HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (126) autó (3) autómúzeum (4) ave (22) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (3) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (103) index2 (314) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (176) nápoly (4) németország (92) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (2) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (73) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (12) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) usa (3) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) wunderland (1) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2024.04.05. 10:24 Balogh Zsolt

A párizsi Montparnasse-torony tetején

A Montparnasse-torony Franciaország egyik legmagasabb épülete, és a modern párizsi építészet egyik tanúbizonysága. A 210 méter magasan lévő tetőteraszról 360°-os panorámát nyújt egész Párizsra. Az 56 emelet magas toronyházról beláthatjuk egész Párizst, akárcsak az Eiffel-toronyról, ám ez a felhőkarcoló még jobb is, mint a híres "Vas Lady", hiszen innen Párizs jelképét is belekomponálhatjuk a fotóinkba.

02.jpgA hadtörténeti múzeum után irány a Montparnasse-torony

További előnye a toronyháznak, hogy sokkal rövidebb várakozás után sorra kerülhetünk, majd a gyorslift egy pillanat alatt, átszállások és megállások nélkül felrepít a tetőteraszra, ahonnan egész Párizsra ráláthatunk.

01.jpgIndulás az Invalidusok háza elől a Breteuil sugárúton a Montparnasse-torony felé

2016-ban már jártam a torony tetőteraszán, akkor azonban már szürkület volt és később teljesen be is sötétedett. Párizs szép volt az éjszakai fényekkel is, de én szerettem volna látni nappali világosságnál is. Azóta egy új fényképezőgépet is vásároltam, érdemes összehasonlítani, hogy néhány év alatt milyen minőségi ugrást tettek a tüköreflexes gépek. 

03.jpgMár fent a tetőteraszon, lábunk előtt hever egész Párizs!

A Montparnasse-torony építése sok kritikát váltott ki a párizsi lakosok közül, mivel az irodaház jelentősen megváltoztatta a város látképét. Bár a torony felépítését már nem tudták megakadályozni, de további hét belvárosi felhőkarcoló építését véglegesen törölték. Így a Tour Montparnasse már 43 éve áll egyedüliként a 15. kerületben. Ma már rendelet tiltja, hogy a belvárosban hét emeletesnél magasabb ház épüljön.

Egyes rosszízű vélemények szerint a Montparnasse tetejéről a legszebb Párizs, ugyanis ez az egyetlen hely a városban, ahonnan nem látszik a toronyház (évtizedekkel ezelőtt ezt a kétes címet a világkiállításra épült Eiffel-torony étterme birtokolta, ahonnan szintén nem látszódott az akkoriban sokak által gyűlölt Eiffel-torony).

Az ellenkezés nem véletlen, az egyszerű, barna színű, szögletes üveghasábot 2008-ban a világ második legrondább épületének választották (az első helyen a Bostoni Városházháza áll).

04.jpgA tetőteraszon egy vastag üvegfal, az előtt pedig egy fémkorlát vigyáz arra, hogy biztosan ne történjen semmiféle tragédia

05.jpgKilátás a Montmarte-negyed felé, középen a Sacré Cœur-bazilika, középen balról jobbra a Szajna folyó, partján pedig a Louvre múzeum

06.jpgA Champ de Mars az Eiffel-toronnyal, a háttérben pedig Párizs üzleti negyede a  La Défense

07.jpgMég mindig az Eiffel-torony, de most kissé jobbra tolódva, hogy jobban láthatóvá váljon a párizsi metró 6-os metróvonala, mely nem a föld alatt, hanem lábakra emelve, az utcaszint felett fut

08.jpgAz időjárás percenként változott, a szél derűs, pár perc múlva borús égboltot teremtve. A párás időjárás miatt egy szivárvány is megjelent

A közlekedésbarátoknak is több, maradandó élményt nyújt a torony: láthatjuk a város nyüzsgő autóforgatagát, az M6-os metróvonal magasba emelt sínjeit és rajta a metrókat. De a legnagyszerűbb látvány az alattunk elterülő 28 vágányos Gare de Montparnasse állomás kusza váltókörzete, ahol folyamatosan jönnek-mennek a távolsági- és regionális vonatok. Izgalmas és páratlan látvány, ahogy egy több, mint 600 méteres TGV szerelvény, mint egy kis modellvasút vonata bekígyózik az állomásra!

11.jpgA toronyházból megtekinthető igazi látványosság közvetlenül alattunk található: a Gare de Montparnasse állomás, ahonnan egy nappal korábban Bordeauxba utaztam

10.jpgAz fejpályaudvarhoz vezető vágányok, melyek egy folyosót alkotva törnek át a házak között

12.jpgA Montpanassei-temető, egy felhő épp csúnya árnyékba burkolja. A temető számos francia hírességnek ad végső nyughelyet, többek között itt fekszik André Citroën, a Citroën autógyár alapítója, Jean-Paul Belmondo francia színész és Charles Hermite matematikus

13.jpgA Rennes sugárút a Louvre felé, középtájon a Église Saint-Sulpice római katolikus templom. Az éles szeműek és Párizst jobban ismerők még a Pompidou központot is kiszúrhatják

A Tour Montparnasse a Google térképén

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!

Szólj hozzá!

Címkék: franciaország párizs érdekességek


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr9318368417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása