Ausztria legforgalmasabb és legfontosabb vasútvonala a Westbahn, mely Bécsből kiindulva több fontos nagyvárost köt össze. A vonal St. Pöltenen, Linzen, Welsen át vezet Salzburgba. Fejlesztése évek óta folyamatos, a cél az, hogy Bécstől egészen Salzburgig négyvágányos legyen. A következő szakasz, mely megkapja a 3. és a 4. vágányt az a Linz és Wels közötti szakasz.
2023-ban kezdődött meg a Linz-Wels közötti vasútvonal kettőről négy vágányúra történő bővítése
Már folynak a munkálatok, azonban messze még a befejezés! Néhány napja került fel egy friss vezetőállásban rögzített videó a vasútvonalról, melyből láthatjuk, hogyan is állnak a munkálatok.
A már négyvágányúsított szakaszokon az új vágányokon lehetővé válik a sebesség további emelése azáltal, hogy a lassabb vonatok nem tartják fel a gyorsabbakat, továbbá azért, mert az új vonal vonalvezetése eleve nagyobb sebességet tesz lehetővé. A szűkebb íveket nagyobb sugarúra építik át, a köztes megállók szélesebb és biztonságosabb peronokat kapnak, aluljárók épülnek, a nagyon girbe-gurba részeket pedig egyszerűen alagutakkal váltják ki.
Linz és környékének vonalhálózata a meglévő, az épülő és a tervezett vonalakkal (kép forrása: krone.at)
A Linz és Wels szakasz átépítése és bővítése a tervek szerint több, mint 1000 millió euróba fog kerülni. A videóban már látszik, hogy egyes szakaszokon megtisztították a területet a növényzettől, valahol már a zúzottkövet is elterítették. A projekt bonyolultságát az okozza, hogy jelentős ipar is található a Linz-Wels állomásközben, számos iparvágánnyal és kiágazással. Az új vasútvonalat úgy kell megépíteni, hogy a forgalom folyamatosan biztosítva legyen, ehhez pedig számos helyen bonyolult vágánykapcsolatokat kell építeni bújtatással. Az ÖBB két animációval is bemutatta az építkezés bonyolultságát és a szükséges bontásokat és kisajátításokat. A szakasz egyik jelentős műtárgya egy autópálya felett átívelő négyvágányos híd lesz.
A Bécs-Salzburg vasútvonal beutazása 2024. elején. Linz Hbf 1 óra 20 percnél látható, a komolyabb munkálatok nyomai Marctrenk állomástól kezdődően 1 óra 27 perctől kezdődnek
A beruházásnak köszönhetően, továbbá más kapcsolódó beruházásokkal együtt a cél az, hogy a Bécs-München vonatút 2,5 órára csökkenjen a távoli jövőben.
Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebookon is!
Utolsó kommentek