HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 900 mm (1) 9euroticket (2) afrika (9) agv (1) alagút (14) alex (1) állatok (2) állomás (22) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arlbergbahn (4) arosa (1) árvíz (2) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (134) autó (3) autómúzeum (5) ave (23) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (4) barcelona (12) bari (1) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (7) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (4) budapest (5) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (3) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (70) euronight (3) európa (10) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (89) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (7) heide volm (2) híd (4) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (119) index2 (324) india (4) innsbruck (5) interrail (18) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (2) kína (49) kindertojás (2) kisvasút (15) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (11) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (40) mallorca (7) marokkó (4) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (44) nagysebességű vasút (181) nápoly (5) németország (95) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (29) olaszország (62) oroszország (3) ouigo (3) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) pozsony (1) prága (10) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (2) sopron (1) spanyolország (75) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (5) szaud-arábia (3) szeged (2) szicília (1) szimulátor (1) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (7) terepasztal (12) texas (1) tgv (49) tibee (7) tibet (1) tirol (5) (1) törökország (5) train simulator (1) transport tycoon (2) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (4) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (2) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (10) vízesés (1) vonatjegy (2) vorteilscard (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (5) Windischgarsten (4) wunderland (2) würzburg (1) zillertal (6) zürich (2) Címkefelhő

2023.05.31. 21:10 Balogh Zsolt

A cseh mellékvonalak jövője: A Regiofox

Csehország nem csak a fővonalak fejlesztésére figyel oda, hanem a mellékvonalakéra is. Míg a fővonalak korszerű Vectron mozdonyokat, bérelt Taurusokat, Railjet szerelvényeket és felújított távolsági kocsikat, addig a mellékvonalak kettő-négyrészes motorvonatokat, dízel és villamos kivitelben is, kaptak és kapnak.

cd_847-001_regiofox.jpgA cseh RegioFox, hivatalos nevén a ČD 847 sorozat (kép forrása: www.sektorkolejowy.pl)

A cseheknél szinte már hagyomány, hogy a motorvonat-sorozatok becenévként különféle állatneveket kapnak. A RegioPanther és RegioShark után érkezik a RegioFox sorozat, hogy a kevésbé forgalmas vonalak is attraktív járműveket kapjanak a régi és korszerűtlen magaspadlós motorvonatok helyett!

Története

A járművek a 2012 óta szolgálatban lévő ČD 844-es sorozat (RegioShark) továbbfejlesztése. Ezek megegyeznek a lengyel PESA gyártó LINK II sorozatával. 2021 elején a ČD keretmegállapodást kötött a PESA-val legfeljebb 160 darab ČD 847 sorozatú motorkocsi szállítására. Ebből a szerződésből 2023 márciusáig 76 darabot hívtak le, amelyek várhatóan 2024-ig állnak szolgálatba.

A PESA 2023 januárjában elkészült egy prototípussal. Jelenleg a csehországi Velim tesztpályán tesztelik.

Csinos motorvonat! (kép forrása: www.sektorkolejowy.pl)

A közösségi hálózatokon tartott nyilvános szavazást követően a ČD 2023 márciusában döntött a sorozat "RegioFox" elnevezéséről, mely a RegioShark II és a RegioWolf neveket utasította maga mögé.

A vonatok a Dél-csehországi, a Közép-csehországi, a Pardubicei, a Vysočina és a Hradec Králové-i kerületek kapják a tömegközlekedési hatóságok megrendelésének köszönhetően. Az új alacsonypadlós motorkocsik a 854-es, 842-es és 843-as sorozatú magaspadlós motorkocsikat váltják fel a mellékvonalakon.

Az új motorvonatok az ország nagy részén hoznak minőségi ugrást a mellékvonalak színvonalában (kép forrása: www.cd.cz)

Műszaki jellemzők

Az egység két járműrészből áll, amelyek középen egy Jakobs forgóvázra támaszkodnak. A kocsiszekciók alatti két szélső forgóváz hajtott. A Rolls-Royce Friedrichshafen dízelmotorjai alkalmasak a HVO bioüzemanyaggal való üzemeltetésre is.

A motorkocsik légkondicionálóval, 1. osztályú szakasszal, az utasok számára audiovizuális információs rendszerrel, kerékpárok és babakocsik szállítására szolgáló résszel, kerekesszékkel is megközelíthető akadálymentes WC-vel vannak felszerelve. A motorkocsi részben alacsonypadlós, 115 ülőhely található benne, ebből 15 felhajtható ülés, kilenc pedig az 1. osztályon található. A teljes befogadóképesség 335 utas.

A motorkocsik 120 km/h sebességgel is képesek haladni, így bátran kimerészkedhetnek a fővonalakra is.

Youtube videó a motorvonatról és a Velim tesztpályáról

Ez a beszerzés csak egy részlete annak a flottamegújító programnak, mely jelenleg zajlik Csehországban. Ezen felül érkeznek még villamos motorvonatok is szép számmal az országba.

El tudnátok képzelni ezeket kék-fehér színben, sárga MÁV logóval az oldalukon?

Forrás

* a német Wikipédia ČD-Baureihe 847 című szócikke

Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebookon is!

1 komment

Címkék: csehország motorvonat index2


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr218135778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sgor 2023.06.03. 08:00:31

El tudnám-e képzelni? Naná!
De az Csehország, ez meg itt Magyarország!
Irígykedve olvastam a beszerzésről, és beruházásról szóló cikkeket, jól néznek ki a Skoda gépei is.
Csak álmodhatunk ilyenről, sajnos!
süti beállítások módosítása