HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (126) autó (3) autómúzeum (4) ave (22) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (2) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (102) index2 (314) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (176) nápoly (4) németország (92) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (2) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (73) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (3) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2023.10.03. 01:34 Balogh Zsolt

Nightjet: Hamarosan!

Régen az éjszakai vonatok keresztül-kasul behálózták Európát, olyan helyekre juthattunk el hálókocsis vonatokkal mint például Lisszabon vagy Stockholm, keleti irányba pedig akár egészen Isztambulig. Sajnos a járműállományba nem fektettek be, így vészesen elöregedett, helyüket pedig az olcsó fapados repülőjáratok vették át. Az országok sorban dobták be a törölközőt, egyedül az osztrák ÖBB látott még fantáziát a szegmensben.

nightjet_klagenfurt_c_obb_marek_knopp.jpgA már meglévő kocsikkal indított első Nightjet járat Olaszország felé 2022. decemberében (kép forrása: ÖBB)

Miután a partnerországoktól átvette a szolgáltaást és a megmaradt járműállományt, a szolgáltatás fejlesztésébe kezdett. Végül a növekvő utasszámok hatására elérkezett oda, hogy új járművekre is beruházott, a Railjet mintájára megszületett az igazi Nightjet szolgáltatás saját szerelvénye, egy hálókocsis zárt ingavonat kimondottan az éjszakai szolgáltatás szegmenséhez. A jármű utasforgalomba állása sajnos csúszott picit, de már nincs messze az a nap, hogy ténylegesen forgalomba is álljanak!

Az évek alatt megváltoztak az utazási szokások, az utirányok és az utasok igényei is. Ezért az ÖBB sok új dolgot vezet be a Nightjet szerelvényeken, olyan szolgáltatásokat is, amik korábban még nem voltak. Ezek közül a legújszerűbb és legfigyelemre méltóbb az egyszemélyes hálókabinok vagy inkább csak hálókapszulák ötlete, mely lehetővé teszi az éjszakai utazóknak, hogy teljesen egyedül, biztonságosan utazzanak, igaz, meglehetősen szűk helyen.

Az egyszemélyes "kapszulák" a vonaton. Megszűnik majd az idegenekkel való osztozkodás a fülkében és a biztonság is sokat fog javulni! (kép forrása: Railwaygazette.com)

Négyszemélyes kabin (kép forrása: Railwaygazette.com)

Mindenhol wi-fi, valamint konnektorok, USB-portok, induktív töltőpontok és a mobiltelefonok jeleit könnyen átengedő ablakok állnak rendelkezésre.

A fülkékben lesz egy vezérlőpanel a világítás működtetésére vagy a fedélzeti személyzet hívására. A biztonsági funkciók közé tartozik a zárt láncú kamerarendszer és a fülkékbe való belépéshez szükséges NFC-kártyák.

Nightjet szolgáltatások

Az ÖBB 2018 augusztusában rendelt először 13 Nightjet-szerelvényt, majd 2021 augusztusában további 20-at, így a teljes megrendelés 33 szerelvényre emelkedik, amelynek összértéke meghaladja a 700 millió eurót.

Az első példányok a tervek szerint 2023 szeptemberében álltak volna forgalomba a Bécsből és Münchenből Rómába, Milánóba és Velencébe tartó járatokon; Matthä elmondta, hogy az adriai városba vezető útvonal a kedvence, és célja, hogy az első vonaton ott lehessen.

fb9fbxfwaaaui9e.jpgAz ingavonati szerelvény Vectron formájú vezérlőkocsija. A "Test" felirat már lekerült a járműről, most már tényleg hamarosan munkába is áll?

A tervek szerint 2025-ben mind a 33 ingavonat forgalomba áll, és a meglévő éjszakai járműállomány nagy részét felváltja az osztrák, német, olasz, svájci és holland útvonalakon.

Neumann elmondta, hogy az éghajlattal kapcsolatos aggodalmak új keresletet teremtettek az éjszakai vonatok iránt, és ehhez új termékre volt szükség. A fejlesztés kihívást jelentett, mivel a vonatoknak kényelmesnek, pénzügyileg életképesnek és megbízhatónak kell lenniük, miközben "olyan könnyen át kell tudni lépni a határokat, mint egy autó", az olyan különbségek ellenére, mint például az eltérő áramrendszerek a felsővezetékekben.

A szerelvények a Siemens Mobility Viaggio mozdony- és kocsicsaládjának részét képezik, és moduláris felépítésűek, ami lehetővé teszi a további országokban való üzemeltetést.

Az ÖBB Nightjet reklámfilmje a Youtube-on

A jövő

A több szerelvénynek hála, és annak, hogy a parnetvasutak is érdeklődésüket fejezik ki a szolgáltatás iránt, lehetővé teszi további útvonalak elindítását is. Az ÖBB már be is mutatta terveit 2024-ig.

nightjet.pngAz ÖBB terve 2024-ig. Ehhez az elképzeléshez természetesen partnerek is kellenek majd Svájc, Olaszország és Franciaország képében. Barcelona lekerült az egy évvel korábbi térképről, új tervezett viszonylatok indulnak viszont Ukrajnába és Romániába (kép forrása: ÖBB)

Lásd még

Bemutatkozott az új Nightjet szerelvény belső tere!

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is! 

6 komment

Címkék: ausztria öbb éjszakai vonat nightjet


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr3918226615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2023.10.03. 12:53:57

Az ukik vonal csak nedves álom, vagy kötelező agitprop.

Ellenben egy Bp-Bécs-München-Párizs és egy Bécs-Bp-Kolozsvár-Brassó / Belgrád-Szófia-Plovdív-Burgasz/Isztambul kifejezetten érdekes opció lenne.

A Bp-Bécs átfedés nem véletlen a részemről.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2023.10.03. 21:29:23

@gigabursch: Egyszer csak véget ér ez a háború.Ha pedig véget ér, lesz népmozgás rendesen, lesz újjáépítés, kitelepítés vagy családegyesítés, lesznek ukrán hazatérők és vendégmunkások, katasztrófa-turisták...stb.
Az optimista forgatókönyv szerint Ukrajna NATO és EU tag lesz, kap majd némi segélyt és közelebb kerül Európához.

gigabursch 2023.10.04. 06:29:35

@Balogh Zsolt:
Optimista forgatókönyv szerint ez az aljadék sose lesz se ez, se az.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.10.05. 12:05:00

@Balogh Zsolt:

@Balogh Zsolt:

"Az optimista forgatókönyv szerint Ukrajna NATO és EU tag lesz"

Az optimista forgatókönyv szerint egyikben sem lesz tag. Ukrajna, élén Zelenszkijjel megmond, kioktat, sérteget, követel, büntet, szankcionál, beperel - mindezt az őt támogató országokkal szemben.

El lehet képzelni, milyen erőszakosan követelőzne és parancsolgatna tagként.

NATO-tag pedig még úgy se legyen soha, mert az elvakult oroszgyűlöletével háborút provokálna ki a NATO és Oroszország között. Ezzel eddig is próbalkozott, de tagként több eséllyel tehetné.

Bocsánat a politikai offért, de erre reagálni kellett.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2023.10.05. 12:58:47

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Én abból következtetek erre, hogy az EU sok helyen és sokféleképpen foglalkozik Ukrajnával. Szeretnének normál nyomtávolságú kapcsolatot, Kijev rákerült a TEN folyosók térképére, A Regiojet Ukrajna felé terjeszkedne és végül az ÖBB lát fantáziát egy Kijev-Európa közötti éjszakai vonatjáratban. És ez csak az, ami most hirtelen eszembe jutott.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.10.05. 14:58:02

@Balogh Zsolt:

Persze, te szakmai szemmel nézed. Nekem mint laikusnak meg marad a politikai szempont, ahhoz úgyis mindenki ért - akár a focihoz és 2020. óta a vírusokhoz. :)
süti beállítások módosítása