HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (3) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (3) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (66) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (83) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (15) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (4) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (42) nagysebességű vasút (174) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (17) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (15) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (3) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2020.06.19. 23:11 Balogh Zsolt

Koralmtunnel: Megtörtént az áttörés!

Ausztria vasúti infrastruktúrája már most is irigylésre méltóan kimagasló minőségű, ám az osztrákok nem érik be a jelenlegi szinttel! Jelenleg is számos nagyprojekt fut, melyekről a blog is beszámolt már korábban. Ezek közül a legfontosabbak a Westbahn négyvágányúsítása Linz és Wels között, a Semmering bázisalagút, a Brenner bázisalagút a Brennerbahn nevű vonalon Innsbruck és Verona között, és a kevésbé ismert Koralmbahn építése.

durchschlags-teamfeier_c_oebb_franz-georg-pikl.jpgA büszke építők egy csoportja a fúrópajzs előtt

A jelenleg még építés alatt álló Koralm-vasútvonal, vagy németül Koralmbahn, egy normál nyomtávolságú, 125 km hosszúságú, kétvágányú, 15 kV, 16,7 Hz-cel villamosított vasúti fővonal lesz Graz és Klagenfurt között Ausztriában. A vasútvonal legjelentősebb műtárgya a 32,9 km hosszúságú Koralm-alagút is a Koralpe alatt, melynek utolsó még hiányzó szakaszát 2020. június 17-én sikerült teljesen kifúrni.

Hosszával ez lesz Ausztria leghosszabb vasúti alagútja, de még a világon is csak hat alagút létezik, mely hosszabb tőle!

A munkának azonban ezzel még koránt sincs vége, ezek után következik a szellőzés, világítás, biztonsági berendezések telepítése, na és persze a vágányok lefektetése is.

A Koralmbahn térképvázlata (kép forrása: Wikimedia Commons)

Az alagút és a hozzá kapcsolódó vasútvonal építési költsége 5,2 milliárd euró, várható átadása 2025 decembere. Ha elkészül, ez lesz Ausztria leggyorsabb vasútvonala, a megengedett sebesség 250 km/h lesz, szemben a Westbahn "csak" 230 km/h sebességével. Ez jelentősen csökkenteni fogja majd az utazási időt Stájerország és Karintia között, továbbá jelentős vasúti kapacitást is biztosít további járatok indításához. De nem csak Ausztria, hanem Olaszország is profitálni fog belőle, hiszen időben jelentősen közelebb kerül majd Grazhoz és Bécshez is.

arbeiten-freie-strecke-2-oebb-pachoinig-2.JPGAz épülő Koralmbahn

bahnhof-st-andrae-oebb-chris-zenz-2.jpgMagasperon építése, itt nem fog kinőni a gaz a lapok között!

A vasútvonal azért is érdekes, mert néhány szakaszon már létező vasútvonalakat fog magába olvasztani, így nem is mindenhol lesz új építésű, helyette elég csak felújítani meglévő vonalakat.

Ez már csak azért is fontos, mert bizonyos már elkészült szakaszokat lépcsőzetesen tudnak átadni a forgalomnak.

baustellenflaeche-kat2-1-oebb-steiner-2.jpgA fúrópajzzsal fúrt alagút előregyártott betonelemei felhalmozva az alagút bejáratánál

baustellenflaeche-kat2-3-oebb-steiner-2.jpgA beépítésre váró betonelemek

baustellenflaeche-tunnelkette-granitztal-2-oebb_pachoinig-2.jpgAz alagútportál

A Koralmtunnel két egyvágányú csőből áll, hogy baleset esetén a másik menekülőalagútként szolgálhasson. Ezért a két párhuzamos csövet bizonyos távolságonként összekötik, hogy katasztrófa esetén az utasok átmenekülhessenek a másik járatba.

koralmtunnel-innenschale_c_oebb_franz_georg_pikl.jpgA már elkészült alagút. A két párhuzamos vágány ne tévesszen meg senkit, ezt csupán csak az építőmunkások vonatai használják, a végleges formánál ezek elbontásra kerülnek és csak egy, normál nyomtávolságú vágányt építenek helyettük

portal-koralmtunnel-kat3-oebb-pachoinig-2.JPGZajlik a munka a felszínen is!

tunnelarbeiten-1-oebb-pachoinig.JPGAz épülő alagút, itt nem fúrópajzzsal dolgoznak

tunnelbohrmaschine-koralmtunnel-1-oebb-pachoinig-2.JPGEgy fúrópajzs az áttörés után nem sokkal

tunnelbohrmaschine-koralmtunnel-2-oebb-pachoinig-2.jpgA fúrópajzs még a munka megkezdése előtt

visualisierung-koralmtunnel-kat3-oebb-isochrom-2.jpgLátványterv az alagútról és egy az alagútból kilépő Railjet szerelvényről

Az áttörés a Youtubeon

Források

* infrastruktur.oebb.at

komment

Címkék: ausztria railjet index2 koralmbahn


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr515903816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása