HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 900 mm (1) 9euroticket (2) afrika (9) agv (1) alagút (15) alex (1) állatok (2) állomás (25) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (5) argentína (1) arlbergbahn (4) arosa (1) árvíz (2) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (139) autó (3) autómúzeum (5) ave (23) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (4) barcelona (13) bari (2) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (8) bloginfo (3) bob (6) bologna (1) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (4) budapest (5) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csatorna-alagút (1) csehország (16) dánia (3) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (72) észtország (1) etcs (1) euronight (3) európa (12) eurostar (1) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (91) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (7) heide volm (2) híd (4) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (132) index2 (335) india (5) innsbruck (5) interrail (18) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (2) kína (51) kindertojás (2) kisvasút (16) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (12) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) lettorszá (1) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) litvánia (1) london (3) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (40) mallorca (7) marokkó (4) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (12) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (80) múzeum (44) nagysebességű vasút (190) nápoly (5) németország (96) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (34) olaszország (75) oroszország (3) ouigo (3) palermo (2) párizs (21) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) pozsony (1) prága (10) puchberg (7) railjet (17) rail baltica (1) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) róma (3) s-bahn (10) salzburg (6) segítség (1) semmering (5) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (2) sopron (1) spanyolország (76) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (5) szaud-arábia (3) szeged (2) szicília (7) szimulátor (1) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (7) terepasztal (12) texas (1) tgv (50) tibee (7) tibet (1) tirol (5) (1) törökország (6) train simulator (1) transport tycoon (2) trieszt (2) trolibusz (1) ukrajna (3) USA (33) usa (5) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (2) velence (7) vendégposzt (5) villamos (12) virágok (1) virtuális vasút (10) vízesés (1) vonatjegy (2) vorteilscard (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (5) Windischgarsten (4) wunderland (2) würzburg (1) zillertal (8) zürich (2) Címkefelhő

2025.01.22. 22:45 Balogh Zsolt

A kínai nagysebességű hálózat legújabb bővítésével javulnak a hongkongi összeköttetések

 A bejegyzésben a kínai városnevek többnyire az angol írásmód szerint szerepelnek!

A kínai szárazföldön több város kapott közvetlen vasúti összeköttetést Hongkonggal és Hongkongból a CR legújabb menetrendje szerint, miközben az országos vasúti hálózat tovább növekszik a 2024. év végi újabb nyitások hullámával. A Xi'an, Wuhan és Kowloon közötti nagysebességű járatokat január 5-én indították el hivatalosan, amikor a Kínai Vasút bevezette legújabb országos menetrendjét.

69863_shanghaisuzhouhuzhou_02_102681.jpg

A 2018-ban megnyitott Guangzhou-Szencsen-Hongkong nagysebességű vonalat használva a további járatok célja, hogy javítsák a Hongkong Különleges Közigazgatási Terület és a kínai szárazföld nagyvárosai közötti összeköttetéseket.

A menetrendváltással Szucsou lett az első prefektúra szintű város Csiangszuban, ahonnan közvetlen vonatokkal lehet eljutni Hongkongba, miután 2024. december 26-án hivatalosan is felavatták a 163,5 km hosszú Sanghaj-Hongkiao- Szucsou Nan-Huzhou-vasútvonalat.

A 2020 óta a Jangce-folyó deltájának régiójában a kapacitás növelése érdekében épülő 350 km/h sebességű vonalon már napi 110 vonat közlekedik mindkét irányban, a novembertől bevezetett 38 vonat/napos kezdeti szolgáltatáshoz képest.

Az Országos Vasúti Igazgatóság szerint a Jangce-folyó deltájában a vasútvonalak teljes hossza meghaladja a 15 000 km-t, amelynek csaknem fele nagysebességű vonal. A legújabb vonal megnyitásával a Sanghaj és Huzhou közötti legrövidebb menetidő 2 óráról mindössze 43 percre csökkent.

Kína nagysebességű hálózatának hossza 2024 év végére elérte a 47 000 km-t - jelentette az NRA 2024. december 26-án. Összesen 3000 útvonal-km új vonalat helyeztek üzembe 2024 folyamán, amelyből 2300 km-t nagysebességűnek jelöltek ki. Ezzel a kínai vasúthálózat teljes hossza 162000 km-re nőtt. További 590 milliárd jüant különítettek el vasúti beruházásokra 2025-ben, amely során várhatóan további 2600 km új vonal kerül üzembe helyezésre. Kína teljes vasúthálózata 2030-ra a tervek szerint eléri a 180 000 kilométert, beleértve a nagysebességű vonalak mintegy 60 000 kilométerét.

Az elmúlt hónapokban kiépített vonalak közül 2024. október 21-én egy 236,5 km hosszú útvonalat adtak át a forgalomnak Shandong tartományban. A Weifang melletti Changyi és a Yantai körzetben található Zhifu közötti, 350 km/h sebességű útvonal a tervek szerint egy jövőbeli Tianjin - Weifangai - Yantai tengely részét képezi majd.

Jining - Datong - Yuanping

2024. december 31-én egy másik 250 km/h sebességű nagysebességű vonalat is felavattak, amely a Belső-Mongólia Autonóm Tartományban található Jininget köti össze a Shanxi tartománybeli Datonggal és Yuanpinggel. A 268,3 km hosszú útvonalon november 21. óta folyt a próbaüzem, amelynek célja, hogy Nei Mongol központi és nyugati régióit bekapcsolja az országos nagysebességű hálózatba. A CR leányvállalata, a China Railway Hohhot Group által üzemeltetett vonal összeköti a Hohhot - Zhangjiakou, Datong - Xi'an és Zhengzhou - Taiyuan nagysebességű vonalakat, és a Hohhot és Taiyuan tartományi fővárosok közötti menetidőt mintegy 5 óráról 2 és fél órára csökkenti.

A szomszédos Gansu tartományban a Lanzhou - Zhangye nagysebességű vonal Wuwei - Zhangye szakaszának építését 2024. december 15-én hivatalosan is megkezdték. A 244 km hosszú útvonal munkálatai várhatóan mintegy három évig tartanak, és három állomás épül majd Jinchang Nan, Shandan Bei és Zhangye Xi néven. Ez a harmadik szakasza az elmúlt évtizedben épülő 250 km/órás vonalnak. A Lanzhou Xi és a Zhongchuan repülőtér közötti 61 km-es első szakasz 2015 szeptemberében készült el, míg a Wuwei Dongig tartó 193 km-es második szakaszt 2024 júniusában nyitották meg.

Növekvő forgalom

Az NRA szerint a kínai vasút 2024-ben 4,08 milliárd utast fog szállítani, ami 10,8%-os növekedést jelent 2023-hoz képest. Az utasforgalom várhatóan 2025-ben tovább nő, és az előrejelzések szerint 4,28 milliárdra emelkedik. Eközben az árufuvarozás volumene az előrejelzések szerint szintén mintegy 3%-kal, 5,18 milliárd tonnára nő a következő évben.

A kínai nagysebességű hálózat egymagában teszi ki a világ nagysebességű vonalainak kétharmadát, az egy km-re eső elszállított utasmenyniségben még nem tört az élre, de ahogy a hálózat egyre kiterjedtebbé válik, úgy fog a kihasználtsága is tovább növekedni.

Forrás

* A Railway Gazette International weboldal Hong Kong links enhanced in latest expansion of Chinese high speed network című cikke

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!

Szólj hozzá!

Címkék: kína nagysebességű vasút


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr9318780128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása