HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 900 mm (1) 9euroticket (2) afrika (9) agv (1) alagút (14) alex (1) állatok (2) állomás (22) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arlbergbahn (4) arosa (1) árvíz (2) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (134) autó (3) autómúzeum (5) ave (23) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (4) barcelona (12) bari (1) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (7) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (4) budapest (5) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (3) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (70) euronight (3) európa (10) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (89) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (7) heide volm (2) híd (4) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (119) index2 (324) india (4) innsbruck (5) interrail (18) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (2) kína (49) kindertojás (2) kisvasút (15) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (11) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (40) mallorca (7) marokkó (4) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (44) nagysebességű vasút (181) nápoly (5) németország (95) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (29) olaszország (62) oroszország (3) ouigo (3) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) pozsony (1) prága (10) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (2) sopron (1) spanyolország (75) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (5) szaud-arábia (3) szeged (2) szicília (1) szimulátor (1) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (7) terepasztal (12) texas (1) tgv (49) tibee (7) tibet (1) tirol (5) (1) törökország (5) train simulator (1) transport tycoon (2) trieszt (2) ukrajna (3) usa (4) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (2) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (10) vízesés (1) vonatjegy (2) vorteilscard (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (5) Windischgarsten (4) wunderland (2) würzburg (1) zillertal (6) zürich (2) Címkefelhő

2024.05.30. 22:06 Balogh Zsolt

Bemutatkozott a Talgo Avril

Spanyolország nagysebességű vasúthálózatán meglehetősen vegyes járműállomány közlekedik. A német Siemens és a francia Alstom motorvonatai mellett a hazai gyártójuk, a különleges technikai megoldásairól híres Talgo is szállított járműveket a spanyol AVE hálózatra.

A szerelvény még utasok nélkül Córdoba állomáson 2022-ben (kép forrása: Wikimedia Commons)

A legutolsó beszerzés ismét a hazai gyártót részesítette előnyben, 10 Talgo S106 Avril nagysebességű motorvonat érkezett és állt forgalomba a RENFE nemzeti vasúttársaságnál május 21-én.

Az Alta Velocidad, Rueda Independiente, Ligero (nagy sebesség, független kerék, könnyű súly) a Talgo család legújabb fejlesztése. A 330 km/h-s maximális sebességű 106 sorozatú szerelvények két hajtott vonófejjel és 12 betétkocsival rendelkeznek. A konfiguráció hasonló a korábbi Talgo szerelvényekhez, a két hajtófej alatt összesen négy hajtott forgóváz található, közöttük 12 Talgo kocsival, a már ismert egytengelyes forgóvázakkal összekötve.

ave2.jpgA RENFE Talgo Avril belseje (Fotó: RENFE)

A széles, 3200 mm-es kocsiszekrények célja a rakodási nyomtáv maximális kihasználása, a személykocsik pedig 3+2 és 2+2 üléses kialakításúak.

ave.jpgA Talgo Avril szerelvény

A nyomtávváltó szetteket a Madridból Galíciába és Asztúriába tartó AVE márkájú járatokon, az 1435 mm-es rögzített nyomtávú változatot pedig a fővárosból Barcelonába, Valènciába, Alacantba és Murciába tartó olcsó Avlo járatokon vetik be.

Késedelmes szállítás

A RENFE 2016 novemberében és 2017 májusában összesen 1,3 milliárd euró értékű szerződést kötött a Talgóval 15 fix nyomtávú és 15 nyomtávváltó vonat szállítására. A szállítások 2021 januárjában kezdődtek volna meg, de a járvány, majd alkatrészhiány, végül pedig szoftverproblémák miatt késedelmet szenvedtek.

ave3.jpgRENFE Talgo Avril (Fotó: RENFE)

Februárban a RENFE közölte, hogy 167 millió eurós bírságot szab ki a Talgóra, április 1-jétől az első vonatok hivatalos átadásáig pedig további 60 000 eurót naponta.

Mindegyik szerelvény 25 000 km problémamentes próbaüzemet teljesített, mielőtt forgalomba állt.

Útvonalak

Az Avril-flotta az S130/730 Alvia, az S112 Avlo és az S120 nagysebességű vonatokat váltja fel, amelyeket így más útvonalakon is bevetnek majd. Az Avril vonatok képesek a normál és az ibériai nyomtávolságú hálózaton is közlekedni, továbbá alkalmasak a 25 kV 50 Hz váltó- és a 1,5 kV/3 kV egyenáramú felsővezeték alatti közlekedésre is.

Nagysebességű vonalak és járatok Spanyolországban 2024-ben (kép forrása: Wikimedia Commons)

Forrás

* Railway Gazette - Avril high speed trains enter service

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!

Szólj hozzá!

Címkék: spanyolország ave index2


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr3818417457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása