HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 900 mm (1) 9euroticket (2) afrika (9) agv (1) alagút (15) alex (1) állatok (2) állomás (25) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arlbergbahn (4) arosa (1) árvíz (2) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (139) autó (3) autómúzeum (5) ave (23) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (4) barcelona (13) bari (1) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (8) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (4) budapest (5) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csatorna-alagút (1) csehország (16) dánia (3) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (71) észtország (1) etcs (1) euronight (3) európa (12) eurostar (1) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (91) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (7) heide volm (2) híd (4) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (130) index2 (334) india (4) innsbruck (5) interrail (18) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (2) kína (51) kindertojás (2) kisvasút (16) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (12) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) lettorszá (1) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) litvánia (1) london (3) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (40) mallorca (7) marokkó (4) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (12) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (80) múzeum (44) nagysebességű vasút (190) nápoly (5) németország (96) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (33) olaszország (73) oroszország (3) ouigo (3) palermo (2) párizs (21) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) pozsony (1) prága (10) puchberg (7) railjet (17) rail baltica (1) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) róma (3) s-bahn (10) salzburg (6) segítség (1) semmering (5) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (2) sopron (1) spanyolország (76) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (5) szaud-arábia (3) szeged (2) szicília (7) szimulátor (1) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (7) terepasztal (12) texas (1) tgv (50) tibee (7) tibet (1) tirol (5) (1) törökország (6) train simulator (1) transport tycoon (2) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (5) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (2) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (10) vízesés (1) vonatjegy (2) vorteilscard (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (5) Windischgarsten (4) wunderland (2) würzburg (1) zillertal (8) zürich (2) Címkefelhő

2025.03.09. 16:40 Balogh Zsolt

Fejlesztések a Zillertalbahn vonalán

A tiroli Zillertal nevű völgyben található a Zillertalbahn, mely nem csak egy turistavasút, hanem komoly hivatásforgalmat is lebonyolít. Bár korábban a bezárás réme fenyegette, a tiroli turizmus növekedésével egy fontos közlekedési eszközzé vált, forgalma pedig évről-évre bővül és néha már a kapacitása határán üzemel.

zillertalbahn-vt4--vt6-schlitters-1381877.jpgMotorkocsi, betétkocsi és vezérlőkocsi egy szerelvényben. A feszes menetrend miatt minden szerelvény ingajárat, körüljárásra nincs már idő (kép forrása: bahnbilder.de)

Az üzemeltető, a Zillertaler Verkehrsbetriebe AG szerint a vonatokkal és a buszokkal történő utazás iránti kereslet tovább nő, a szén-dioxid-mentesség eléréséhez viszont nagyobb sebességre van szükség

Egyre több utas utazik ugyanis a Zillertalbahnon a Ziller völgyében, de a buszjáratokra is nő az igény - az új, környezetbarát meghajtási forma megvalósítása az első számú prioritás - 2024-ben a ZVB a Schlitters-Gagering vonal kétvágányú bővítésébe, és a Zell am Ziller állomás átalakításába fektetett be.

2024. július 15-én a Zillertaler Verkehrsbetriebe AG a 2023-as üzleti évről a jegyeladások jelentős emelkedéséről számolt be, és az autóbuszok forgalma is nőtt.

A nemzetközi vasúti utazások száma az előző évhez képest 3,4 százalékkal 58 ezerre emelkedett. Ezek szinte kizárólag a nyaralók érkezései és távozásai voltak. A belföldi jegyértékesítés két százalékkal nőtt, és először haladta meg a 400 ezret. A VCÖ mobilitási szervezet 2023-ra összesen 3,2 millió utazást jelez a Zillertalbahn számára. Ez 308 000 utas, azaz több mint 10 százalékos növekedésnek felel meg. Ezek nagyrészt rögzített képleteken alapuló extrapolációk. 2023-ban összesen 19 709 rendszeres személyszállító járat közlekedett (a vonatok a kora reggeli és az esti időszakot leszámítva félóránként közlekednek) dízel meghajtással. A Zillertalbahn vonatai összesen 625 564 kilométert tettek meg a személyszállítás kiszolgálása alatt.

Az autóbusz-ágazatban, ahol a bérletek magas száma miatt nem lehet pontos utasszámokat közölni, a ZVB 13 százalékkal, 7,7 millió euróra tudta növelni forgalmát. A vállalat teljes üzemi teljesítménye 7,7 százalékkal 20,9 millió euróra nőtt az előző évben. Az eredményt tekintve a ZVB 2023 sorozatban kilencedik alkalommal volt nyereséges. A nettó nyereség az év során mintegy 45 ezer euró volt (2022: 282 516,67 euró).

A Zillertalbahn egyik autóbusza (kép forrása: www.zillertalbahn.at)

A nagy kereslet arra ösztönöz bennünket, hogy továbbra is keményen dolgozzunk, és a jövőben is a lehető legjobb szolgáltatást nyújtsuk utasainknak. Szeretném megragadni az alkalmat arra is, hogy köszönetet mondjak 177 alkalmazottunknak, akik minden nap a legjobbat nyújtják” - hangsúlyozza Franz Hörl, a Zillertaler Verkehrsbetriebe AG felügyelőbizottságának elnöke.

Új Zillertalbahn: elszántságra és gyorsaságra van szükség

A Zillertaler Verkehrsbetriebe AG a 2023-as üzleti évben számos kihívással szembesült - többek között azzal a kérdéssel, hogy a Zillertalbahn a jövőben hogyan fog működni. „Sajnos sok értékes időt veszítettünk az új Zillertalbahn felé vezető úton. Cselekednünk kell, és gázra kell lépnünk, hogy a Zillertalbahn fenntartható, modern és ezáltal vonzó szolgáltatás legyen a zillertaliak és a világ minden tájáról érkező vendégeink számára” - mondta Hörl, és a döntéshozók egységére apellál, hogy gyorsan oldják meg a következő lépéseket. Bár a meglévő dízelüzemű járműpark - amely évente 900 000 liter gázolajat igényel - elfogadható állapotban van, a karbantartási költségek masszívan növekednek, és az üzemeltetés a jelenlegi szerződéses feltételek mellett hosszú távon nem gazdaságos.

Már évekkel korábban szó volt arról, hogy mivel Tirol tartományban 2019 vége óta már az összes nagyvasúti vonal villamosított, a keskeny nyomtávolságú vonalakat is villamosítani kellene. Ezt azonban sokan ellenezték a tájképromboló hatása miatt. Felmerült a hidrogénüzemű vonatok megvásárlásának a gondolata is, azonban ez a technológia drága és kisvasúti üzemben még példátlan, így a kockázata miatt ezt a megoldást sem támogatják elegen.

A hidrogénhajtású motorvonat látványterve. A négykocsis szerelvények egyenként 452 utas befogadására alkalmasak és 75 méter hosszúságúak. 

Könnyítés a Zillertal számára


A ZVB a három éve újraindított teherszállítással is jelentősen hozzájárul a Ziller völgyében a forgalom és a környezetterhelés csökkentéséhez. Az előző évben a Zillertaler Verkehrsbetriebe AG 3623, rönkfával megrakott tehervagont szállított a jenbachi rakodóterminálról a fügeni Binderholzba. Ez azt jelentette, hogy a szállítási mennyiség a szerződésben meghatározott mennyiségen belül maradt. Konkrétan a Zillertalbahn 2023-ban 149 992 tonnányi rönkfát szállított Jenbachból Binderholzba. Ezen kívül 88 fa- és pelletvagonban 7312 tonna súlyú fát szállítottak.

Visszaúton a már elkészült fűrészáru egy része is vonattal jut vissza Jenbachba, méghozzá ritkaságszámba menő módon! A normál nyomtávolságú teherkocsikat felrakják a keskeny nyomtávolságú kocsikra, majd így jutnak el a Binderholz fatelep területére. Itt a teherkocsikat megrakják fűrészáruval, majd szintén keskeny nyomtávolságú teherkocsikkal visszaszállítják azokat Jenbachba, ahonnan már a normál nyomtávolságon jutnak el a céljukhoz.

Kilenc keskeny nyomtávolságú kocsi szállít három normál nyomtávolságú kocsit. Ez a szerelvény most akkor kilenc, három vagy tizenkettő vagonból áll?

Beruházások az infrastruktúrába

A 2023-as pénzügyi évben a ZVB jelentős infrastrukturális beruházásokat is végrehajtott vagy kezdett el. Sikeresen befejeződött Ried és Kaltenbach állomások között a vasútvonal áthelyezése egy rövid szakaszon. Az átalakítási intézkedések lehetővé tették egy műszakilag nem biztonságos vasúti átjáró megszüntetését és a vonal sebességének 35 km/h-ról 70 km/h-ra történő növelését. 2023-ban a Schlitters-Gagering kétvágányú szakasz meghosszabbításának előkészítő munkálatait is elvégezték. Ennek részeként megkezdődött az új útvonal tervezése, majd építése is.

ausztria, zillertalVárakozás a visszaindulásra Mayrhofenben

A 2024. évi prioritások közé tartozik a Schlitters-Gagering vonal kétvágányúvá történő bővítése és Zell am Ziller állomás átalakítása, valamint a Mayrhofen és Zell am Ziller-Aschau építési projektekhez szükséges földterületek biztosítása.

A Zell am zilleri állomás bontása 2024-ben (kép forrása: Georg Kuen)

Az építkezésekkel a jelenlegi 31 km-es vasútvonalon három szakaszon is lesz kétvágányos szakasz, mintegy 9 km hosszan. Ez lehetővé teszi a vonatkeresztek biztosítását a pálya mintegy egyharmadán, a sebesség növelést és a menetidő csökkentését, vagy akár további járatok indítását is.

Változások a felügyelőbizottságban

Az idei éves közgyűlésen új felügyelőbizottsági elnökhelyettest választottak. A hippachi polgármester, Alexander Tipotsch követi Dominik Mainuschot, aki távozott a testületből.

Forrás

* zillertalbahn.at

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!

Szólj hozzá!

Címkék: ausztria zillertal


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr8218813156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása