HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • Jegkoko: Hát ha háttal álltál az asztalnak, akkor nem csodálom, hogy lemaradtál a mozgó vonatokról :) (2024.09.07. 11:43) A Miniatur Wunderland
  • Greg36: @Balogh Zsolt: Kapásból ott van az FS 412-es sorozata, amik most pont a Brennerre és környékére va... (2024.09.06. 12:45) A Brenner-bázisalagút építése
  • Balogh Zsolt: @Greg36: A regionális közlekedésnek ott a régi pálya, az osztrák-olasz határátmenet miatt meg amúg... (2024.09.06. 12:31) A Brenner-bázisalagút építése
  • Greg36: Elég érdekes választás ez a 25 kV 50 Hz. Értem, hogy a teljesítményhez kell, de sem az osztrák/ném... (2024.09.06. 08:56) A Brenner-bázisalagút építése
  • Balogh Zsolt: @TrökkösBélabá: Létezik hozzá fejlettebb grafikai csomag is már 2021 óta, de valamiért még sem let... (2024.09.03. 21:38) Húszéves az OpenTTD!
  • Utolsó 20

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 900 mm (1) 9euroticket (2) afrika (9) agv (1) alagút (13) alex (1) állatok (2) állomás (22) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arlbergbahn (4) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (131) autó (3) autómúzeum (5) ave (23) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (6) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (4) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (3) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (69) euronight (3) európa (10) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (87) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (7) heide volm (2) híd (4) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (114) index2 (318) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (2) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (15) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (11) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (4) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (44) nagysebességű vasút (178) nápoly (4) németország (93) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (27) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (3) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (2) sopron (1) spanyolország (75) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (5) szaud-arábia (3) szeged (2) szimulátor (1) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (6) terepasztal (12) texas (1) tgv (47) tibee (7) tibet (1) tirol (5) (1) törökország (5) train simulator (1) transport tycoon (2) trieszt (2) ukrajna (3) usa (3) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (10) vízesés (1) vonatjegy (2) vorteilscard (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) wunderland (2) würzburg (1) zillertal (6) zürich (2) Címkefelhő

2024.07.18. 23:23 Balogh Zsolt

Fotózás St. Jodokban

St Jodok egy kis, szinte jelentéktelen vasúti megálló Ausztriában, Innsbrucktól nem messze a Brennerbahn vonalán. Az átlagembereknek nem sokat jelent a település, a vonatrajongóknak viszont annál többet! Én is hallottam már jóval korábban róla, mint ahogy Ausztriába költöztem.

04.jpgLeszállás St. Jodokban. Az ÖBB Talent motorvonata már indul is tovább Brennero/Brenner felé az olasz határra.

A hely különlegességét az adja, hogy a kétvágányú Brennerbahn itt egy teljes 180 fokos fordulatot tesz egy igen szűk ívben, miközben többméternyit emelkedik a pálya. Vagyis itt egy olyan szűk U alakú pályarész található, mely már-már egy terepasztalra emlékeztet. Itt remek fotókat lehet készíteni a szépséges osztrák háttérrel, szépen az ívben haladó vonatokról. Ráadásul itt halad át az osztrák-olasz tranzit jelentős része is (a másik lehetőség Tarvisio Boscoverde), ami miatt érdekes és sűrű a vonatforgalom.

öbb talent, ausztria, innsbruck hauptbahnhofIndulás Innsbruck Hauptbahnhofról az ÖBB Talent motorvonatával. A St. Jodokon át Brennero/Brennerbe a Tiroli S-Bahn 4-es számú járata közlekedik

Talán felmerül a kérdés az olvasóban, hogy miért ilyen furcsa nevű a végállomás és határállomás Brennero/Brenner. Nos ennek történelmi okai vannak: Ausztria és Olaszország határa az évszázadok alatt többször is változott, több település pedig gazdát cserélt. Az elolaszosítás és elnémetesítés itt is működött, Tirol lakossága összekeveredett. A mostani békésebb évtizedekben az ellenségeskedés megszűnt, több átnevezett település visszakapta a régebbi nevét vagy pedig mindkét név elfogadott és használt.

öbb talent, ausztria, innsbruck hauptbahnhofIdeje felszállni, pár perc és indulás!

öbb talent, ausztria, innsbruck hauptbahnhofMegérkezés Innsbruckból St. Jodok am Brenner-be, ebbe az 1129 méteres magasságban található osztrák faluba

öbb talent, ausztria, innsbruck hauptbahnhofAprócska falu, aprócska megálló, a vágányok túloldalára azonban még itt is aluljáró visz át

Leszállás után elindultam megkeresni azt a helyet, ahonnan azok a csodálatos képek készültek, melyeket mindig is irigyeltem. mivel egy szűk völgyben voltam, az iányt nagyon eltéveszteni sem lehetett. További izgalmas motívum, hogy a megfelelő helyen állva a Brennerbahn nevű autópálya egyik völgyhídja is jól látható.

öbb talent, ausztria, innsbruck hauptbahnhofEgy gyors fotó St. Jodok am Brennerről a peronról

öbb talent, ausztria, innsbruck hauptbahnhofA peron végére elsétálva már látszik a Brenner-autópálya hídja, így tehát a fotózáshoz az ellenkező irányba kell indulni.

öbb talent, ausztria, innsbruck hauptbahnhofIndulás a falu központján át a felkapott fotóhelyre, a háttér már ismerős, rengeteget láttam inen fotókat, hamarosan nekem is meg kell érkeznem.

öbb talent, ausztria, innsbruck hauptbahnhofOsztár minőségű pálya, mint ha egy terepasztalt fotóznék!

öbb talent, ausztria, innsbruck hauptbahnhofIgen, ez tehát a híres fotóhely, melyen minden rajta van: vasút, híd, templomtorony, fenyőerdő, alpesi házak...

Volt barátom, ki többször is járt itt fotózni, mesélte, hogy  legjobb képekhez valami mezőn is át kellett mennie. A mező meglett és hevenyészett módon be is volt kerítve. Ő fanatikus volt és vállalta még azt is, hogy a telek tulajdonosa ordítozzon vele, mikor meglátta, én nem vagyok ilyen elszán fanatikus, én beértem kicsit távolabbról is a kerítés túloldaláról.

öbb talent, ausztria, innsbruck hauptbahnhofKözeli kép a Brenner-autópálya hídjáról

öbb talent, ausztria, innsbruck hauptbahnhofÉs már jön is az ellenvonat Brennero/Brenner felől: egy ugyanolyan S-Bahn (vagy ugyanaz?), mint amivel én is jöttem 

öbb talent, ausztria, innsbruck hauptbahnhofSzépen hangtalanul kanyarodik az ívben

öbb talent, ausztria, innsbruck hauptbahnhofMajd pár perc múlva már a túloldalon látható az állomáson, ahol én is leszálltam

öbb talent, ausztria, innsbruck hauptbahnhofNéhány tehén kíváncsian figyelte tevékenységem :)

öbb talent, ausztria, innsbruck hauptbahnhofNéhány perc múlva érkezett egy ÖBB EC is, mely továbbhaladt Olaszországba. A vonógép egy ÖBB 1216-os négyáramnemű "Taurus" volt

A nap többi részében nem volt szerencsém, bár a vonatok mindig jöttek-mentek, én mindig rosszkor voltam rossz helyen, és mire kiértem a fák takarásából, a gyalogos alagútból vagy a házak közül, a vonatok már messze jártak...

Készítettem még néhány közepes képet, de inkább csak emléknek jók, mintsem megosztani valónak.

öbb talent, ausztria, innsbruck hauptbahnhofKét ÖBB Vectron által vontatott autószállító vonat robog át az állomáson, erről is lemaradtam, mert épp jegyet vásároltam az automatából...

öbb talent, ausztria, innsbruck hauptbahnhofA távolban még láthattam újra, ahogy kapaszkodik felfelé a hegyoldalban

öbb talent, ausztria, innsbruck hauptbahnhofKözben érkezett egy szintén kétmozdonyos konténerszállító vonat Olaszország felől...

öbb talent, ausztria, innsbruck hauptbahnhof...mely pár perc múlva már a megállón robogott keresztül Innsbruck felé

öbb talent, ausztria, innsbruck hauptbahnhofA távolban feltűnik az én S-Bahn szerelvényem is...

öbb talent, ausztria, innsbruck hauptbahnhof...hogy pár perc múlva megérkezzen St. Jodok am Brenner megállóba

St Jodok am Brennert elhagyva, ahogy keresztülvágtunk a Brenner-hágón, a vonatablakból látható volt a Brenner-bázisalagút építési munkálatai is. A távoli jövőben az 56 kilométer hosszúságú Brenner-bázisalagút fogja kiváltani a jelenlegi Brenner-vasútvonal ausztriai részét, a vonatok többsége így a föld alatt fogja keresztezni az osztrák-olasz határt, kihagyva többek között a hangulatos St. Jodok megállót is. A hosszútávú cél az, hogy a németországi Münchentől Ausztrián át egészen az olasz Veronáig egy új, nagysebességű vasútvonal épüljön ki nagyrészt a föld alatt alagutakban, kiváltva a jelenlegi felszínen futó régi vasútvonalat. Ennek bizonyos darabkái már elkészültek, egy részük építés alatt áll, egy részük pedig még csak álom.

öbb talent, ausztria, innsbruck hauptbahnhofAz alagútfúrók telephelye, a közúti alagút nem közforgalmú, az épülő bázisalagútba vezet be

öbb talent, ausztria, innsbruck hauptbahnhofFelhalmozott alagútgyűrű elemek a telephelyen

A rövid kis kirándulás eredményes és emlékezetes volt, végre én is elkészíthettem néhányat azok a képek közül, melyek után már évek óta sóvárogtam. Ezen a napon egy újabb tétel került le arról a bizonyos listáról, melyen azok a híres helyek szerepelnek, ahová még el szeretnék jutni a jövőben.

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!

Szólj hozzá!

Címkék: ausztria tirol


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr7918449517

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása