HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 900 mm (1) 9euroticket (2) afrika (9) agv (1) alagút (14) alex (1) állatok (2) állomás (22) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arlbergbahn (4) arosa (1) árvíz (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (133) autó (3) autómúzeum (5) ave (23) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) bari (1) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (7) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (4) budapest (5) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (3) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (70) euronight (3) európa (10) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (88) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (7) heide volm (2) híd (4) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (117) index2 (322) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (2) kína (47) kindertojás (2) kisvasút (15) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (11) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (4) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (44) nagysebességű vasút (180) nápoly (5) németország (95) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (28) olaszország (60) oroszország (3) ouigo (3) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) pozsony (1) prága (10) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (2) sopron (1) spanyolország (75) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (5) szaud-arábia (3) szeged (2) szicília (1) szimulátor (1) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (6) terepasztal (12) texas (1) tgv (48) tibee (7) tibet (1) tirol (5) (1) törökország (5) train simulator (1) transport tycoon (2) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (3) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (2) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (10) vízesés (1) vonatjegy (2) vorteilscard (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) wunderland (2) würzburg (1) zillertal (6) zürich (2) Címkefelhő

2024.10.28. 20:48 Balogh Zsolt

Kína továbbra is rekordokat dönt a vasúti közlekedés területén

2024. szeptember 14-én a Longyan-Longcsuan-nagysebességű vasútvonal egy újabb fontos szakaszát helyezték üzembe. De ez még nem minden: a kínai vasút mostanra átlépte a gigantikus 160 000 kilométeres üzemeltetési hosszt, ebből csak a nagysebességű vasút 46 000 kilométert jelent!

66e63272c6d0868f1ea9eb58.jpegA 2024. szeptember 13-án készült képen egy kísérleti nagysebességű vonat halad a Longyan-Longcsuan nagysebességű vasútvonalon a dél-kínai Guangdong tartományban (kép forrása: gov.cn / [Fotó/Xinhua])

Ez 2012-höz képest 64%-os növekedésnek felel meg a teljes útvonalhosszban, a nagysebességű összeköttetésekben pedig elképesztő, 392%-os növekedésnek!

1949 óta Kína szédítő ütemben bővítette vasúthálózatát: Az akkori 21 000 kilométerről 2012-re 98 000 kilométerre nőtt - és most már 2024-ben 160 000 kilométernél tartunk! A nagysebességű vonalak építése már 80%-ban befejeződött, és már az 500 000 főnél nagyobb lakosságú városok 96%-át eléri. Tehát Kína szinte minden szegletét villámgyorsan összeköti a vasút.

kinaterkep.pngKína nagysebeségű vasúti térképe 2023 májusában. Azóta még több vonal épült, így a térkép enyhén pontatlanná vált 2024-re.. A rövid zöld vonal jelképezi a nemrégiben, 2024. szeptemberében átadott új vasútvonalat (kép forrása: Wikimedia Commons)

És a sebesség? Nos, korábban a vonatok 40 km/h sebességgel szelték át az országot, de ma a „Fuxing” nagysebességű vonatok akár 350 km/h sebességgel száguldanak át Kínán!  A Peking és Sanghaj között közlekedő vonatokat a világ leggyorsabb kereskedelmi forgalomban lévő vonatainak tartják.

Egy 2024. szeptember 13-án készült drónos légi felvételen egy kísérleti nagysebességű vonat látható, amely a Yewu nagyhídon halad a dél-kínai Guangdong tartományban található Longyan-Longchuan nagysebességű vasútvonalon (kép forrása: gov.cn / [Fotó/Xinhua])

A G8491-es vonat személyzete csoportképen pózol indulás előtt a dél-kínai Kuangdong tartomány Meizhou Nyugati pályaudvarán, 2024. szeptember 14-én (kép forrása: gov.cn / [Fotó/Xinhua])

De nem csak a hazai fejlődésről van szó: a kínai nagysebességű- és hagyományos vonatok a nemzetközi piacokat is meghódítják. Az indonéziai Jakarta-Bandung vonal és az Afrikában megépített vasútvonalak megépítése azt mutatja, hogy a kínai vasút a globális sikerek felé tart.

A Kína-Európa tehervonatok száma 2016 óta megtízszereződött - 1702-ről több mint 17 000-re! A kínai állam vasúthálózata egy gigantikus hálózat, amely vasúton köti össze Európát és Ázsiát, túlmutatva az ország határain.

Izgalmas geopolitikai kérdés Tajvan helyzete, a szigetország eddig ellent tudott állni a kínai terjeszkedésnek, ám a nagysebességű vasutak és autópályák már elkezdtek épülni Tajvan felé is. Persze napjainkban még végük szakad a tengerparton, 

Továbbra is izgalmas marad, hogyan fogja Kína tovább bővíteni lenyűgöző vasúti hálózatát. Talán egyszer majd lesz egy nagysebességű vonat közvetlenül Európába is?

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!

2 komment

Címkék: kína index nagysebességű vasút


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr8218717732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Madarász Henrik 2024.10.28. 23:34:40

Egy Kína-Európa vasútnak Oroszországon keresztül lenne értelme, ennek most nincs realitása és a Kína-Európa kapcsolat is folyamatosan romlik. A Transzszibériai vasút nyomvonalán kellene építeni, nem tudom hogy megengednék e az oroszok.

gigabursch 2024.10.29. 12:23:15

@Madarász Henrik:
Ott van is kapcsolat.
Viszont Kína érdekelt a mindenféle isztánok vasúti behálózásában is.
süti beállítások módosítása