HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (6) agv (1) alagút (6) alex (1) állatok (2) állomás (10) alpok (1) alstom (1) amerika (2) amszterdam (1) anglia (17) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (80) autó (2) autómúzeum (4) ave (15) ázsia (4) baden-württemberg (2) bajorország (60) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (9) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) commons (1) csehország (14) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (17) egyiptom (1) éjszakai vonat (1) elon musk (2) érdekességek (58) euronight (3) európa (2) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (69) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) görögország (2) gőzmozdony (11) gysev (1) hajó (7) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (50) index2 (228) india (4) innsbruck (4) interrail (12) izrael (1) japán (10) jbss bahn (13) jövő (2) kalifornia (3) kanton (1) kastély (7) kecskemét (16) kenya (1) kína (38) kindertojás (2) kisvasút (9) kombinált szállítás (2) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (1) Linz (2) madrid (10) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (34) mallorca (7) marokkó (2) menetrend (1) mercedes (1) metró (7) mittenwaldbahn (6) modellvasút (11) monaco (1) münchen (78) múzeum (38) nagysebességű vasút (143) nápoly (3) németország (72) nürnberg (11) öbb (10) olaszország (36) oroszország (3) párizs (11) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (4) prága (9) puchberg (7) railjet (9) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (5) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (4) siemens (2) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) söll (1) spanyolország (59) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) svájc (19) svédország (4) szaud-arábia (1) szeged (1) szlovénia (9) s bahn (16) talgo (6) tarragona (1) TEE (9) terepasztal (7) tgv (37) tibee (4) tibet (1) törökország (2) train simulator (1) trieszt (2) USA (17) vasútállomás (9) velence (6) vendégposzt (2) villamos (9) virágok (1) virtuális vasút (9) westbahn (1) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2022.01.22. 21:50 Balogh Zsolt

A kapruni Vötter's Oldtimer-Museum

A 2019 óta tartó koronavírus-járvány első pozitív hatásaként úgy alakult, hogy az egész munkahelyem egyszerre kapott szabadnapot csütörtökre. Ezt kihasználva egy autós kirándulást tettünk Söllből Zell am See felé, ám a rosszra forduló idő miatt már kora délután hazaindultunk, de Leogang helyett Kaprun felé. Mindannyiunk meglepetésére egy oldtimer autómúzeum iránytáblájába botlottunk, majd néhány kitérővel bár, de végül a múzeumot is megtaláltuk az alig 3000 fős hegyi faluban, Kaprunban.

Régi szép autók a hotel alatt!

Az ausztriai Salzburg tartomány Kaprun településén található oldtimer múzeumot egy hotel pincéjében alakították ki, ahol több, mint 200 régi autónak, teherautónak és traktornak nyújt menedéket. A kiállított járművek többnyire az 1950-es évektől az 1970-es évekig tartó időszak gyártmányai, de találunk azért még ettől is öregebb járgányokat a múzeumban!

Kaprun kereken 100 km-re található Salzburgtól és csupán néhány kilométerre Zell am See-től vagy a Zelli-tótól. Autóval, vagy akár a keskeny nyomközű Pinzgauer Lokalbahn kisvonattal is megközelíthető. A település ismert síközpont, továbbá a közelben található a 3200 méter magas Kitzsteinhorn hegycsúcs is.

Ilyen látványosságok mellett szinte eltörpül az oldtimer múzeum, pedig a gyűjteménye vetekszik a müncheni Verkehrszentrum autóival!

Szólj hozzá!

Címkék: ausztria érdekességek autómúzeum


2022.01.15. 01:14 Balogh Zsolt

A világ leghosszabb vasúti viszonylatai

A most következő cikkben nem a leghosszabb vasútvonalakról, hanem a világ leghosszabb útját megtevő vasúti járatokról lesz szó, melyek útjuk során akár több országot és ezzel együtt több vasútvonalat is érintenek.

Lássuk hát, melyik járaton tölthetünk el a legtöbb időt bosszantó átszállás nélkül!

moscow_yaroslavsky_rail_terminal_20625630504.jpgMoscow Yaroslavsky (angolos átírás, orosz nyelven: Ярославский вокзал) a legtöbb ázsiai rekorder viszonylat kiindulópontja (kép forrása: Wikimedia Commons)

Az igazi rekordereket Ázsiában találjuk, vigaszként azonban a listát kiegészítem a leghosszabb európaiakkal is.

22 komment

Címkék: kína index magyarország oroszország öbb


2022.01.04. 23:57 Balogh Zsolt

A leghosszabb nagysebességű vasúti viszonylat

Kína gőzerővel építi ki nagysebességű vasúthálózatát és a kezdetben még különálló vonalak mára már egyre összetettebb hálózatot alkotnak. Bizonyos járatok több, már elkészült vonalat is érintenek útjuk során, így rendkívül hosszú viszonylatok is kialakultak. Ha a jelenleg elérhető leghosszabb útvonalon történő, végig nagysebességű száguldást szeretnénk átélni, ahhoz Kínában Peking és Kunming közé kell jegyet váltanunk.

cr400af.jpgCRH400AF sorozatú nagysebességű motorvonat indul Kunmingból Pekingbe a 18. vágányról (kép forrása: Wikimedia Commons)

A két város közötti járat a Peking-Hongkong-, majd a Sanghaj-Kunming vonalat használja, óránként akár 300 km/h sebességet is elérve. Vasúton a két végállomás közötti távolság 2760 km, ami több, mint Franciaország összes TGV vonala együttvéve!

1 komment

Címkék: kína nagysebességű vasút


2021.12.26. 23:44 Balogh Zsolt

Királyi megnyitóval indulnak a Madrid-Ourense normál nyomtávú járatok

Az elmúlt évben is tovább zajlott a spanyolországi normál nyomtávolságú nagysebességű hálózat bővítése. Az ország hosszútávú célja az, hogy Madridot minden tartomány fővárosával nagysebességű vasútvonal kapcsolja össze. Mivel az országban történelmi okokból kifolyólag a törzshálózat széles, 1668 mm-es nyomtávolsággal épült ki, az új építésű vonalak pedig normál nyomtávolsággal, a távolsági közlekedéshez sok furcsa és drága beruházás szükséges az eltérő nyomtávolságok miatt.

46333_esgaliciaopeninglineup1_287294.jpgA Madrid-Galícia nagysebességű vasútvonal hivatalos átadása (kép forrása: Railway Gazette)

Az eltérő nyomtávolságok miatt bizonyos viszonylatokon vagy csak átszállással vagy pedig drága nyomtávváltásra is alkalmas vonatokkal lehetséges csak a közlekedés. A nem egységes, két szigetüzemből álló normál nyomtávolságú hálózat 2021. decemberében egy újabb vasútvonalnak hála teljesen összekapcsolódott.

A vendégek, köztük VI. Fülöp király és Pedro Sánchez miniszterelnök december 20-án felszálltak a Madrid és Ourense között közlekedő nagysebességű különvonatra a galíciai nagysebességű vasútvonal befejezése alkalmából, amelyen másnap megkezdődött a kereskedelmi forgalom.

Szólj hozzá!

Címkék: madrid spanyolország ave


2021.12.25. 23:32 Balogh Zsolt

Semmeringtunnel: Ghega befejezte munkáját!

Ausztriában a Semmering-bázisalagút építése kezdődött és a munka azóta is megszakítás nélkül halad. Ha elkészül, kevesebb mint két óra alatt eljuthatunk vonattal Bécsből Grazba, kihagyva az igen szép és látványos jelenlegi útvonalat. 2028-tól az alsó-ausztriai Gloggnitzot köti majd össze a stájerországi Mürzzuschlaggal. Ez tehermentesíti a történelmi Semmering-vasútvonalat, és még gyorsabban juthatnak el az utasok úti céljához. Ezen kívül a teherszállítás is vonzóbbá válik ezen az útvonalon: az alagúton még a nehéz tehervonatok is áthaladhatnak egy mozdonnyal a jelenlegi kettő, sőt három helyett!

semmering-portal.jpgIllusztráció a már elkészült alagútról (kép forrása: ÖBB)

A vasúti közlekedés jövője szempontjából a Semmering-bázisalagút fenntartható beruházás. Az új déli útvonal részeként megerősíti a Balti-Adria folyosót Európában. Ennek eredményeként Ausztria gazdasága nemzetközileg versenyképes marad, a környezet pedig fellélegezhet: Minden tonnányi vasúton szállított áru körülbelül 15-ször kevesebb CO2-kibocsátást jelent, mint a tehergépkocsi-szállítás.

Szólj hozzá!

Címkék: ausztria alagút semmering


süti beállítások módosítása