Pittsburgh gazdag tömegközlekedési múlttal rendelkezik; siklóvasutak, villamosok, buszok, könnyűvasutak voltak vagy vannak a városban. A huszadik század egyik legnagyobb elektronikai és készülékgyártójának, a Westinghouse Electric Corporationnek is ez volt a szülővárosa. Ez a két érdekeltség az 1960-as évek közepén összefogott, hogy a tömegközlekedés egy új, innovatív formáját - a pittsburghi "Skybus"-t - megépítsék. A szerencse azonban nem mosolygott a Skybusra, örökkévalóságig tartó tanulmányok, viták és csatározások kísérték, melyek után csendes halált halt...
Egy megmaradt Skybus kocsi (kép forrása: Wikimedia Commons)
A Transit Expressway Revenue Line (TERL), közismert nevén Skybus, a Westinghouse által a pennsylvaniai Pittsburgh városa számára az 1960-1970-es években tervezett gyorsvasúti közlekedési rendszer volt. Az akkoriban használatos hagyományos villamosokkal ellentétben a technológia egy dedikált, magasított betonpályát és gumikerekes, vezető nélküli kocsikat használt. A South Hills körzetében építettek és üzemeltettek egy demonstrációs rendszert, de a politikai ellenállás megakadályozta egy nagyobb rendszer kiépítését és azt, hogy a város fő tömegközlekedési rendszere lehessen.
Utolsó kommentek