esély, hogy meggondolja magát), egy poszt pedig, az Interraillel Olaszországban, szinte csak negatív kritikát kapott. Azt hiszem, az volt egész blogírói pályafutásom legszomorúbb pontja, és akkor elgondolkoztam azon is, hogy befejezem a blogírást. De mint láthatjátok, szerencsére túltettem magam rajta! :)

audi múzeumValencia, melyről már legalább fél éve tervezem, hogy írok...

Lelkesedésem egyelőre még megvan, így az elkövetkező időkben is várhatóak újabb cikkek. Sok félbehagyott poszt várja már, hogy befejezzem végre őket és rányomjak az élesít gombra és sok olyan téma van, amiről szívesen írnék, ha több szabadidőm lenne.

Terveim szerint eljutok még az idén Amszterdamba, Brüsszelbe és valahová még Olaszországba is. És hogy mivel? Vonattal? Természetesen! :)

Remélem a Hűséges Olvasóim továbbra is velem tartanak, miközben járom Európát!

3 komment

Címkék: bloginfo


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr886179290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FrankyLon 2014.05.19. 22:54:51

Ezuton gratulalok a jubileumhoz, es tovabbi jo munkat kivanok. Bar en csak nem reg fedeztem fel a blogot es lettem rendszeres olvasoja, de remelem meg hosszu evekig kiserhetem figyelemmel az utazasaidat.
A negtaiv kritika pedig ne keseritsen el. Kevesen ertik meg amit mi vasutbaratok teszunk. En sem lattam sokat Liverpoolbol es Manchesterbol viszont vegigutaztam a ket varos kozott a vilag elso vasutvonalan, amelyen menetrend szerinti kozlekedes zajlott es a London-Dunaujvaros vonatut is tervben van jovore. Az pedig, hogy a velemenyuknek csak becsmerlo stilusban kepesek hangot adni, oket minositi.
Attol se keseredj el, hogy az autos posztok latogatottabbak. Egyszeruen az automania elterjedtebb min a a vonatmania.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2014.05.21. 21:53:15

@FrankyLon: Köszönöm a biztatást, igyekszem további jó cikkeket írni, addig míg Németországban dolgozom! :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.05.22. 23:16:27

Gratulálok!

Hoch lebe dein Blog!

.

"Kicsit elszomorít, hogy ha autókról írok egy cikket, melyekhez ráadásul nem is értek, az annyi látogatót hoz, mint három vonatos cikk együttvéve! Lehet inkább egy autós oldalt kellene vezetnem? :)"
- Pl az Audi múzeumos cikkre felhívtam egy Audi-kedvelő olvasó figyelmét. Után emlékszem, rengeteg komment jött.

.

Miről szólt amit törölni kellett?
süti beállítások módosítása