HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 900 mm (1) 9euroticket (2) afrika (9) agv (1) alagút (14) alex (1) állatok (2) állomás (22) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arlbergbahn (4) arosa (1) árvíz (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (133) autó (3) autómúzeum (5) ave (23) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) bari (1) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (7) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (4) budapest (5) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (3) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (70) euronight (3) európa (10) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (88) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (7) heide volm (2) híd (4) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (117) index2 (322) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (2) kína (47) kindertojás (2) kisvasút (15) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (11) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (4) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (44) nagysebességű vasút (180) nápoly (5) németország (95) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (28) olaszország (60) oroszország (3) ouigo (3) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) pozsony (1) prága (10) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (2) sopron (1) spanyolország (75) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (5) szaud-arábia (3) szeged (2) szicília (1) szimulátor (1) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (6) terepasztal (12) texas (1) tgv (48) tibee (7) tibet (1) tirol (5) (1) törökország (5) train simulator (1) transport tycoon (2) trieszt (2) ukrajna (3) usa (3) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (2) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (10) vízesés (1) vonatjegy (2) vorteilscard (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) wunderland (2) würzburg (1) zillertal (6) zürich (2) Címkefelhő

2024.10.15. 10:48 Balogh Zsolt

Befejeződött az új alagút feltárása a Nápoly - Bari vonalon

Olaszország domborzati viszonyai nem kedvezőek a vasútépítésnek. Az ország nagy részét hegyvidék borítja, mely a 19. század vasútépítőinek igencsak nehéz terepet jelentett. Az első vasútvonalak az országban ezért meglehetősen kanyargósra épültek, ám a 20. és a 21. században ezeket a vonalak folyamatosan kiegyenesítették vagy teljesen új vonalakkal helyettesítették.

webuild-grottaminarda-1.pngAz alagútfúró TMB gép a Nápoly-Bari-vasútvonalon

Olaszország-szerte jelenleg is dolgoznak a vasútépítők, hogy a korábbi, csak lassan járható útvonalakat gyorsabbá és rövidebbé tegyék. Az egyik ilyen, jelenleg is futó korszerűsítési munka a Nápoly és Bari között húzódó régi vonal átépítése.

A Webuild 2024. október 7-én fejezte be a nagysebességű, nagykapacitású Nápoly-Bari-vasútvonalon a 2 km hosszú Grottaminarda-alagút feltárását, miután a TBM Aurora átkelt a déli Appennineken. A TBM, amely 2023 augusztusában kezdte meg a munkát, most az Apice-Hirpinia vasúti szakaszon lévő Melito-alagút kifúrására készül.

Részlet a Nápoly-Bari nagysebességű vasútvonalról. A narancssárga vonal az eredeti nyomvonal, míg a szaggatott lesz az új (kép forrása: openrailwaymap.org)

A Grottaminarda-alagút alagútépítési munkálatainak befejezése, amelyen a Webuild a nap 24 órájában dolgozott, jelentős előrelépést jelent a Nápoly-Bari útvonalon folyó munkálatok előrehaladásában.

A TBM Aurora 100 méter hosszú, vágófeje körülbelül 12,5 méter átmérőjű, és 18 motorral rendelkezik, amelyek 6,3 MW teljesítményt biztosítanak. A TBM útja során az alagút kiásásán kívül az alagutat előregyártott betonelemekkel is kibélelte. A Grottaminarda-alagút befejezésével a TBM Aurora-t az Ufita folyó túloldalára szállítják, ahol megkezdi az Apice - Hirpinia rsz. második alagútjának, a 4 km hosszú Melito-alagútnak a kiásását. Ugyanezen a szakaszon megkezdődtek a földmunkák a szakasz harmadik alagútján, a 6,4 km hosszú Rocchetta-alagúton is.

A Grottaminarda-alagút az első az Apice-Hirpinia szakaszon, a Nápoly-Bari vasútvonal központi szakaszán tervezett három alagút közül. A projekt több mint 18 km hosszú vasútvonal megépítését irányozza elő, ebből 13 km föld alatt, egy hatalmas területen, Avellino és Benevento tartományok között, egy geotechnikai és geomorfológiai szempontból összetett útvonalon.

A 145 km hosszú új, nagysebességű, nagykapacitású Nápoly-Bari-vasútvonal a Skandináv - Mediterrán fő hálózati folyosó szerves részét képezi. Ha elkészül, stratégiai mobilitási infrastruktúrát jelent majd egész Dél-Olaszország számára. Jelentősen csökkenteni fogja a távolságokat Campania és Puglia régiók, valamint Közép- és Észak-Olaszország többi része között. Emellett összeköti majd Olaszország többi részét is a kelet-nyugati oldalon.

napoly-bari.jpgVasútépítési munkálatok Dél-Olaszországban. Jelmagyarázat: narancssárga: tervezett vonal, zöld: építés alatt álló vonal, sötétkék: nagysebességű vonal (vmax=300 km/h), világoskék: egyéb nagysebességű vonal (vmax=250 km/h)

A teljes projekt várhatóan 2028-ban fejeződik be, amikor a Nápoly és Bari közötti menetidő a jelenlegi 4 óráról 2 órára csökken.

A Rete Ferroviaria Italiana (RFI) szerint 2025-ben már 2 óra 40 perc alatt lehet majd közvetlenül, átszállás nélkül utazni a két város között. Az új vasútvonal számos előnnyel jár majd a környezeti fenntarthatóság szempontjából is, mivel a 2023-2047 közötti időszakban több mint 3 millió tonna CO2-kibocsátás elkerülését teszi lehetővé.

A Nápoly-Bari vasútprojekt hét részből áll, amelyek közül négyet a Webuild épít, ezek a Nápoly-Cancello, Apice-Hirpinia, Hirpinia-Orsara és Orsara-Bovino. A Webuild több mint 74 km új vasútvonalat, 6 alagutat, 10 viaduktot és 6 új állomást és megállót épít.

Az Apice-Hirpinia szakaszon kívül a Webuild folytatja az Orsara-Bovino szakasz munkálatait is, amelyhez júliusban kezdődtek meg a 10 km hosszú Orsara-alagút földmunkái. Az év végéig ugyanezen alagút páratlan számú járatának gépi földmunkái is megkezdődnek. A Nápoly-Cancello szakaszon szintén folytatódnak a Casalnuovo-alagút hiperbárikus körülmények között történő kiépítésére irányuló munkálatok, amely egy innovatív, fenntartható technika, amelyet Olaszországban először alkalmaznak. Augusztus végén befejeződtek a szakasz utolsó fémfedélzetének megemelésével kapcsolatos munkálatok is. A fedélzet össztömege 700 tonna, és lehetővé teszi a nápolyi Afragola közelében lévő „Asse Mediano” gyorsforgalmi út alatt való áthaladást.

Forrás

* Railwaypro - New tunnel excavation on Naples – Bari line completed

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!

Szólj hozzá!

Címkék: olaszország nápoly alagút bari index2 nagysebességű vasút


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr8218703698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása