HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 900 mm (1) 9euroticket (2) afrika (9) agv (1) alagút (14) alex (1) állatok (2) állomás (22) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arlbergbahn (4) arosa (1) árvíz (2) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (134) autó (3) autómúzeum (5) ave (23) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (4) barcelona (12) bari (1) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (7) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (4) budapest (5) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csatorna-alagút (1) csehország (16) dánia (3) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (70) etcs (1) euronight (3) európa (10) eurostar (1) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (90) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (7) heide volm (2) híd (4) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (119) index2 (324) india (4) innsbruck (5) interrail (18) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (2) kína (49) kindertojás (2) kisvasút (15) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (11) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (3) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (40) mallorca (7) marokkó (4) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (44) nagysebességű vasút (182) nápoly (5) németország (95) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (29) olaszország (63) oroszország (3) ouigo (3) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) pozsony (1) prága (10) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) róma (1) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (2) sopron (1) spanyolország (75) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (5) szaud-arábia (3) szeged (2) szicília (1) szimulátor (1) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (7) terepasztal (12) texas (1) tgv (50) tibee (7) tibet (1) tirol (5) (1) törökország (5) train simulator (1) transport tycoon (2) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (4) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (2) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (10) vízesés (1) vonatjegy (2) vorteilscard (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (5) Windischgarsten (4) wunderland (2) würzburg (1) zillertal (6) zürich (2) Címkefelhő

2024.02.06. 16:34 Balogh Zsolt

Hogy áll a Westbahn?

Ausztria legforgalmasabb és legfontosabb vasútvonala a Westbahn, mely Bécsből kiindulva több fontos nagyvárost köt össze. A vonal St. Pöltenen, Linzen, Welsen át vezet Salzburgba. Fejlesztése évek óta folyamatos, a cél az, hogy Bécstől egészen Salzburgig négyvágányos legyen. A következő szakasz, mely megkapja a 3. és a 4. vágányt az a Linz és Wels közötti szakasz.

2023-ban kezdődött meg a Linz-Wels közötti vasútvonal kettőről négy vágányúra történő bővítése

Már folynak a munkálatok, azonban messze még a befejezés! Néhány napja került fel egy friss vezetőállásban rögzített videó a vasútvonalról, melyből láthatjuk, hogyan is állnak a munkálatok.

A már négyvágányúsított szakaszokon az új vágányokon lehetővé válik a sebesség további emelése azáltal, hogy a lassabb vonatok nem tartják fel a gyorsabbakat, továbbá azért, mert az új vonal vonalvezetése eleve nagyobb sebességet tesz lehetővé. A szűkebb íveket nagyobb sugarúra építik át, a köztes megállók szélesebb és biztonságosabb peronokat kapnak, aluljárók épülnek, a nagyon girbe-gurba részeket pedig egyszerűen alagutakkal váltják ki.

Linz és környékének vonalhálózata a meglévő, az épülő és a tervezett vonalakkal (kép forrása: krone.at)

A Linz és Wels szakasz átépítése és bővítése a tervek szerint több, mint 1000 millió euróba fog kerülni. A videóban már látszik, hogy egyes szakaszokon megtisztították a területet a növényzettől, valahol már a zúzottkövet is elterítették. A projekt bonyolultságát az okozza, hogy jelentős ipar is található a Linz-Wels állomásközben, számos iparvágánnyal és kiágazással. Az új vasútvonalat úgy kell megépíteni, hogy a forgalom folyamatosan biztosítva legyen, ehhez pedig számos helyen bonyolult vágánykapcsolatokat kell építeni bújtatással. Az ÖBB két animációval is bemutatta az építkezés bonyolultságát és a szükséges bontásokat és kisajátításokat. A szakasz egyik jelentős műtárgya egy autópálya felett átívelő négyvágányos híd lesz.

A Bécs-Salzburg vasútvonal beutazása 2024. elején. Linz Hbf 1 óra 20 percnél látható, a komolyabb munkálatok nyomai Marctrenk állomástól kezdődően 1 óra 27 perctől kezdődnek

A beruházásnak köszönhetően, továbbá más kapcsolódó beruházásokkal együtt a cél az, hogy a Bécs-München vonatút 2,5 órára csökkenjen a távoli jövőben.

Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebookon is!

3 komment

Címkék: ausztria öbb index2 westbahn


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr1018319969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2024.02.07. 13:31:23

Étdekes, hogy erre nincsenek olyan balf.sz baemok, mint nálunk a budapesti körvasút esetén....

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2024.02.07. 21:43:17

@gigabursch: hát még ha megnézed az animációt a tervezett építkezésekről! Nem csak néhány fa fog áldozatul esni, mint a körvasút esetében!

gigabursch 2024.02.08. 08:02:25

@Balogh Zsolt:
Ezt mondom.
Azért van az az akadékoskodás amit egy év kényszermunkával is tudnék díjazni.
Főleg, hogy Krakkón a fejlesztésnek köszönhetően kettő helyett négy vágány megy át átlósan.
süti beállítások módosítása