HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (16) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) usa (1) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2019.03.25. 19:04 Balogh Zsolt

Véget ér a dízelüzem Tirolban!

Tirol Ausztria leggazdagabb tartománya, ahová rengeteg kiránduló utazik nyáron, télen pedig a síelők veszik át a helyüket. Az Olaszország és Németország közé ékelődött Tirol csipkés hegyekkel, mély völgyekkel, sebes patakokkal tarkított gyönyörű hely. Ám amilyen szépek a hegyek, annyira megnehezíti a közlekedést az itt élőknek.

A Transalpin EC Tirolban egy panorámakocsival, a hegyek miatt szükség van a teljesítményre! (kép forrása: Wikimedia Commons)

A meredek vasúti pályák és a sok alagút nem kedvez a gőzvontatásnak, így a villamos üzem mára már a legtöbb normál nyomtávolságú vasútvonalon kiépült.

2019-ben az Osztrák Államvasutak, az ÖBB, az utolsó még villamosítatlan vasútvonal fölé is kifeszíti a drótot, így Tirol normál nyomtávolságú vasútvonalai 100%-ban villamosítottak lesznek!

ÖBB Talent Seefeld in Tirolban. A személyforgalom nagy részét motorvonatokkal szolgálják ki. (kép forrása: Wikimedia Commons)

Tirol tartományban összesen 459 km-nyi vasútvonal található, ebből 97% már jelenleg is villamosított. Az egyetlen utolsó nem-villamosított szakasz a Németországból induló, majd Ausztriában véget érő Reutte-Kempten vonal egy rövidke, mindössze 14,4 km-es szakasza.

Már állnak az oszlopok Tirol utolsó nem-villamosított vasútvonala mellett (kép forrása: www.railwaygazette.com)

A hiányzó szakasz mellett már állnak a beton felsővezeték-tartóoszlopok, ebből összesen 300 db-ot telepítettek, továbbá 15,9 km-nyi felsővezetéket is kifeszítettek.

A munkálatok a forgalom fenntartása mellett zajlanak, mindössze csak kétszer lesz vágányzár: március 16. és április 26. között, továbbá szeptember 14. és november 3. között.

Reutte in Tirol és a környező vasútvonalak (kép forrása: Wikimedia Commons)

És hogy hogyan maradhatott ki ez a rövidke szakasz ez idáig? Ezt a vasútvonalat két nemzetközi mellékvonal alkotja, az első a németországi Garmisch-Partenkirchenből vezet az osztrák Reutte állomásig, a másik pedig itt kezdődik és tart egészen a németországi Kemptenig. A Garmischből Reuttéig vezető pálya már a megnyitásától, 1913 óta villamosított. Reuttétól a német határ még 15 km-re található, de mivel Németország nem villamosította az országhatár-Kempten közötti szakaszt, az osztrákok sem igyekeztek ezzel.

Német villamos motorvonat Tirolban (kép forrása: Wikimedia Commons)

Jelenleg Reuttében a Németországból érkező villamos motorvonatról át kell szállni egy szintén német dízelmotorvonatra. A villamosítással ez az átszállás 15 km-rel fog eltolódni, egészen a német határra.

reutte Garmisch-Partenkirchen–Kempten-vasútvonal Außerfernbahn ausztria Siemens DesiroÁtszállás Reutte in Tirolban, hamarosan ez az átszállás 15 km-rel odébb kerül

Forgalom

2003-tól a személyforgalomért a DB Regio felel Kepmten és Garmisch-Partenkirchen között mind a német, mind az osztrák szakaszokon Tirol tartomány megbízásából. A korszerű, DB 425 sorozatú négyrészes Alstom villamos motorvonatok óránként közlekednek egész nap Garmisch és Reutte között ütemesen, míg Reutte és Kempten között a DB 628 sorozat vagy a DB 642 sorozat (ez megegyezik a MÁV Siemens Desiro motorvonatával) járműveivel utazhatunk tovább. Naponta néhányszor Reuttéba Münchenből is jön közvetlen vonat, a 2013 decemberében forgalomba állt Talent2 motorvonatok személyében. A teherforgalmat az Osztrák Államvasút az ÖBB 2016 sorozatú (Hercules) dízel- és az ÖBB 1016 sorozatú (Taurus) villamosmozdonyokkal szolgálja ki.

Források

* www.railwaygazette.com - ÖBB to close Tirol electrification gap by year-end

Szólj hozzá!

Címkék: ausztria németország


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr5514714171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása