HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (6) agv (1) alagút (2) alex (1) állatok (2) állomás (8) alstom (1) amerika (2) amszterdam (1) anglia (15) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (74) autó (2) autómúzeum (3) ave (11) ázsia (4) baden-württemberg (2) bajorország (60) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (9) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) csehország (14) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (17) érdekességek (54) euronight (3) európa (1) filmek (5) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (59) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) görögország (1) gőzmozdony (9) gysev (1) hajó (7) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (40) index2 (205) india (4) innsbruck (4) interrail (12) izrael (1) japán (7) jbss bahn (13) jövő (2) kanton (1) kastély (7) kecskemét (15) kenya (1) kína (32) kindertojás (2) kisvasút (9) kombinált szállítás (2) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (1) Linz (2) madrid (9) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (33) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (6) mittenwaldbahn (6) modellvasút (10) monaco (1) münchen (77) múzeum (37) nagysebességű vasút (123) nápoly (3) németország (66) nürnberg (11) öbb (9) olaszország (33) oroszország (2) párizs (10) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (3) prága (9) puchberg (7) railjet (9) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (5) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (3) siemens (1) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) söll (1) spanyolország (53) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) svájc (19) svédország (2) szaud-arábia (1) szlovénia (9) s bahn (16) talgo (6) tarragona (1) TEE (8) terepasztal (7) tgv (33) tibee (3) törökország (2) trieszt (2) USA (12) vasútállomás (9) velence (6) vendégposzt (2) villamos (8) virágok (1) virtuális vasút (9) westbahn (1) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2020.10.29. 15:57 Balogh Zsolt

Tovább bővült a nagysebességű vasúthálózat Galícia felé

Az Madrid és Galícia közötti, Zamora, Puebla de Sanabria és Pedralba de la Pradería közötti nagysebességű vasútvonal 110,8 km-es szakaszát 2020. október 26-án avatta fel az ADIF, Spanyolország vasúti infrastruktúra kezelő vállalata.

36392_dsc9636_779415.jpgPróbamenet az új vonalon. A maszk Spanyolországban is a mindennapok része

A megnyitó ünnepségeket José Luis Ábalos közlekedési, mobilitás- és városfejlesztési miniszter vezette, de jelen volt még az ADIF elnöke, Isabel Pardo de Vera és a RENFE munkatársa, Isaías Táboas is.

A nagysebességű vonal ezen szakasza egy távoli hegyvidéki területen halad át Spanyolország és Portugália határán, és az ADIF állítása szerint 898 millió eurós költségvetés keretein belül sikerült megépíteni.

A munkálatok között 14 viadukt, összesen 3918 m hosszan, és kilenc kétcsövű alagút épült, amelyek teljes hossza 4939 m. A leghosszabb viadukt 756 m, a leghosszabb alagút 1499 m, mindkettő Puebla de Sanabria közelében található.

A már elkészült vágányok

A megnyitás után a spanyol nagysebességű hálózat teljes hossza 3567 km-re nőt, ezzel megőrizve második helyét a világranglista Kína mögött, továbbra is megelőzve a szomszédos Franciaországot. Az útvonal egyetlen jelentős települést érint, a tartományi fővárost, Zamorát (61 400 lakos). Ezen kívül érinti még a jóval kisebb Puebla de Sanabria (1400 lakos) települést.

Spanyolország elkészült és tervezett nagysebességű vasútvonalai. Most Ourense és Zamora között épültek meg a vágányok (balra fent)

Az egyik fő befejezetlen munka egy új állomás építése Sanabria közelében, amely a hagyományos vonal Puebla de Sanabria állomását váltja majd idővel fel. A városon kívüli komplexum építése meghaladja a 4 millió eurót, beleértve a közeli A-52-es autópálya és a regionális főutak bekötőútjának építését.

Youtube videó a vonalról

Az új vonal figyelemre méltó jellemzője a Zamora állomástól közvetlenül nyugatra eső szakasz, ahol a kétvágányú szakasz egy 1 435 mm nyomtávú és egy 1 435 mm / 1 668 mm nyomtávú fonódott vágányt is tartalmaz. Az első 8 km ugyanis az ötvenes években elkészült hagyományos széles nyomtávú, egyvágányú Zamora-Ourense vasútvonal is használni fogja. A munka során két alagutat alakítottunk ki nagy sebességű kettős vágány-igazítás érdekében.

Az áramrendszer 25 kV 50 Hz feszültséget használ, a vágányokat 350 km/h maximális sebességre tervezték, és ETCS 2. szintű, ASFA digital és GSM-R vasúti biztosítóberendezésekkel látták el. Az ETCS már működik, lehetővé téve maximum 300 km/h sebességet. A Tábarána település közelében kitérővágányok épültek, Oteronál vágánykapcsolat van, Pedralba de la Praderíában pedig egy CAF / Talgo nyomtávváltó, amely lehetővé teszi a vonatok számára a hagyományos, nem villamosított 1 668 mm nyomtávú vonal elérését A Gudiña és Ourense felé.

Az első kereskedelmi szolgáltatások 2020. október 27-én indulnak, és a RENFE Viajeros napi négy oda-vissza vonatot biztosított Madrid és Galicia között.

A menetidő jelentősen csökken:

* Madrid-Pontevedra között: 86 perccel;
* Madrid-Santiago de Compostela között: 41 perccel;
* Madrid-Ourense között: 39 perccel;
* Madrid-Vigo között: 31 perccel.

A menetrend egyik kiegészítése egy közvetlen vonat Madrid, Santiago de Compostela, Vilagarcía de Arousa és Pontevedra között. Ez az első alkalom, hogy Pontevedra tartományi főváros kap egy közvetlen Madridba tartó járatot, amely nem Vigo felé vezet, és először indul a bővülő Vilagarcía de Arousa kikötővárosból közvetlen járat a fővárosba és vissza. A RENFE azt állítja, hogy a járatok gyakoriságának fokozatos növelését tervezi, amint a kereslet visszaáll a Covid-19 előtti időszakra.

Két RENFE 730 sorozatú motorvonat Spanyolországban (kép forrása: Wikimedia Commons)

A Madrid, Zamora és Ourense közötti járatokat a RENFE 730 sorozatú dízel-villamos és nyomtávváltó Talgo motorvonatokkal üzemeltetik.

Forrás

* www.railwaygazette.com - Spanish high speed network extended towards Galicia

2 komment

Címkék: spanyolország ave index2


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr3616262268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2020.11.01. 08:12:56

Mik a fajlagos költségek?

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2020.11.07. 20:31:43

@gigabursch: Nem tudom, pontosan mire vagy kíváncsi. Találtam viszont egy weboldalt (igaz jó régi), ami a pályaépítés és üzemeltetési költségeket tartalmazza. Próbáld meg korrigálni az inflációval és úgy választ kapsz a kérdésedre.

www.trainweb.org/tgvpages/map.html
süti beállítások módosítása