Egykoron egész Európát keresztül-kasul behálózták az éjszakai vasúti járatok, ám az autópálya-hálózat kiépülésével, a személyautók elterjedésével, na meg az olcsó repülőjáratok beindulásával ez a szolgáltatási szegmens lassan leépült. néhány ország néhány járattal még kitartott, de csak idő kérdése volt, hogy ezek is elsorvadjanak.
Az SNCF éjszakai kocsijainak felújítása folyamatban van
Aztán az Osztrák Államvasút, az ÖBB gondolt egy merészet, és nem hogy a meglévő járatokat üzemeltette tovább, de még a szomszédos Németország kocsiparkját is átvette és terjeszkedni kezdett. Sokan a fejüket csóválták, de az idő őket igazolta. Amíg a járvány meg nem akasztotta az utazási kedvet, az utasszám folyamatosan növekedett.
Az osztrák példa után pedig több ország is jelezte, hogy újragondolja az éjszakai vonatok ügyét, Svájc és Németország után Franciaország is ambíciózus terveket jelentett be!
Jean-Baptiste Djébbari francia közlekedési miniszter elmondta, hogy az a célja, hogy „2030-ban körülbelül 10 éjszakai járat közlekedjen”.
Utolsó kommentek