HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 900 mm (1) 9euroticket (2) afrika (9) agv (1) alagút (14) alex (1) állatok (2) állomás (22) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arlbergbahn (4) arosa (1) árvíz (2) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (134) autó (3) autómúzeum (5) ave (23) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (4) barcelona (12) bari (1) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (7) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (4) budapest (5) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (3) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (70) euronight (3) európa (10) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (89) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (7) heide volm (2) híd (4) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (119) index2 (323) india (4) innsbruck (5) interrail (18) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (2) kína (48) kindertojás (2) kisvasút (15) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (11) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (40) mallorca (7) marokkó (4) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (44) nagysebességű vasút (181) nápoly (5) németország (95) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (29) olaszország (62) oroszország (3) ouigo (3) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) pozsony (1) prága (10) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (2) sopron (1) spanyolország (75) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (5) szaud-arábia (3) szeged (2) szicília (1) szimulátor (1) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (7) terepasztal (12) texas (1) tgv (49) tibee (7) tibet (1) tirol (5) (1) törökország (5) train simulator (1) transport tycoon (2) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (4) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (2) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (10) vízesés (1) vonatjegy (2) vorteilscard (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (5) Windischgarsten (4) wunderland (2) würzburg (1) zillertal (6) zürich (2) Címkefelhő

2024.10.30. 21:57 Balogh Zsolt

Bejelentették az Eckwersheim TGV kisiklásának ítéletét

Franciaország 2016-ban egy újabb TGV vonalszakasz átadására készült: az LGV Est-Européenne nevű szakasz a már meglévő LGV Est vonal folytatása volt Strassbourg felé. A megnyitás előtt azonban még számos próbára volt szükség, többek között a maximális sebesség + 10% sebességű próbákra.

benoite-vaux14.JPGAZ LGV Est vonal Franciaországban egy TGV motorvonattal 2015. május 17-én (kép forrása: Wikimedia Commons

2015. november 14-én Eckwersheim közelében a tesztvonat a 814521-es számú tesztjáratként közlekedő TGV 2N2 EuroDuplex Set 744-es műszerrel felszerelt TGV 2N2 volt. A teszt során a vonat kisiklott 11 halálos áldozatot követelve. Az áldozatok közül négyen az SNCF alkalmazásában álltak, öten a Systrának dolgoztak, ketten pedig meghívott vendégek voltak. Az ítélethirdetésig majd 9 év telt el, mire a párizsi büntetőbíróság 2024. október 10-én meghozta az ítéletét.

Az esemény

A 265 km/h sebességgel haladó vonat egy körülbelül 1000 m sugarú ívbe hajtott be, ahol a megengedett sebességhatár csak 176 km/h volt. A vonat a túl nagy sebesség miatt 243 km/h sebességgel felborult, és közben a Marne-Rhin csatorna felett átívelő híd korlátjának ütközött. A TGV-k közlekedésében történt eddigi legsúlyosabb balesetben 11 ember meghalt, 42-en pedig megsérültek.

A folyóba esett TGV vonófej kiemelése (kép forrása: Wikimedia Commons)

A 2024 március 4. és május 16. között kilenc héten át tartó perben a hat vádlott közül ötöt bűnösnek találtak. Ketten közülük, a mozdonyvezető és egy kollégája, akinek az volt a feladata, hogy figyelmeztesse a mozdonyvezetőt a fékezési helyekre, hét, illetve 15 hónap felfüggesztett börtönbüntetést kaptak; ez kevesebb, mint amit az ügyész kért. A vezetőfülkében ülő harmadik személyt, aki a Systra alkalmazásában állt, és akinek az volt a feladata, hogy a mozdonyvezetőt a pálya részleteiről tájékoztassa, felmentették.

A három másik vádlottat, az SNCF-et, az SNCF Réseau-t és a Systrát, mint jogi személyeket, bűnösnek találták, és 400 000 euró, 150 000 euró, illetve 225 000 euró pénzbírságot szabtak ki rájuk. Az SNCF-et gondatlanságból elkövetett emberölés és testi sértés miatt találták bűnösnek. A többi vádlottat hiba, meggondolatlanság, gondatlanság vagy biztonsági kötelezettség elmulasztása miatt elkövetett gondatlanságból elkövetett emberölés és sérülés miatt találták bűnösnek. A Systra tanácsadó céget találták a balesetért a legnagyobb mértékben felelősnek.

A kisiklott vonófej (kép forrása: www.lalsace.fr)

A büntetőbíróság elnöke megjegyezte, hogy „ha az eredeti programot betartották volna, a baleset nem következett volna be”. Kiemelte továbbá az érintett felek türelmetlenségét és az éberség hiányát.

Az ítéletet követően a polgári felek ügyvédje, Maître Gérard Chemla azt mondta, hogy „ezek rendkívül súlyos büntetések a bírságok felső határán... a hibák súlyosságát és a baleset súlyosságát tehát elismerik”.

A tárgyalás során az ügyész „kollektív vakságot” és egy sor „abszurd” döntést kifogásolt a sebességtúllépési tesztek kezelése során, amelyek kockázatát nem értékelték megfelelően. A tárgyalás megállapította, hogy a vonattal vagy a pályával kapcsolatban nem volt hiba.

A katasztrófa az LGV Est-Européenne második, 106 km hosszú, Baudrecourt és a Strasbourg melletti Vendenheim közötti szakaszának üzembe helyezési programjának legvégén történt. A program 200 próbamenetet tartalmazott a 320 km/h-s sebességhatár 10%-kal történő túllépésével. Ezt a fajta tesztelési eljárást olyan módon hajtották végre, hogy kikapcsolták a vonat automatikus vonatbefolyásoló rendszerét, amely a sebességhatár túllépése esetén beavatkozna a vonat lassítása érdekében. Így a megengedett sebességnél jóval gyorsabban, 265 km/h sebességgel érkezett ahhoz az ívhez, ahol a sebességhatár 160 km/h + 10% (176 km/h) volt.

A baleset helyszíne a Google térképén

A katasztrófa miatt az LGV Est-Européenne második szakaszának tervezett megnyitása 2016. július 3-ra csúszott, így elkészült a Párizs és Strasbourg közötti nagysebességű útvonal. A vonal első szakasza 2007. június 10-én nyílt meg az utazóközönség számára.

Forrás

* Railway Gazette International - Eckwersheim TGV derailment verdict announced

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!

3 komment

Címkék: franciaország baleset tgv index2 nagysebességű vasút


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr1718720352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2024.10.31. 08:07:30

Tiszta Csernobil.
Csak kevesebb az okozott kár.
De itt is az elrendelt hülyeség és a lekapcsolt biztonsági rendszerek miatt lett az, ami.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2024.10.31. 21:16:16

@gigabursch: Nekem is pont ugyanez jutott eszembe! Gondoltam, bele is írom a cikkbe, de aztán elvetettem, hogy áhh, csak túlgondolom... De ezek szerint másnak is eszébe jutott a hasonlóság.

gigabursch 2024.11.01. 10:37:21

@Balogh Zsolt:
Bennem is voltak vegyes érzések, hogy mások hogyan fogadják...
süti beállítások módosítása