HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (16) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) usa (1) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2016.03.31. 21:31 Balogh Zsolt

Ez a vonat is elment...

Alig egy éve írtam arról, hogy az új lakóhelyem Puchberg am Schneeberg lett München helyett. Az élet azonban ismét közbeszólt és ismét váltanom kell...

1.jpgPuchberg am Schneeberg központja 2015 nyarán

Egy év alatt Puchbergben és környékén sok szépet láthattam, teljesült egy gyerekkori álmom is, mikor eljutottam a közelben található Semmering hágóhoz.

semmering zwanzig 20 schilling blick"20-Schilling-Blick"

Ausztriából sűrűbben tudtam hazajárni, mint korábbi munkahelyemről. Szinte minden második hétvégén, egy-két kihagyással Kecskemétre utazhattam.

Egy év és két hónap alatt kb. harmincszor tettem meg a Puchberg-Bécsújhely-Bécs/Bécsújhely-Sopron-Győr-Budapest-Kecskemét utat, és bár hihetetlenül hangzik, két teljesen egyforma utazásom sosem volt! Ha ezt az első alkalommal tudom, bizony listát is vezetek arról a sok-sok változásról, ami miatt mindig más-más csatlakozásokat értem el (bár gondolom a Vácról és Székesfehérvárról járó utasok is tudnának hasonló listákat készíteni).

ausztria, gutensteinMegérkezés Gutensteinba, a Desiro pár perc tartózkodás után már indul is vissza

schneebergbahnCsodálatos kilátás a volt otthonomra és a munkahelyemre a Schneeberg tetejéről

Egy hosszú, de korántsem teljes lista arról, hogy miért is sikerült harmincféleképpen megtennem ezt az utat különböző okokból kifolyólag:
* Első alkalommal, mikor még csak az interjú volt, csak Budapestig utaztam, majd másnap reggel haza;
* Hogy ne legyen szoros a budapesti csatlakozásom, a szegedi gyorsvonat helyett egy ideig Ceglédig inkább busszal, majd onnan sebesvonattal utaztam, később azonban ezt lecseréltem egy korábban induló Kecskemét-Budapest gyorsvonatra;
* 2015-ben, mikor még a soproni és a szombathelyi vonat együtt közlekedett, a késések miatt valahol biztosan volt csatlakozás-mulasztás, így egy-egy órát eltöltöttem Sopronban és Győrben is vonatra várva;
* Kőbánya-Kispestről Kelenföldre legtöbbször személyvonattal utaztam, de néha, késés esetén kapóra jött a Hortobágy EC is;
* Egyszer Ferencvárosban szálltam át a Hortobágy EC-ről a Soproni IC-re (migránsok miatti ellenőrzés);
* Volt, hogy hazafelé Kőbánya-Kispesten vártam meg az egy órát;
* Időközben villamosította a GySEV a Csorna-Hegyeshalom-vasútvonalat, így buszos pótlás volt Csorna és Sopron között több héten át;
* Ezt követően az ausztriai Mattersburg állomás átépítése következett szintén buszos pótlásokkal;
* De volt baleset is Ausztriában, ekkor az út egy részét taxival tettem meg;
* Hazaúton kétszer is egy kolléga hozott el Sopronig;
* A migránsok áradata is kiszámíthatatlanná tette a közlekedést, a rekord a kb 10 órás késésem volt;
* Taxiztam Budapesten át és Kecskemét-Cegléd között is a késések miatt;
* Volt rá példa, hogy Sopronban az IC-hez nem jutott időben mozdony, később azért csak kerítettek egyet (10 perc késés);
* Leszakadt a felsővezeték;
* Kétszer Bécsen át mentem, Bécsből pedig Bécsújhely felé, egyszer még Ebenfurton át is utaztam;

Változott a menetrend is többször, így mind a csatlakozások ideje, mind a vonatok neme változott:
* Ausztriában Regionalzug helyett RegionalExpress, Magyarországon gyorsvonat helyett InterCity lett bizonyos szakaszokon;
* Javultak a csatlakozások, sőt javult a menetrendszerűség is 2015 decemberétől;
* Az elkészült villamosítás miatt a soproni IC is gyorsabb és pontosabb lett.

Eközben, bár ez nem volt szándékos, szinte mindennel utaztam, ami a MÁV-nál csak előfordulhat: Piros-kék-zöld Flirt motorvonat, GySEV/MÁV V43, GySEV/MÁV/ÖBB Taurus, MÁV TRAXX mozdony, GySEV/ÖBB Jenbach motorvonat és ÖBB Desiro motorvonat volt a kínálat a 14 hónap alatt . A vonatnemek is lefedték a teljes skálát: személyvonat, sebesvonat, gyorsvonat, hibrid-IC, IC, EC, Railjet, regionalzug és regionalexpress is közlekedett valahol, valamikor a két célállomás között.

Egyenlőre ennyi jutott eszembe. Azt hiszem az elmúlt 14 hónapban minden lehetőséget kipróbáltam és a legmegfelelőbb eljutást is megtaláltam (néhány helyen bizony meglehetősen szűk átszállási időkkel). A 2015 decemberében bevezetett új menetrend eléggé rám lett szabva, kár, hogy csak szűk három hónapig élvezhettem.

puchberg desiro ausztria tájkép vonatfotóÉrkezik a Desiro, és micsoda meglepetés! Egy másik Desiroval csatolva!

ausztria, puchberg am schneebergA Schneeberg, melyről a Puchberg am Schneeberg is a nevét kapta (Fotó: Ligeti Gábor)

Hatalmas piros pont a MÁV-nak, hogy végre vannak átlós járatok is, Kelenföld és Kőbánya-Kispest közötti személyvonatok korábban nagyon hiányoztak, a 30 perces követési idejük pedig már-már a Müncheni S-Bahn kínálatát idézik.

2.jpgIndulunk haza, még néhány utolsó fotó...

3.jpgMég egy pillantás az állomásra...

4.jpgAz utolsó vonat!

Elbúcsúztunk hát Puchbergtől, és utoljára, még egy újabb módon, melyre korábban sosem volt példa, délelőtt indultunk el haza sok-sok csomaggal megpakolva. 

És hogy miről fog szólni a jövőben a blog? Természetesen további utazásokról!

Szólj hozzá!

Címkék: magyarország ausztria puchberg


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr508518452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása