HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (126) autó (3) autómúzeum (4) ave (22) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (2) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (102) index2 (314) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (3) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) los angeles (1) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (92) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (2) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (73) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (2) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2023.05.06. 22:32 Balogh Zsolt

Elkezdődött!

Ha Ausztriában vonatozunk, szinte biztosan belebotlunk egy-egy nagyobb építkezésbe a vasút mentén. Ausztria legfontosabb és legforgalmasabb vasúti fővonala, a Westbahn már évek óta fejlesztés alatt áll. A cél az, hogy egyszer Bécstől Salzburgig elkészüljön a 3. ás a 4. vágány, a távolsági vonatok pedig 200-230 km/h sebességgel haladhassanak rajta.

oebb-welsin-der-luft-guenther-reitbauer1.jpgÚjabb szakaszon válik négyvágányossá a Westbahn!

A négy vágány Bécstől Linzig már elkészült, a következő munka a Linz és Wels közötti pálya átépítése.

Az évekkel ezelőtt már megírt fejlesztés szemmel láthatóan megkezdődött Linz és Wels között.

Az építkezés lassan halad, hiszen az osztrák terep nem kedvez a vasútépítőknek, ráadásul sokszor sűrűn beépített részeken kanyarognak a sínek. További gondot jelent a nagy forgalom is, melyet a munkálatok ideje alatt is fent kell tartani.

Railjet vonat a Westbahnon (kép forrása: kurier.at)

A Marchtrenk-Wels szakasz a Bécs és Wels közötti nyugati vonal négyvágányú meghosszabbításának része. A "Westbahn Marchtrenk-Wels négyvágányú meghosszabbítása" elnevezésű építési projekt 205,700 km és 212,135 km között, Marchtrenk és Wels települések között, kb. 6,5 km hosszan húzódik. Keleten a szomszédos "A Westbahn Linz-Marchtrenk négyvágányú meghosszabbítása" projekt közvetlenül a szóban forgó építési projekttel határos. Nyugaton az építési projekt a wels-i főpályaudvar területén ér véget. A sebességszintet 230 km/h-ra emelik (HL1 vonal).

A meghosszabbítás így lehetővé teszi a vonal kapacitásának általános növelését, és fontos része a Bécs és Wels közötti nyugati vonal négyvágányú hiánypótlásának megvalósítási szakaszának, amely a transzeurópai vasúti és kombinált közlekedési hálózat egyik eleme. Ez a HL 2-es vonal (1-es és 2-es vágányok) átrendezését és a HL 1-es vonal (3-as és 4-es vágányok) átépítését, valamint Marchtrenk állomás kapcsolódó átépítését és a wels-i rendező pályaudvar be- és kijáratának átalakítását jelenti. A projekt során két meglévő tartószerkezetet elbontanak és három új hídszerkezetre cserélik.

Az átépülő vonalszakaszok

A Linz és Wels közötti állomásköz úgy épül át, hogy a Linzi repülőtér is bekapcsolódjon a forgalomba! A tervezett munkálatokat két animációval szemlélteti az ÖBB.

A további két vágány lefektetése nem lesz egyszerű feladat, bizonyos szakaszokon komoly nyomvonal korrekciókra lesz szükség. Ha pedig már építkeznek, azt nagyon alaposan teszik, ugyanis nem csak a Westbahn épül át, hanem áthelyezik a LILO vágányait is néhány helyen, új felül- és aluljárók épülnek, melyet utak és kerékpárutak, körforgalmak egészítenek ki. Valahol a vasutat vasút keresztezi, természetesen külön szintben, ehhez hosszú töltéseket is kell építeni. Az építkezéseknek házak, gyárépületek, utak és fák esnek áldozatául, sőt még egy vasútállomás is! Az utolsó mozzanat a faültetés és a zajvédő falak telepítése lesz több tíz km hosszan.

A Linz-Marchtren állomásköz átépítésének animációja

A Linz-Marchtren állomásköz mintegy 18 km hosszúságú jelenleg, de a jövőben némiképpen hosszabb lesz, ugyanis a Westbahnt közelebb vezetik a Linzi repülőtérhez, hogy a repülőtérről könnyen át lehessen szállni a Salzburgba, Münchenbe, Kufsteinbe, Wörglbe, vagy az ellenkező irányba, Linzbe, St. Pölternbe vagy Bécsbe tartó vonatokra. Bár a sebesség a jelenlegi 160-200 km/h-ról akár 230 km/h-ra is emelkedhet, a menetidőben ez nem fog meglátszódni, hiszen egy további megállót is be kell iktatni. Az persze még a jövő zenéje, hogy vajon az összes vonat meg fog-e állni a repülőtérnél, mely jelenleg többnyire szezonális charterjáratokat fogad csak.

A Marchtrenk–Wels állomásköz átépítésének animációja

A Marchtrenk–Wels állomásköz mindössze 6,5 km hosszúságú, de egyáltalán nem lesz egyszerű feladat ez a szakasz sem! Itt ugyanis egy bújtatásos vágánykereszteződés van, amit szintén el fognak bontani, hogy helyette egy nagyobb sebességet lehetővé tevő, továbbá négyvágányú szakasz épülhessen. A Westbahnt jelenleg itt keresztezi egy 60 km/h-val járható vonal is, mely Wels és Marchtrenk állomások teherpályaudvarait köti össze. Mivel az egyik állomáson a jobb oldalra, míg a másikon a bal oldalra épült, valahol keresztezni kell az átmenő fővágányokat is. Nem szerencsés azonban, ha egy lassú tehervonat hosszabb időre blokkolja a fővonal forgalmát, míg átcsattog egyik oldalról a másikra, így itt a különszintű kereszteződés indokolt.

Az építkezés már megkezdődött, az átadás 2026-ban várható, majd utána folytatódik a munka tovább Salzburg felé!

Az építkezés állása 2023 február végén

A bővítésnek köszönhetően növekedhet a vonatok száma a térségben: sűrűbbé válik az S-Bahn rendszer Linz és Wels között, integrált ütemes menetrend bevezetése és jobb menetvonalak a regionális- és távolsági vonatoknak. De nem csak  vonal, hanem az állomások és megállók is megújulnak és akadálymentessé válnak.

Az ÖBB számít a teherforgalom bővülésére, hiszen a vonattal történő árufuvarozás 21-szer kevesebb CO2-t termel, mint a közúti árufuvarozás. Ez pedig egyre fontosabb a környezettudatos gondolkodás előretörésében.

Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebookon is!

Források

* Az ÖBB-Infrastruktur weboldala

Szólj hozzá!

Címkék: ausztria westbahn


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr118117128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása