Itt a blogon többször is szó esett már az Alsó-Inn völgyi vasútvonalról, a Brenner-hágóról és a hozzá vezető vasútvonalakról, továbbá számos utazásról Velencébe, Meránóba vagy San Candidóba. Sok fényképet megosztottam, ám ezek közel sem adják vissza azt az élményt, amit egy tiroli vasúti utazás jelent!
Vonatozás Innsbruck és Brennero között a Brenner-vasútvonalon (kép forrása: Wikimedia Commons)
Egy lelkes Youtuber azonban nem csak utazik, hanem a vezetőállásra feljutva még videókat is készít Európa-szerte! Ezek közé tartozik a néhány napja feltöltött Rosenheim-Kufstein-Wörgl-Jenbach-Innsbruck-Brennero/Brenner videó is, mely a számomra legfontosabb és legjelentősebb vonalakat tartalmazza 4K felbontásban és számos megjegyzéssel kiegészítve.
A videó egy vonatutazást mutat be három országon keresztül. A kezdeti bajorországi utazás még meglehetősen lankás, ám ahogy haladunk tirol felé, a sebesség csökken, miközben az emelkedők és az alagutak egyre csak szaporodnak. A mostoha körülmények jól látszódnak a vonatokon is, ahogy egyre több kettő- vagy épp három mozdonnyal vontatott vonat jön velünk szembe. Unalmasnak nem mondható út ez, hiszen a bejárt vasútvonal jelentősen túlterhelt és kapacitáshiánnyal küzd. A videóban feltűnik majd Railjet, S-Bahn, EuroCity és számos tehervonat is. A készítő pedig bőséges felirattal látta el a videót, így mindig tudhatjuk milyen vonat halad éppen el.
A videó a Youtube-on
Technikai érdekességet is tartalmaz bőven, láthatunk hagyományos- és nagysebességű vasútvonalakat, a köztük lévő vágánykapcsolatokat, az épülő Brenner-alagutat és átkelünk a St. Jodoki-íven is.
A Brenner-vasútvonal St. Jodok közelében. A háttérben a híd már a Brenner-autópályához tartozik (kép forrása: Wikimedia Commons)
A távoli jövőben az ezt a távot megtevő távolsági utasoknak már nem adatik meg az az élmény, ami a videóban is látható, hiszen ez az útvonal nagyrészt a föld alá költözik az elkövetkező években, lesz olyan szakasz is, mely bizonyos vonatoknak 60 km-nyi alagutat fog jelenteni egyben, amit még további alagútszakaszok egészítenek ki.
A négyvágányú szakasz kezdete az Inn folyó völgyében, ahol két vágány a föld alatt folytatja útját Innsbruck felé. A vágánykapcsolat a vezetőállásból is lenyűgöző! (kép forrása: Wikimedia Commons)
Aki kíváncsi, hogy hol és milyen helyen dolgozom, mit jelent, mikor azt írom, átszálltunk Jenbachban és a régi/új pályán mentünk Innsbruckba..., az ne hagyja ki ezt a videót!
Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebookon is!
Utolsó kommentek