HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 900 mm (1) 9euroticket (2) afrika (9) agv (1) alagút (14) alex (1) állatok (2) állomás (22) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arlbergbahn (4) arosa (1) árvíz (2) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (134) autó (3) autómúzeum (5) ave (23) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (4) barcelona (12) bari (1) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (7) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (4) budapest (5) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csatorna-alagút (1) csehország (16) dánia (3) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (70) euronight (3) európa (10) eurostar (1) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (89) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (7) heide volm (2) híd (4) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (119) index2 (324) india (4) innsbruck (5) interrail (18) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (2) kína (49) kindertojás (2) kisvasút (15) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (11) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (3) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (40) mallorca (7) marokkó (4) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (44) nagysebességű vasút (182) nápoly (5) németország (95) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (29) olaszország (62) oroszország (3) ouigo (3) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) pozsony (1) prága (10) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (2) sopron (1) spanyolország (75) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (5) szaud-arábia (3) szeged (2) szicília (1) szimulátor (1) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (7) terepasztal (12) texas (1) tgv (49) tibee (7) tibet (1) tirol (5) (1) törökország (5) train simulator (1) transport tycoon (2) trieszt (2) ukrajna (3) usa (4) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (2) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (10) vízesés (1) vonatjegy (2) vorteilscard (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (5) Windischgarsten (4) wunderland (2) würzburg (1) zillertal (6) zürich (2) Címkefelhő

2024.02.22. 22:19 Balogh Zsolt

A Zillertalbahn nem vitte el az utasokat Fügenből

Az ausztriai Tirolban található Ziller-völgyben egyre tarthatatlanabb a helyzet. A völgy a turizmus áldozatává válik, egyre több és több turista érkezik, sorra épülnek és bővülnek a hotelek és a vendégházak, télen a síelők, nyáron pedig a túrázók jelentik a vendégeket. A nagy fejlődésben azonban egyvalamiről úgy tűnik megfeledkeztek: a közlekedési lehetőségek nem változtak, a közlekedés egyre nehezebb, nem csak az idelátogatóknak, hanem a helyi lakosok számára is!

ausztria, zillertalVonatkereszt a Zillertalbahn vonalán 2017-ben

A völgyet egy autóút és a Zillertalbahn magánvasút keskeny nyomtávolságú vonatai szolgálják ki, ám úgy tűnik, mindkettő elérte kapacitásának felső korlátját.

A Zillertalbahn vasúttársaság kalauza 2024. február 10-én szombaton nem engedte felszállni a nyaralókat a zsúfolt vonatra. A vasúttársaság elnézést kért, a kellemetlenségért a politikusokat hibáztatja.

A szombati 8.07-kor Jenbachba induló vonat késve érkezett Fügenbe és már tele volt. A fügeni állomáson nem engedték felszállni az utazókat. Számos vasúti utazó, köztük sok nyaraló család gyerekekkel és nagy csomagokkal, várakozott a Zillertalbahn Jenbachba tartó vonatára. De az nem érkezett meg. "A kijelzőtáblán nem volt semmilyen információ. Akkor felhívtam a jenbachi irányítóközpontot" - magyarázza egy helyi lakos. "Sajnos üzemidőn kívül hívnak minket" - hallotta a Zillertalbahn üzenetrögzítőjéből. A vonat azonban végül késve, de megérkezett Fügen állomásra. A felszállásról azonban szó sem lehetett, mert azt a kalauz megakadályozta.

ausztria, zillertalVárakozás a visszaindulásra Mayrhofenben 2017-ben, a vonatok azóta mit sem változtak

"Azt mondta, hogy a vonat tele van, de úgy tűnt, hogy a helyzet nem reménytelen. Ha egy kicsit közelebb mentek volna egymáshoz, jóval több embernek lett volna hely" - mondja egy helybéli. Eközben a szomszédos úton, a völgyből kivezető Zillertalstraße úton már autóval sem lehetett haladni, a kalauz ezután azt tanácsolta a kétségbeesett és dühös nyaralóknak, akiket nem volt hajlandó tovább engedni, hogy "Fogjanak egy taxit!". Egy berlini családot, amelynek gyermekei ekkor sírni kezdtek, ezután a fügeni állomáson parkoló helybéli Jenbachba vitte.

"Nemcsak az utak, hanem a vonatok is megteltek" mondták a zillertali nyaralók Jenbach állomáson a távolsági vonatuk felé tartva. A Zillertalbahnhoz is érkeztek panaszok, ahogy azt Andreas Lackner igazgató megerősítette. Arra a kérdésre, hogy a forgalmas utazási napokon miért nem csatolnak plusz kocsikat, Hannes Obholzer üzemvezető azt válaszolja: "Mert nincs plusz kocsink. Van egy tartalék szerelvényünk, de annak készenlétben kell maradnia baleset vagy műszaki hiba esetére."

Dugó a Ziller völgyében (kép forrása: mobilitaetsplan.at)

2024. február 10-én, szombaton a Zillertalbahn minden vonata tele volt reggel 7.30 és este 8 óra között. Az elavult berendezés miatt nem lehetett ülőhelyet sem foglalni. A buszokkal történő pótlószolgálat pedig a forgalmi dugók miatt nem volt célravezető. A vasúttársaság azt tanácsolja, hogy a forgalmas napokon korábbi vonatjáratot válasszanak.

"Ha lenne plusz személykocsink, akkor használnánk" - teszi hozzá Andreas Lackner. "Nagyon sajnálom az utasokat, és elnézést kérek a rossz minőség miatt" - mondja. 

A politikusokat hibáztatják

A kellemetlenségekért azonban részben a politikusok is felelősek. Mint tudjuk, a völgy évek óta vár arra, hogy a szövetségi és a tartományi kormány finanszírozza és megvalósítsa a vasút modernizálását. De még mindig nem világos, hogy melyik meghajtás lenne erre a legalkalmasabb. Jelenleg régi dízelmozdonyok vontatnak szerelvényenként 3 kocsit, szinte egész nap 30 perces ütemben. Régi vita, hogy az elavult szerelvények helyett hidrogénmeghajtású motorvonatokat vásároljanak vagy pedig felsővezetéket építsenek ki villamos motorvonatok számára. Az, hogy a meglévő eszközparkot fejlesszék, szóba sem kerül.

"Az utasszámunk gyorsabban növekszik, mint ahogy a politikai döntések megszületnek" - sajnálkozik Lackner.

Animáció 2019. decemberéből az új zillertali motorvonatról. 2024-ben a beszerzés ugyanolyan távoli, mint 4 évvel ezelőtt... A helyi lakosság ellenzi a felsővezetéket, hidrogénhajtású, keskeny nyomtávolságú vonat pedig még nem létezik, így nincs üzemeltetési tapasztalat sem velük...

A Zillertal a Google térképén

Obholzer üzemeltetési igazgató szerint a csúcsidőn kívüli vonatjáratokat növelni kell. Tárgyalások folynak a VVT-vel hogy a félórás ütemet kiterjesszék reggel fél öttől este 8-ig, illetve hogy óránként legyenek járatok este 8-tól este 11-ig.

A hidrogénhajtású motorvonat látványterve. A négykocsis szerelvények egyenként 452 utas befogadására lennének alkalmasak

Eközben a völgyben amerre a szem ellát, toronydaruk nyújtózkodnak. A meglévő hotelek kapacitása tovább bővül és új szállodák is épülnek.

Egy Jenbach-Mayrhofen 30 km-es autóút fél óráról könnyen másfél órásra nőhet, ha bedugul a gyorsforgalmi út. A völgyben a forgalom éjszaka sem csendesedik el teljesen.

Ezzel párhuzamosan viszont a hó egyre rövidebb ideig marad meg, a 2023-2024-es szezonban már mindössze náhány napig volt értékelhető hómennyiség. A hóágyúk persze dolgoznak, ehhez az esővizet egész évben gyűjtik és a hegytetőkön lévő tározókban tartalékolják.

Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebookon is!

Szólj hozzá!

Címkék: zillertal


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr6918336437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása