HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (3) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (3) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (66) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (83) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (15) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (4) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (42) nagysebességű vasút (174) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (17) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (15) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (3) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2020.05.07. 14:15 Balogh Zsolt

Hova épül a további két vágány?

Az osztrák Westbahn nevű vasútvonal Ausztria legfontosabb és legforgalmasabb vasútvonala. Fejlesztése folyamatos, az utóbbi évek a vonal négyvágányúvá való bővítéséről szóltak. Az építkezés lassan halad, hiszen az osztrák terep nem kedvez a vasútépítőknek, ráadásul sokszor sűrűn beépített részeken kanyarognak a sínek. További gondot jelent a nagy forgalom is, melyet a munkálatok ideje alatt is fent kell tartani.

Railjet vonat a Westbahnon (kép forrása: kurier.at)

Ám a mérnökök nem adják fel, kerül amibe kerül, Bécs és Salzburg között lefektetik a további két vágányt. Az építkezés már Bécstől Linzig eljutott, a következő szakasz a Linz és Wels közötti állomásköz, mindezt úgy, hogy a Linzi repülőtér is bekapcsolódjon a forgalomba! A tervezett munkálatokat két animációval szemlélteti az ÖBB.

A további két vágány lefektetése nem lesz egyszerű feladat, bizonyos szakaszokon komoly nyomvonal korrekciókra lesz szükség. Ha pedig már építkeznek, azt nagyon alaposan teszik, ugyanis nem csak a Westbahn épül át, hanem áthelyezik a LILO vágányait is néhány helyen, új felül- és aluljárók épülnek, melyet utak és kerékpárutak, körforgalmak egészítenek ki. Valahol a vasutat vasút keresztezi, természetesen külön szintben, ehhez hosszú töltéseket is kell építeni. Az építkezéseknek házak, gyárépületek, utak és fák esnek áldozatául, sőt még egy vasútállomás is! Az építkezés utolsó mozzanata a faültetés és a zajvédő falak telepítése több tíz km hosszan.

A Linz-Marchtren állomásköz átépítésének animációja

A Linz-Marchtren állomásköz mintegy 18 km hosszúságú jelenleg, de a jövőben némiképpen hosszabb lesz, ugyanis a Westbahnt közelebb vezetik a Linzi repülőtérhez, hogy a repülőtérről könnyen át lehessen szállni a Salzburgba, Münchenbe, Kufsteinbe, Wörglbe, vagy az ellenkező irányba Linzbe, St. Pölternbe vagy Bécsbe tartó vonatokra. Bár a sebesség a jelenlegi 160-200 km/h-ról akár 230 km/h-ra is emelkedhet, a menetidőben ez nem fog meglátszódni, hiszen egy további megállót is be kell iktatni. Az persze még a jövő zenéje, hogy vajon az összes vonat meg fog-e állni a repülőtérnél, mely többnyire szezonális charterjáratokat fogad csak.

A Marchtrenk–Wels állomásköz átépítésének animációja

A Marchtrenk–Wels állomásköz mindössze 6,5 km hosszúságú, de egyáltalán nem lesz egyszerű feladat ez a szakasz sem! Itt ugyanis egy bújtatásos vágánykereszteződés van, amit szintén el fognak bontani, hogy helyette egy nagyobb sebességet lehetővé tevő, továbbá négyvágányú szakasz épülhessen. A Westbahnt jelenleg itt keresztezi egy 60 km/h-val járható vonal is, mely Wels és Marchtrenk állomások teherpályaudvarait köti össze. Mivel az egyik állomáson a jobb oldalra, míg a másikon a bal oldalra épült, valahol keresztezni kell az átmenő fővágányokat is. Nem szerencsés azonban, ha egy lassú tehervonat hosszabb időre blokkolja a fővonal forgalmát, míg átcsattog egyik oldalról a másikra, így itt a különszintű kereszteződés indokolt.

Az építkezés már megkezdődött, az átadás 2026-ban várható, majd utána folytatódik a munka tovább Salzburg felé!

A bővítésnek köszönhetően növekedhet a vonatok száma a térségben: sűrűbbé válik az S-Bahn rendszer Linz és Wels között, integrált ütemes menetrend bevezetése és jobb menetvonalak a regionális- és távolsági vonatoknak. De nem csak  vonal, hanem az állomások és megállók is megújulnak és akadálymentessé válnak.

Az ÖBB számít a teherforgalom bővülésére, hiszen a vonattal történő árufuvarozás 21-szer kevesebb CO2-t termel, mint a közúti árufuvarozás. Ez pedig egyre fontosabb a környezettudatos gondolkodás előretörésében.

Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebookon is!

Források

* Az ÖBB-Infrastruktur weboldala

komment

Címkék: ausztria linz nagysebességű vasút westbahn


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr1515668306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sncf 2020.05.07. 22:46:53

"A Westbahnt jelenleg itt keresztezi egy 601 km/h-val járható vonal is, mely Wels és Marchtrenk állomások teherpályaudvarait köti össze"
???

sncf 2020.05.07. 23:06:07

@Balogh Zsolt: OK, sejtettem. A 601 az a Trabant, de annak se a végsebessége :-)
A hasonló videókat a MÁV-tól is örömmel fogadnám (persze ha lenne miről)?

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2020.05.07. 23:49:35

@sncf: Én eddig azt gondoltam, te inkább TGV-vel és hasonlókkal utazgatsz külföldön és Magyarországot csak a hírekből ismered! :)

sncf 2020.05.08. 11:48:05

@Balogh Zsolt: Azért néhány évtized (és néhány százezer km) magyarországi tapasztalatom is van :-) Bár mostanában ritkábban járok és utazok Magyarorzságon, azért érdekel, hogy mi történik a vasúttal. És persze, ha arra járok, használom is.
süti beállítások módosítása