HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (1) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (21) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (3) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) los angeles (1) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) usa (2) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2022.05.01. 20:23 Balogh Zsolt

Épülhet a felüljáró?

Kecskemét városát a Cegléd-Szeged-vasútvonal szinte kettészeli, a síneken a városon belül csak kettő közúti átjárón és egy aluljárón át lehet autóval átkelni. A gyalogosok ezen kívül egy további aluljárót választhatnak a vasútállomástól nem messze. Ezen kívül éveken át létezett különféle vadcsapás a vágányokon át, ám az utóbbi időben ezeket a lehetőségeket folyamatosan ritkítják, a vasútállomást teljes hosszában egy áthatolhatatlan erőddé téve. A vasúti forgalom növekedése a zárva tartott sorompók idejét is növeli, növelve a torlódást.

kecskemét állomásKecskemét állomása 2013-ban, a helyzet azóta is változatlan

Egy közúti és egy gyalogos felüljáró nagy mértékben oldaná a vasút által okozott akadályt, azonban az ígérgetésen kívül nem történt soha semmi.

De talán 2022 lesz az az év, amikor közelebb kerülünk ehhez a régi álomhoz!

Legutoljára 2016-ban írtam arról, hogy végre felüljáró kerül a sínek fölé, megkönnyítve a belváros és a Hunyadiváros közötti közlekedést. A sínek túloldalán több iskola is található, melyek diákjai rendszeresen a síneken átkelve közelítették meg a vasútállomást és a buszpályaudvart. Történtek kísérletek az illegális átkelők megszüntetésére, ám a drótkerítéseket néhány nap után leszaggatták. Végül a vasút bekeményített és tisztességes kerítéssel vágta el a közlekedők útját. A végleges megoldás azonban nem ez, hanem egy gyalogos átkelő építése jelentené.

kecskemét intermoduláris állomás, tervezett, látványtervAz egykori látványterv a gyalogos felüljáróról a vágányok felett, mely összekötötte volna a belvárost a Hunyadivárossal. A képen olasz vonatok mindenfelé, valamiféle sztrájk vagy baleset idején, hiszen menetrend szerint egyszerre csak egy távolsági vonat szokott tartózkodni az állomáson. Itt a felüljáró a Rákóczi utat célozta be, a vasútállomás Szeged felőli részén.

A terveket újra átgondolták, a műszaki tartalmat csökkentették, az új elképzelés ilyen lett:

Az új kecskeméti gyalogos felüljáró látványterve

A sínek feletti "pláza" eltűnt, akár csak a peronokhoz vezető lépcsők. Kiegészült viszont két hosszú rámpával, hogy biciklivel is át lehessen kelni. Az egész építmény átkerült az állomás másik oldalára, sőt még az állomási posta épületén is túlra, mindössze 280 méterre a jelenlegi gyalogos aluljárótól. Ha figyelembe vesszük azt is, hogy egy aluljárónál kb "egy embernyit" kell lefelé sétálnunk, míg egy felüljárónál "egy vonatnyit" felfelé, kétséges, hogy mindenkinek megéri-e az új átkelési lehetőség.

Átkelés a vágányok alatt 2016 februárjában. Ettől a ponttól épül 280 méterre az új felüljáró. A drótkerítés itt már áll, de a többszöri rongálás miatt ma már komoly kerítés állja útját a túloldalon álló buszállomásra igyekvőket

Az új felüljáró építésével együtt a jelenlegi távolsági buszpályaudvar is teljesen átépül, melyet az ezredfordulón újítottak fel és egyáltalán nincs még rossz, elhanyagolt állapotban.

A buszpályaudvar váróterme, vajon ez is bontásra kerül?

De bontás vár még két további épületre is a sínek mellett: az egykori MÁV üzemorvosi épület és egy régóta üresen álló szociális épület.

kecskemet.jpgA Kodály Zoltán tér, a háromemeletes épület...

kecskemet2.jpg... továbbá ez a vasúti épület is bontásra kerül (képek forrása: Google Streetview)

A beruházás terve a NIF Zrt. honlapján

Az igazi nagy beruházás azonban a buszpályaudvar átépítése lesz, melynek egy része parkosításra kerül, a jelenlegi észak-déli tájolású kocsiállások pedig kelet-nyugati irányúak lesznek.

"A helyközi járatok számára 20 db hátramenet nélkül használható, fűrészfog jellegű indulóállás kerül kialakításra, így biztosítva a legjobb helykihasználást. Szükséges ezen felül 2 db csuklós és 1 db 3tengelyes autóbuszra tervezett érkező kocsiállás, továbbá 3 db csuklós és 10 db 3tengelyes autóbuszra tervezett tárolóhely elhelyezése. A helyi járatok számára 8 db párhuzamos, csuklós buszok fogadására/indítására alkalmas kocsiállás kerül kialakításra, továbbá elhelyezésre kerül még 2 db áthaladó járatok fogadására alkalmas kocsiállás a felvételi épület előtt és 11 db elektromos csuklós autóbusz töltésére is alkalmas parkolóhely a meglévő busztároló területén." - írja a NIF Zrt. honlapja.

A beruházás keretén belül a Kecskeméti vasútállomás is felújítást kap.

A vasútállomás és környékének rendbetétele, az átszállási kapcsolatok javítása már többször is szóba került az évek alatt. Az eddigiek közül ez tűnik a legegyszerűbbnek és legolcsóbbnak, miközben a buszok és a vonatok közötti átszállási távolság is minimális lesz. Már-már elérkezik a nyugat-európai szemlélet a közlekedési eszközök együttműködése között!

Szólj hozzá!

Címkék: kecskemét állomás index2


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr6917821345

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása