HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (126) autó (3) autómúzeum (4) ave (22) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (2) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (102) index2 (314) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (3) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) los angeles (1) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (92) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (2) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (73) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) usa (2) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2023.06.01. 21:16 Balogh Zsolt

Vonattal Tatabányáról Olaszországba

„Vonattal Európában" - Minden ami vonatos utazás nevű Facebook csoportban találtam rá Ádám Péter vasúti utazásos élménybeszámolójára, melyben elmeséli, hogyan jutott el Tatabányáról az olaszországi Pompeiig majd vissza vonattal. Egy gyors kapcsolatfelvétel után hozzájárult, hogy a képeit és élményeit megosszam itt a blogomon is.

10.jpgA Trenitalia Frecciargento motorvonata mellett

Következzenek Péter képei erről a hosszú, 3450 km-es vonatos utazásról!

Április 28 - Május 7 között, tettünk egy olaszországi túrát.

Az eredeti terv az volt, hogy Bécsből simán megyünk Rómába, de ez hamar megbukott, mivel már nem tudtunk rá jó áron jegyet szerezni. Így néhány módosítás után, az alábbi útvonalon mentünk:

terkep.jpgAz olaszországi körút a Googel térképén

Április 28-29

Az első vonatunk az Rj 60 (Budapest)-Tatabánya - Bécs Railjet volt, mellyel Bécsig utaztunk. Mehettünk volna az egyel későbbi nemzetközivel is, de azért annyira én nem bízom a vasútban �

01.jpgBécs és Udine között

02.jpgBécs és Udine között

03.jpgBécs és Udine között

Utunkat az RJ 133 (Bécs - Velence) vonattal folytattuk egy bécsi átszállás után, amivel nem sokkal 18 óra után meg is érkeztünk az olaszországi Udinebe, ott tartottunk egy gyors bevásárlást és vártuk a következő vonatunkat.

04.jpgAz Olaszországba közlekedő hálókocsiban

A kétágyas hálókocsihoz járt fejenként két palackozott víz, tisztasági csomag, egyszer használatos
szobapapucs és egyéb pipere cuccok. A következő napokat Rómában töltöttük.

05.jpgReggeli a vonaton

06.jpg

Ami akkor InterCity Notte 770 számon futott éppen (jó tanács annak, aki Olaszországban vonatozik: töltse le a trenit alkalmazást, egész jól lehet benne követni az olasz vonatokat). A vonatnak 20:59 kor kellett volna elindulnia Udinéből, de mivel késett, ez kb +40 perccel később valósult meg. Viszont, biztos dolga volt Rómában a mozdonyvezetőnek, mert 20 perccel korábban állt meg a menetrendhez képest.

07.jpgMegérkezés Rómába

09.jpgA római Colosseum

trevikut.jpgA Trevi-kút

08.jpgEbéd Rómában

Május 4-5-6

A Róma-Salerno-Pompeii (Frecciargento 8863)  szakaszt egy nagysebességű vonattal, illetve a Metropolitanoval került teljesítésre. Itt egyébként lehetett volna nápolyi átszállással is utazni, és onnan a circumvezuvianaval menni. De az előbbi útirány lett megszavazva.

11.jpgA nagysebességű vonat utastájékoztató monitora. Az aktuális sebesség pillanatnyilag 244 km/h.

12.jpgPompeii

13.jpgA Vezúv tetején

14.jpg

15.jpg

16.jpg

Azért mentünk így, mert akkor belefért az is, hogy az ember első nap felmegy a Vezúvhoz és másnap van idő a Vezúv által megölt és egyben az utókor számára konzervált romvárost is bebarangolni.

Ezután gyakorlatilag tükör utazás következett Pompei -( metropolitan)- Salerno - (Frecciargento 8832) - Róma - (ICN 774) Udine vonalon. Mivel a vonat túl korán ért volna Velencébe, így szándékosan túlutaztunk, hogy tudjunk pihenni az éjszakai vonaton, most a 4 ágyas kivitelezés mellett döntöttünk, és határozottan érződött, hogy mekkora különbség volt a 2 illetve a 4 ágyas utazás között minőségben.

Május 6-7.

Velencében eltöltöttünk kellemesen 4-5 órát.
Majd Velence - München( EC1280) járattal Innsbruckba érkeztünk, ahol volt szerencsénk 20 órától 00:44 ig várni a Bécsig közlekedő vonatra (NJ447) , ami sajnos ülős is volt, és fütés helyett a klíma ment egész éjjel a vonaton, így nem volt igazán kellemes a hazaút.

17.jpgA Venezia Santa Lucia pályaudvar előtt, a vonatról leszállva egyből belecsöppenünk a velencei hangulatba

20.jpgInssbruck a késői órákban

Negyven perccel később ugyan lett volna egy közvetlen vonat Budapestre tovább , de úgy voltunk vele, hogy inkább legyünk úton és Bécsből sűrűn el lehet jutni már haza Magyarországra. A dolog piakntériája, hogy lett volna esélyünk máshol is még átszállni arra a vonatra amivel nem jöttünk végül, de kimerülten már csak vergődtünk hazafelé. Végül utunkat a Rj 41 Railjet vonattal zártuk.

Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebookon is!

7 komment

Címkék: index ausztria olaszország vendégposzt


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr6618136534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2023.06.02. 08:46:53

Pát dolog hiányzik, ahhoz, hogy összevethető legyen:

1.) Mennyibe került?
2.) Pontosan mennyi idő ment el az utazásokra?
3.) Az alvós kocsik <> szálláshely foglalás viszonylata milyen mérleget mutat
4.) Ugyanez kb személygépkocsival mennyibe került volna ugyanennyi ill. több-kevesebb emberrel?

5.) Milyen jegyfoglalási rendszerrel lehet értelmesen összekombinálni a vasúti kapcsolatokat olyan embernek, aki ehhez max csak vágyat érez, de tudása nincs
6.) Hogyan és milyen kedvezményeket lehet érvényesíteni

mbr84 2023.06.02. 13:57:19

@gigabursch:
Nem igazán értem, hogy mivel és miért akarod összevetni. Ennek az írásnak szándéka sem volt arra, hogy olyan célból készüljön.

1.vasutasként kb 160 euró volt.
2. Tb - Bécs 2' Bécs - Udine 6' Udine - Róma 8'
Róma - Salerno - Pompeii 2* 1,5 Róma - Velence 8' Velence - Innsbruck 5' Innsbruck - Bécs 6' Bécs - Tatabánya 2'

3. Kicsit értelmezhetetlen a kérdés.
A cél az volt, hogy haladjunk a cél felé miközben alszunk. Ennek tökéletesen megfelelt.
4. Fogalmam sincs.
5. Öbb megnéztem, utána megvettem a trenitalia és az öbb oldalán.
6. Passz. Interrail bérletekkel.

gigabursch 2023.06.02. 14:34:21

@mbr84:
Köszi!
Az összevetés célja az szgk lett volna.

Érdekes lenne vasutas kedvezmény nélkül, átlagos, egységsugarú utasként a mennyi az annyi.

mbr84 2023.06.02. 14:39:35

@gigabursch:
Róma az már szinte dél-olaszország , Nápoly meg már kimondottan.
Ott eléggé mások a közlekedési szokások, autóval nem feltétlenül éri meg, ha az ember félti az autót.
7 éve voltunk kocsival, Ausztria jó autópálya matrica szempontból, az olaszoknál kapu van, és az drága, mert kilépésenként kell kifizetni a megtett szakaszt.
De ebben ennél több támpontot nem tudok.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2023.06.02. 21:19:23

@gigabursch: A költségeket nehéz pontosan összehasonlítani, ha mindent összeadunk, soknak tűnhet, főleg csak a benzinhez képest, viszont ez az utazás tartalmazott két éjszakát is alvással, nem volt pályamatrica, parkolóbérlés, gumikopás, trafipax...

Menetrend tervező oldal van több is (tervben van egy bemutató írás ezekről), árakat azonban nemzetközi viszonylatokra nem nagyon mutatnak annak bonyolultsága végett. Kedvezmény tengernyi van, emiatt árakat nehéz mondani, de még becsülni is, nem tudhatom, hogy mikor, hányan, milyen időpontban, hány évesen, milyen törzsutas kártyával, milyen kocsiosztályon, hány napra... utaznál.

gigabursch 2023.06.06. 09:28:41

@mbr84:
Köszönöm!
Aki még nem járt arra, az szívesen csavarog kis utakon.

Az meg sokak szerint alap, hogy "ne hagyj a kocsiban értéket, de hagyd nyitva az ajtót" elv sok kellemetlenségtől megkímél.
Nyilván ehhez az is kell, hogy amikor csak megállsz, addig a kocsid biztos helyen legyen, vagy tudj érvényesülni két szatyor ruhával , egy kis táska tisztasági csomaggal és egy-egy hálózsákkal.

Annodacu az 1980-as években emlékszem, hogy a népi demokratikus Bulgáriában az ablaktörlőt célszerű volt levenni a kocsiról, és a legjobb lopásgátló a gyújtásrotor kivétele vagy két gyertyakábel megcserélése volt.

@Balogh Zsolt:
Húhh, ez a cikket nagyon várom már.
Ha meglesz, akkor majd végigpróbálhatunk néhány verziót.

mbr84 2023.06.06. 09:32:06

@gigabursch: én nem lopás ügyileg értettem amit írtam.
Talán nem jól fogalmaztam.
Ott, jobb esetben csak kissé van megtörve az autó. :)
Szóval, aki félti a karcolás, horpadásoktól. Ne erőltesse. :)
süti beállítások módosítása