HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (16) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (1) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2020.04.02. 18:00 Balogh Zsolt

Épül a Westbahn 3. és 4. vágánya Linzen túl is

Bécstől egészen Salzburgig vezet Ausztria legfontosabb és legforgalmasabb fővonala, a Westbahn. Bővítése már évek óta zajlik, a kétvágányos fővonalat fokozatosan négyvágányossá bővítik. Bécs és Linz között már elkészült a 3. és a 4. vágány, melyek hol jobbról, hol balról, hol alagútban, néha messzire távolodva, de mindvégig követik az első és a második vágányt. A cél az, hogy egészen Salzburgig kiépüljön, jelentősen megnövelve a jelenlegi szűk kapacitást.

Itt már négy vágányon robognak a vonatok, de messze még az út vége!

A beruházás következő lépcsője a Linz és Wels közötti 24 kilométeres szakasz bővítése, melyre 1,3 milliárd eurót fordítanak.

Linz és környékének vonalhálózata a meglévő, az épülő és a tervezett vonalakkal (kép forrása: krone.at)

Az ÖBB folyamatosan fejleszt, ám az igények, úgy tűnik, mégis a lehetőségek előtt járnak. A Westbahn mind a személy- mind a teherszállítás területén elérte kapacitásának felső határát. A bővítést mihamarabb folytatni kell, nem lehet tovább halogatni.

Az ÖBB vonatainak 32%-a jár a Westbahnon, miközben ez a hálózat működési hosszának csak a 10%-át teszi ki. Naponta legfeljebb 400 vonat haladhat át Linzen és Welsen, ami nem könnyű feladat! Bécstől Kleinmünchenig (Linz egyik városrésze) a vonatok már ma is négyvágányú vasútvonalon haladhatnak 230 km/h sebességgel 2015 óra. Ez lehetővé tette, hogy a két nagyváros között az utazási idő 1 óra 14 percre csökkenjen.

Bár az új pálya lehetővé teszi majd a magasabb sebességet, a menetidő mégsem fog csökkenni. Ennek oka az, hogy a vasútvonal a Linzi repülőtér mellett halad el, a Bahnhof Hörsching nevű állomáson keresztül. Jelenleg itt  nem állnak meg a távolsági vonatok, de ez hamarosan megváltozik. Az újabb megálló pedig valószínűleg el is viszi az időmegtakarítást.

Linz Hauptbahnhof (kép forrása: ÖBB)

Változik a fiatal, 2016 december végén létrejött S-Bahn Oberösterreich kínálata is. A jelenlegi órás ütemet félórásra vagy akár 15 percesre szeretnék csökkenteni!

Talán felmerül a kérdés, egy ilyen rövid szakasz átépítése és felújítása miért ilyen drága? Ez több okkal magyarázható: először is az építkezés ausztria legforgalmasabb vasútvonalán zajlik majd, úgy, hogy a forgalmat mindvégig fent tartják. A második nehezítő körülmény Linz pályaudvar jelenlegi összetettsége, ami csak tovább fog bonyolódni majd. A különböző vasútvonalak jelenleg is bújtatással érik el az állomást, a nyugati oldalon már most is két kétvágányú fővonal és egy egyvágányú mellékvonal találkozik, miközben egy villamosvonal is keresztezi őket. Ide kell még bekötni további két vágányt úgy, hogy a megnövekedett kapacitás ne okozzon palacknyak-effektust.

A projekt várható befejezése 2026.

A folytatás

Mint már említettem a négyvágányos szakaszt a Westbahn teljes hosszába ki akarják terjeszteni, egészen Salzburgig. Wels után néhány rövidebb szakaszon már megépült a 3. és 4. vágány. Neumarkt-Köstendorf és Salzburg között pedig a legegyszerűbb (és talán a legdrágább) megoldást választják: alagutakat fúrnak.

Az első alagút, a Seekirchnertunnel 14,6 km hosszúságú lenne, helyenként 120 méterrel a földfelszín alatt, a következő, a Leitnerbauertunnel kicsivel Salzburg előtt kezdődne és mindössze csak 2 km-es lenne. A költségeket 2012-ben 1,65 milliárd euróra becsülték.

Források

* www.krone.at

Szólj hozzá!

Címkék: ausztria Linz


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr9515582148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása