December ötödikétől egy hetet Párizsban töltöttem a barátnőmmel. A hét napba sok minden belefért, a "kötelező" programokon kívül sikerült néhány kevésbé ismert látványosságot is felkeresnünk és megismernünk, na és persze Párizs gyönyörű pályaudvarait is meglátogattuk.
Indulás Beauvais vasútállomásáról Párizs felé, még egy órányi vonatozás és a francia fővárosban leszünk!
A (Kecskemét)-Budapest-Páris útvonal már több, mint 1000 km-es, így a korábbi állandó vonattal utazás helyett a repülést választottuk. Bár mint utólag kiderült, a vonat néhány éven belül akár versenyképessé is válhat időben a repüléssel ezen a viszonylaton is.
Bár tél volt, az időjárás kegyes volt hozzánk, kellemes jó idő fogadott minket a városban. A következő néhány napban Párizs néhány nevezetességét mutatom be, kiegészítve érdekességekkel és persze az eljutási lehetőségekkel is.
Párizs kiterjedt metróhálózattal rendelkezik, így szinte mindenhová eljuthatunk a föld alatt is. De érdemes kipróbálni néhány buszjáratot is, hiszen a felszín mégiscsak izgalmasabb, mint a metróalagutak egyhangú fala.
A Sacré Cœur-bazilika Párizs legmagasabb pontján, a szállásunktól nem messze, a Montmartre dombján
Már a repülőtéren sikerült beszereznem az ingyenes turista-térképet, mely tartalmazza az összes fontosabb látnivalót, hátulján pedig részletes metrótérkép található. Ezt felhasználva egy hét alatt sikerült bejárnunk az egész várost, megnézni mindent, amit szerettünk volna.
Bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy annyi izgalmas hely, múzeum, sétáló- és bevásárló utca, templom, katedrális található a városban, hogy nem hogy egy hónap, hanem egy év is kevés lenne ahhoz, hogy mindent felfedezzünk, megnézzünk és megismerjünk.
A kihagyhatatlan Eiffel-torony a Szajna partján, mely decemberben is fáradhatatlanul várta a turisták rohamát
A Versailles-i kastély, a barokk kastélyépítészet csúcspontja, a francia abszolutizmus ékköve
A Louvre üvegpiramisa alatt, melyhez mára már több modern legenda is kapcsolódik
Ellátogattunk a Louvre múzeumhoz is, hogy megnézzük az ókori Egyiptom, a görög- és a római birodalom művészeti emlékeit, majd a közép- és újkor festőművészet csodáit.
Végül felkerestük a modern üvegpiramist is, melyet Dan Brown tett igazán ismerté és híressé.
Részlet A Da Vinci kód című regényéből, mely burkolt célzás a Louvre múzeumra, az udvarán álló üvegpiramisra és egy több ezer éves titokra:
"Vár rátok a Szent Grál az ősi Roslinban,
Hol penge és kehely őrzi a kapukat.
Nagymesterek műve méltó nyughelyet ad,
Örökre megpihent a csillagok alatt"
Vonatozás Párizson belül RER-rel és metróval, Javel RER állomás környéke tökéletes hely vonatfotózáshoz, miközben a hátteret a Szajna, az Eiffel-torony vagy épp a párizsi Szabadság-szobor szolgáltatja
A Gare du Nord, két nap alatt Párizs legnagyobb pályaudvarait is meglátogattuk
Párizsban rengeteg múzeum is található, többek között a Muséum national d'Histoire naturelle nevű természettudományi múzeum is
Borzongás Párizs alatt: A katakombák 300 km-es hálózatában több halott földi maradványa nyugszik, mint ahányan a felszínen élnek! A bonyolult labirintusszerű alagútrendszer egy rövidebb szakasza látogatható a borzongni vágyóknak
A város az utóbbi időkben több terrorista-támadást is elszenvedett, emiatt a rendőrség és a katonaság folyamatos készültségben áll. Minden fontosabb nevezetességnél, mindenhol, ahol sok ember gyűlt össze folyamatos volt az ellenőrzés. Táskaátvilágítás vagy csak belenézés, fémkereső kapuk mindenhol, lehetséges terroristákra vadászva. Míg néhány éve teljesen meglepett, hogy terepmintás egyenruhások sétálgatnak kettesével géppuskával a vállukon az állomásokon, mára már természetessé vált, hogy szinte akárhol beléjük botolhattunk, miközben a kétfős csapatok is három- négyszemélyesekké váltak.
Indulás reggel a reptér felé, mindent összeszámolva összesen tíz órányi utazás vár még ránk!
Francia regionális vonatok, a RER, a világhírű metróhálózat, Párizs nagyszerű pályaudvarai sok-sok TGV-vel, a Versailles-i kastély és a Louvre lesz az elkövetkező hetek témája itt a blogon.
Utolsó kommentek