HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (126) autó (3) autómúzeum (4) ave (22) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (2) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (102) index2 (314) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (3) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) los angeles (1) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (92) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (2) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (73) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) usa (2) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2023.06.22. 23:04 Balogh Zsolt

A Rosenheim-Kufstein-Wörgl-Jenbach-Innsbruck-Brenner útvonal vezetőállásból

Itt a blogon többször is szó esett már az Alsó-Inn völgyi vasútvonalról, a Brenner-hágóról és a hozzá vezető vasútvonalakról, továbbá számos utazásról Velencébe, Meránóba vagy San Candidóba. Sok fényképet megosztottam, ám ezek közel sem adják vissza azt az élményt, amit egy tiroli vasúti utazás jelent!

eurocity, brennerbahnVonatozás Innsbruck és Brennero között a Brenner-vasútvonalon (kép forrása: Wikimedia Commons)

Egy lelkes Youtuber azonban nem csak utazik, hanem a vezetőállásra feljutva még videókat is készít Európa-szerte! Ezek közé tartozik a néhány napja feltöltött Rosenheim-Kufstein-Wörgl-Jenbach-Innsbruck-Brennero/Brenner videó is, mely a számomra legfontosabb és legjelentősebb vonalakat tartalmazza 4K felbontásban és számos  megjegyzéssel kiegészítve.

A videó egy vonatutazást mutat be három országon keresztül. A kezdeti bajorországi utazás még meglehetősen lankás, ám ahogy haladunk tirol felé, a sebesség csökken, miközben az emelkedők és az alagutak egyre csak szaporodnak. A mostoha körülmények jól látszódnak a vonatokon is, ahogy egyre több kettő- vagy épp három mozdonnyal vontatott vonat jön velünk szembe. Unalmasnak nem mondható út ez, hiszen a bejárt vasútvonal jelentősen túlterhelt és kapacitáshiánnyal küzd. A videóban feltűnik majd Railjet, S-Bahn, EuroCity és számos tehervonat is. A készítő pedig bőséges felirattal látta el a videót, így mindig tudhatjuk milyen vonat halad éppen el.

  A videó a Youtube-on

Technikai érdekességet is tartalmaz bőven, láthatunk hagyományos- és nagysebességű vasútvonalakat, a köztük lévő vágánykapcsolatokat, az épülő Brenner-alagutat és átkelünk a St. Jodoki-íven is.

A Brenner-vasútvonal St. Jodok közelében. A háttérben a híd már a Brenner-autópályához tartozik (kép forrása: Wikimedia Commons)

A távoli jövőben az ezt a távot megtevő távolsági utasoknak már nem adatik meg az az élmény, ami a videóban is látható, hiszen ez az útvonal nagyrészt a föld alá költözik az elkövetkező években, lesz olyan szakasz is, mely bizonyos vonatoknak 60 km-nyi alagutat fog jelenteni egyben, amit még további alagútszakaszok egészítenek ki.

A négyvágányú szakasz kezdete az Inn folyó völgyében, ahol két vágány a föld alatt folytatja útját Innsbruck felé. A vágánykapcsolat a vezetőállásból is lenyűgöző! (kép forrása: Wikimedia Commons)

Aki kíváncsi, hogy hol és milyen helyen dolgozom, mit jelent, mikor azt írom, átszálltunk Jenbachban és a régi/új pályán mentünk Innsbruckba..., az ne hagyja ki ezt a videót!

Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebookon is!

Szólj hozzá!

Címkék: index ausztria olaszország németország


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr1718151566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása