HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (16) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (1) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2016.12.13. 21:59 Balogh Zsolt

Tél Párizsban

December ötödikétől egy hetet Párizsban töltöttem a barátnőmmel. A hét napba sok minden belefért, a "kötelező" programokon kívül sikerült néhány kevésbé ismert látványosságot is felkeresnünk és megismernünk, na és persze Párizs gyönyörű pályaudvarait is meglátogattuk.

Beauvais vasútállomásIndulás Beauvais vasútállomásáról Párizs felé, még egy órányi vonatozás és a francia fővárosban leszünk!

A (Kecskemét)-Budapest-Páris útvonal már több, mint 1000 km-es, így a korábbi állandó vonattal utazás helyett a repülést választottuk. Bár mint utólag kiderült, a vonat néhány éven belül akár versenyképessé is válhat időben a repüléssel ezen a viszonylaton is.

Bár tél volt, az időjárás kegyes volt hozzánk, kellemes jó idő fogadott minket a városban. A következő néhány napban Párizs néhány nevezetességét mutatom be, kiegészítve érdekességekkel és persze az eljutási lehetőségekkel is.

Párizs kiterjedt metróhálózattal rendelkezik, így szinte mindenhová eljuthatunk a föld alatt is. De érdemes kipróbálni néhány buszjáratot is, hiszen a felszín mégiscsak izgalmasabb, mint a metróalagutak egyhangú fala.

Sacré Cœur-bazilika PárizsA Sacré Cœur-bazilika Párizs legmagasabb pontján, a szállásunktól nem messze, a Montmartre dombján

Már a repülőtéren sikerült beszereznem az ingyenes turista-térképet, mely tartalmazza az összes fontosabb látnivalót, hátulján pedig részletes metrótérkép található. Ezt felhasználva egy hét alatt sikerült bejárnunk az egész várost, megnézni mindent, amit szerettünk volna.

Bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy annyi izgalmas hely, múzeum, sétáló- és bevásárló utca, templom, katedrális található a városban, hogy nem hogy egy hónap, hanem egy év is kevés lenne ahhoz, hogy mindent felfedezzünk, megnézzünk és megismerjünk.

Eiffel-torony, Szajna partA kihagyhatatlan Eiffel-torony a Szajna partján, mely decemberben is fáradhatatlanul várta a turisták rohamát

Versailles-i kastélyA Versailles-i kastély, a barokk kastélyépítészet csúcspontja, a francia abszolutizmus ékköve

Louvre, üvegpiramisA Louvre üvegpiramisa alatt, melyhez mára már több modern legenda is kapcsolódik

Ellátogattunk a Louvre múzeumhoz is, hogy megnézzük az ókori Egyiptom, a görög- és a római birodalom művészeti emlékeit, majd a közép- és újkor festőművészet csodáit.

Végül felkerestük a modern üvegpiramist is, melyet Dan Brown tett igazán ismerté és híressé.

Részlet A Da Vinci kód című regényéből, mely burkolt célzás a Louvre múzeumra, az udvarán álló üvegpiramisra és egy több ezer éves titokra:

"Vár rátok a Szent Grál az ősi Roslinban,
Hol penge és kehely őrzi a kapukat.
Nagymesterek műve méltó nyughelyet ad,
Örökre megpihent a csillagok alatt"

Javel RER állomás, Szajna, Eiffel-toronyVonatozás Párizson belül RER-rel és metróval, Javel RER állomás környéke tökéletes hely vonatfotózáshoz, miközben a hátteret a Szajna, az Eiffel-torony vagy épp a párizsi Szabadság-szobor szolgáltatja

Párizs, gare du nordA Gare du Nord, két nap alatt Párizs legnagyobb pályaudvarait is meglátogattuk

Muséum national d'Histoire naturellePárizsban rengeteg múzeum is található, többek között a Muséum national d'Histoire naturelle nevű természettudományi múzeum is

párizs, katakombákBorzongás Párizs alatt: A katakombák 300 km-es hálózatában több halott földi maradványa nyugszik, mint ahányan a felszínen élnek! A bonyolult labirintusszerű alagútrendszer egy rövidebb szakasza látogatható a borzongni vágyóknak

A város az utóbbi időkben több terrorista-támadást is elszenvedett, emiatt a rendőrség és a katonaság folyamatos készültségben áll. Minden fontosabb nevezetességnél, mindenhol, ahol sok ember gyűlt össze folyamatos volt az ellenőrzés. Táskaátvilágítás vagy csak belenézés, fémkereső kapuk mindenhol, lehetséges terroristákra vadászva. Míg néhány éve teljesen meglepett, hogy terepmintás egyenruhások sétálgatnak kettesével géppuskával a vállukon az állomásokon, mára már természetessé vált, hogy szinte akárhol beléjük botolhattunk, miközben a kétfős csapatok is három- négyszemélyesekké váltak.

párizs, gare du nordIndulás reggel a reptér felé, mindent összeszámolva összesen tíz órányi utazás vár még ránk!

Francia regionális vonatok, a RER, a világhírű metróhálózat, Párizs nagyszerű pályaudvarai sok-sok TGV-vel, a Versailles-i kastély és a Louvre  lesz az elkövetkező hetek témája itt a blogon.

Szólj hozzá!

Címkék: franciaország párizs


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr2512046055

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása