A hosszú nyári szezonom után az utat nem egyből hazafelé vettem Ausztriából, hanem egy hatalmas kerülővel Párizson és Bordeauxon át tértem haza. A hosszú utat természetesen végig vonattal és interrail bérlettel tettem meg, Az utazás számos nehézégbe ütközött, ezen az úton nálam az Interrail végleg leszerepelt.
Az egy hetes utam zöld színnel jelölve Európa térképén. Az út kb 3860 km-et tett ki
A terv az volt, hogy Zell am Zillerből Jenbachon át Münchenbe utazom, majd onnan ICE-vel Mannheimbe, onnan tovább Párizsba pedig TGV-vel. Az egyik napon pedig teszek egy egynapos kirándulást Bordeauxba. A hazaút terve pedig az volt, hogy Párizsból elmegyek Stuttgartba, megnézem az építkezést, majd éjszakai vonattal Budapesten át egészen Kecskemétig utazom.
Mivel sok élményem volt, jó és rossz egyaránt, az egy hetet több kisebb posztban fogom bemutatni, a mostani cikk csak egy összefoglalója az októberi utazásnak.
1. nap: utazás Zell am Zilelrből Párizsba
Az első nap az utazással telt többnyire el. kora reggeli indulás Zell am Zillerből a keskeny nyomtávú vonattal, majd az Olaszországból Münchenbe tartó EC-vel Jenbacból Münchenig, onnan tovább egy ICE Neo-val Mannheimig, végül TGV-vel Mannheimből Párizsba.
A megérkezés utáni percek az esti órákban, a kép bal oldalán látható TGV Duplex-szel tettem meg az út nagyobbik részét
Párizsba érkezés után még egy kiadós gyaloglás várt rám a szállásig, ami igazából jól esett a többórás vonaton való üldögélés után. A hét többi napján már inkább metróval közlekedtem.
2. nap: Párizsi városnézés és a technikai múzeum
A második napot a disneylandba való jegy megszerzésével töltöttem, ellátogattam a Cité szigetre, megnéztem a felújítás alatt álló Notre Dame-ot, majd a délután folyamán a párizsi Technikai múzeumot.
A felújítás alatt álló Notre Dame. A tűz hatalmas károkat okozottt az egész épületben
A tudomány és ipar múzeuma, mely életem legnagyobb csalódását jelentő múzeumlátogatása volt
3. nap: Disneyland
A teljes 3. napot Disneylandban töltöttem, sajnos azonban heves esőzések kezdődtek Párizsban és környékén, így az én délutánomat is elmosta a víz...
A park bejárata. A kapun túl egy igazi mesevilágba csöppenhetünk, ahol egész nap megy a zene, a tánc, hömpölyög a tömeg és minden méteren egy-egy látványosságba botlunk
Amikor megelevenednek a Disney-mesék és annak elemei
4. nap: Bordeaux
A 4. napra jutott az új Párizs-Bordeaux nagysebességű vasútvonal kipróbálása, a 320 km/h-val való száguldás megtapasztalása és Bordeaux történelmi városközpontjának megtekintése.
Bordeaux főpályaudvara egy regionális vonattal. A TGV-k fotózása a biztonsági ellenőrzések, na meg a rengeteg le- és felszálló ember miatt szinte lehetetlen feladat
A Place de la Bourse és egy bordeauxi villamos
A városban felsővezeték nélküli villamosok közlekednek, főpályaudvara csodálatos, a történelmi múzeuma pedig kihagyhatatlan látvány
5. nap: Metrózás, Napólen sírja és a haditechnikai múzeum
Az ötödik nap délelőttjén kipróbáltam a magasvezetésű 4-es metróvonalat, majd az Invalidusok dómja felé vettem az irányt. Mivel folyamatosan lógott az eső lába, így inkább a beltéri programokat helyeztem előtérbe, bár tervben volt a Montparnasse-torony meglátogatása is.
Napóleon szarkofágja az Invalidusok dómjában
A dóm és Napóleon sírjának megtekintése után végül az idő is jóra fordult, így jöhetett Párizs egyik legmagasabb kilátójának felkeresése is, a a Montparnasse-torony.
Kilátás a Montparnasse tetejéről
Ebbe napba még belefért, hogy szuveníreket vegyek és ellátogassak a Montmarte negyedbe, ahol korábbi párizsi utazásomon a szállásunk volt.
6. nap: RER utazás és a hazaút
Az utolsó napra már nem maradt erőm semmire, ezért a két nagy párizsi fejpályaudvart látogattam újra meg: a Gare du Nordot és a Gare du Est-et. Késztettem néhány fotót a vonatokról, tettem egy rövidebb utazást egy RER-el, megebédeltem, majd várt rám a majd 1700 km-es hazaút Párizstól egészen Kecskemétig.
Indulásra kész TGV szerelvény az állomáson, az én vonatom azonban ismét egy ICE 3 Neo lesz...
Átszállás Karlsruhében, ezzel véget ért a nagysebességű utazás, az út többi része, már lassabban, 120 és 160 km/h között zajlott.
Már ifjú koromban arról ábrándoztam, hogy egyszer megteszem a Kecskemét-Párizs távot vonattal oda vissza. Ez az alkalom azonban nem akart összejönni, bár az évek alatt majd 20 országba eljutottam, többségébe vonattal, sőt a Párizs-Kecskemét vonatút összes szakaszát beutaztam, ám sohasem egyszerre. Münchenből többször is eljutottam Párizsba, Münchenből meg haza, Magyarországra, ám hogy ezt a vonatutat egyben tegyem meg, egészen 2023-ig kellett várnom, majdnem 15 évet! De csak sikerült!
Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!
Utolsó kommentek