Kínában folyamatosan épülnek az újabb és újabb nagysebességű vasútvonalak, olyan ütemben adják át az új pályákat, hogy mindről beszámolni szinte lehetetlen feladat. A Sanghaj-Hucsou nagysebességű vasútvonalat 2024 decemberében adták át, amely tovább bővíti a kelet-kínai Jangce folyó deltájának régiójában, az ország egyik legfontosabb gazdasági központjában található nagyvárosokat összekötő vasúti hálózatot.
Egy drón légi felvételén egy vonat halad át egy hídon Hucsou Nanxun vasútállomás közelében, Hucsou-ban, a kelet-kínai Csöcsiang tartományban, 2024. december 26-án. (fotó: Xinhua/Huang Zongzhi)
Az óránként 350 kilométeres tervezett sebességgel és nyolc állomással rendelkező, 164 kilométer hosszúságú Sanghaj-Szucsou-Hucsou nagysebességű vasútvonal Sanghaj Hongqiao pályaudvart köti össze a Csiangszu tartománybeli Szucsou városával és a Csöcsiang tartománybeli Hucsou városával.
Egy Hucsou-ból érkező gyorsvonat érkezik a kelet-kínai Sanghaj Hongqiao vasútállomásra, 2024. december 26-án (kép: Xinhua/Fang Zhe)
„Ez az első nagysebességű vasútvonal, amely a Jangce-folyó deltájában lévő három nagy gazdasági központot, Csiangszu, Csöcsiang és Sanghaj városát köti össze” - mondta Chen Guoquan, a China Railway Construction Corporation Ltd., a vasúti projekt tervezője.
Az új vasúttal a Jangce folyó deltájának térségében a vasúthálózat működési hossza meghaladja a 15 000 km-t, amelynek közel fele nagysebességű vasút.
"Az új vasúti szolgáltatás előtt a Hucsou és Sanghaj közötti út körülbelül két órát vett igénybe. Most már csak 43 perc" - mondta Lou Li Sanghajból, aki családjával utazott, hogy nyaraljon Nanxunban, Hucsou történelmi városában és népszerű látványosságában.
Kang Aiqi, egy szucsoui székhelyű új anyagokkal foglalkozó technológiai vállalat vezérigazgatója elmondta, hogy már nagyon várta a nagysebességű vasút megnyitását. „A vasút nagyban megkönnyíti majd az utazást a deltavidék üzletemberei számára.”
Zhang Zhipeng, a Sanghaji Jiao Tong Egyetem docense szerint a vasútvonal mentén a csúcskategóriás iparágak csoportosulnak, ami tovább gyorsítja a gazdasági övezet magas színvonalú fejlődését.
Egy vonat halad át a Sanghaj-Szucsou-Hucsou nagysebességű vasútvonal Yuandang-tó szakaszán 2024. december 26-án. (kép: Xinhua/Wang Xiang)
Az építők képviselői ünneplik a Sanghaj-Szucsou-Hucsou nagysebességű vasútvonal üzembe helyezését a Huzhou Nanxun vasútállomáson Hucsou-ban, a kelet-kínai Csöcsiang tartományban, 2024. december 26-án. (kép: Xinhua/Huang Zongzhi)
A Sanghaj-Szucsou-Hucsou nagysebességű vasútvonalon közlekedő vonat a kelet-kínai Csiangszu tartománybeli Sucsouban, 2024. december 26-án. (kép: Xinhua/Xing Guangli)
Egy légi drónfelvételen egy vonat halad át a Sanghaj-Suzhou-Huzhou nagysebességű vasútvonal Yuandang-tó szakaszán 2024. december 26-án. (kép: Xinhua/Xing Guangli)
A vasútvonal térképvázlata
Kezdetben naponta legfeljebb 38 nagysebességű vonat fog közlekedtetni, a leggyorsabb út Sanghaj Hongqiao és Hucsou között 55 percig tart - fele anyni idő alatt, mint a meglévő útvonalak. A tervek szerint 2025 elejére napi 229 vonat közlekedik majd az új útvonalon, ami 6-8 perces követési időt feltételez csúcsidőben.
Forrás
* people.cn - New high-speed railway strengthens integration of east China's megacity cluster
Utolsó kommentek