HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (5) agv (1) alagút (2) alex (1) állatok (2) állomás (7) alstom (1) amerika (2) amszterdam (1) anglia (15) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (73) autó (2) autómúzeum (3) ave (10) ázsia (4) baden-württemberg (2) bajorország (60) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (8) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) csehország (14) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (17) érdekességek (54) euronight (3) európa (1) filmek (5) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (59) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) görögország (1) gőzmozdony (9) gysev (1) hajó (7) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (39) index2 (200) india (4) innsbruck (4) interrail (12) japán (7) jbss bahn (13) jövő (2) kanton (1) kastély (7) kecskemét (15) kenya (1) kína (32) kindertojás (2) kisvasút (9) kombinált szállítás (2) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (1) Linz (2) madrid (9) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (32) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (6) mittenwaldbahn (6) modellvasút (10) monaco (1) münchen (77) múzeum (37) nagysebességű vasút (121) nápoly (3) németország (65) nürnberg (11) öbb (9) olaszország (32) oroszország (2) párizs (10) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (3) prága (9) puchberg (7) railjet (9) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (5) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (3) siemens (1) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) söll (1) spanyolország (51) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) svájc (19) svédország (2) szaud-arábia (1) szlovénia (9) s bahn (16) talgo (5) tarragona (1) TEE (7) terepasztal (7) tgv (33) tibee (3) törökország (2) trieszt (2) USA (12) vasútállomás (9) velence (6) vendégposzt (2) villamos (8) virágok (1) virtuális vasút (9) westbahn (1) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2020.09.19. 02:36 Balogh Zsolt

High Speed 2 - az építkezés hivatalosan is megkezdődött

Több, mint 10 éve annak, hogy először hallhattunk Anglia új nagysebességű vasútvonaláról, a High Speed 2 vonalról. A HS2 célja, hogy gyorsabb összeköttetést teremtsen az északi nagyvárosok és London között, nem mellesleg tehermentesítve a meglévő vasútvonalakat is. Egy ilyen nagy beruházás tervezése és kivitelezése nem megy egyik percről a másikra, hosszas társadalmi és politikai egyezkedés követte a program kihirdetését, míg végre elérkezhetett 2020. szeptembere és az építkezés hivatalosan is megkezdődhetett.

35229_gbhs2constructionprimeminister_427073_crop.jpgFelsorakoztak az építők

A vasútvonal építését több szakaszra bontották, legelőször a London-Birmingham közötti 225 km-es rész készül el, majd folytatódik tovább Leeds és Manchester felé.

1 komment

Címkék: anglia hs2


2020.09.15. 01:52 Balogh Zsolt

Megújul Németország két nagysebességű vasútvonala

Közel 30 évnyi intenzív használat után Németország első két nagysebességű vasútvonala teljes felújítást kap, felújítják a vágányokat és ezzel együtt minden mást is az érintett vonalon. A felújítás teljes költsége várhatóan 825 millió euró (355 Ft/Euró árfolyammal számolva mintegy 292,875 milliárd Ft) lesz.

Előre összeszerelt komplett kitérő beépítése a nyílt vonalon, a szomszédos vágányon egy TGV halad éppen

2020. áprilisában megkezdődött a pálya felújítása a Baden-Württemberg tartományban található, Mannheim és Stuttgart közötti 99 km-es nagysebességű vonalon. Naponta körülbelül 185 távolsági személyvonat közlekedik ezen a fontos artérián, mely a Deutsche Bahn nagysebességű hálózatának legrégebbi eleme. Amikor 1991. május 31-én megnyílt, ez a vonal volt Németországban az elsőként megépült olyan vasútvonal, amelyen a vonatok 280 km/h sebességgel haladhattak.

8 komment

Címkék: index németország


2020.09.10. 01:53 Balogh Zsolt

Németország: A főterv megerősíti az állam elkötelezettségét a vasút mellett

A német kormány éghajlatváltozási stratégiájában alapvető szerepet szán a vasútnak, amely soha nem látott mértékű pénzügyi támogatást ígért a nemzeti hálózat bővítéséhez és modernizálásához. Murray Hughes cikke.

Dicsérve a vasút teljesítményét és a Covid-19 járvány során elért eredményeit Andreas Scheuer, szövetségi közlekedési és digitális infrastruktúra-miniszter, elmondta: „Láttuk, mennyire fontos és megbízható a vasút, a robusztus utasszállítási kapacitásával és a megszakítás nélküli teherszállítással. A Szövetségi Köztársaság történetében még soha nem volt olyan fontos a vasúti közlekedés, mint manapság". 

34932_db166380_629059_crop.jpgICE motorvonat Németországban

Scheuer a koalíciós kormány vasúti főtervének előszavában, amelyet június 30-án, a berlini „vasúti csúcstalálkozón” tettek közzé, azt állította, hogy „mindent megteszünk azért, hogy a vasúti ágazat sikeresen átvészelje a járvány helyzetet és a jövőben erősödhessen ... Világos tervünk van a vasúti közlekedésre és a németországi vasúti szállításra”.

Összességében a főterv soha nem látott kormányzati elkötelezettséget képvisel a vasúti mód iránt. A tervezési folyamat 2018. októberében kezdődött, amikor Scheuer bemutatta a Zukunftsbündnis Schiene (Jövő szövetségi vasút) részleteit. Ez egy testület, amelyet a politikai, a kereskedelmi és a vasúti szektor szervezeteinek összefogására hoztak létre azzal a céllal, hogy olyan javaslatokat és stratégiákat dolgozzanak ki, amelyek beépíthetők a főtervbe.

2 komment

Címkék: németország index2


2020.09.02. 19:04 Balogh Zsolt

A világ legerősebb mozdonya

A vasút fejlődésének elengedhetetlen része, hogy folyamatosan mindenből nagyobb, hosszabb, gyorsabb és erősebb készül. Évek óta a vasúti rekordok többsége Kínából érkezik: itt található a leggyorsabb vonat, a legtöbb nagysebességű vonat, a leghosszabb híd és most már a legerősebb mozdony is!

A világ legerősebb mozdonya. A képen mindössze egy! mozdony látható, mely egy kisebb vonat hosszával ér fel!

A kínai CRRC Zhuzhou elkészítette a világ legerősebb mozdonyát, mely 28,8 MW teljesítményű, ami több, mint 4 Taurus mozdony teljesítményével ér fel. Feladata a 10 ezer tonnás szénvonatok továbbítása lesz a bányákból az erőművek felé.

27 komment

Címkék: kína index


2020.08.11. 23:20 Balogh Zsolt

Hollandia: A kulturális változások az infrastruktúra optimális használatához vezetnek

Hollandia területe feleakkora se, mint Magyarországé, mégis, több, mint 17 millióan laknak ott. A nagy népsűrűséghez fejlett és kiterjedt  tömegközlekedési hálózat is társul. Itt vezették be először az ütemes közlekedést is, hogy minél jobban ösztönözzék az embereket a vonatok és a buszok használatára. Az ingázás fontos eszköze még a kerékpár is, melyet gyakran kombinálnak más utazási formákkal együtt az utasok.

Az elmúlt két évtizedben a holland hálózat erőteljesen megnőtt a vonatok gyakorisága, pontossága és a felhasználói elégedettsége szempontjából. Noha ebben az infrastruktúra fejlesztése is szerepet játszott, Jan Swier* azonban azt is kiemeli, hogy sikerült a hálózatban lévő potenciált felszabadítani a vasúti ágazat szerkezeti- és kulturális változásai révén.

Driebergen-Zeist állomás Hollandiában, az utóbbi években a holland állomásokon végzett beruházásokkal jellemzően jobb helyi közlekedési kapcsolatokat és a kerékpáros útvonalak csomópontjait építették ki.

A vasúti közlekedés igénybevétele Hollandiában az elmúlt 25 évben 40%-kal nőtt, és a pandémiáktól eltekintve a tendencia változatlan marad. Ennek a növekedésnek a kiszolgálása érdekében a hálózati kapacitást és a minőséget jelentősen meg kellett növelni, még akkor is, ha a területi és pénzügyi korlátok továbbra is folyamatos kihívások elé állítják az üzemeltetőket.

8 komment

Címkék: index hollandia