HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (126) autó (3) autómúzeum (4) ave (22) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (2) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (102) index2 (314) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (3) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) los angeles (1) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (92) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (2) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (73) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) usa (2) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2024.01.12. 22:09 Balogh Zsolt

TGV temető Franciaországban

Gabriel és Corentin, két francia nemzetiségű youtubber járja a világot és különböző elzárt, elhagyatott területeket látogat meg. Videóikban elhagyatott vidámparkok, autótemetők, erőművek, lakótelepek jelennek meg, bemutatva a lassú pusztulásukat.

53456398265_20ff3273d9_b.jpgLeselejtezett, bontásra váró TGV motorvonatok

Egyik videójukban egy különleges katonai területet látogattak meg, ahová a francia államvasút, az SNCF küldi a leselejtezett TGV motorvonatokat. A területre belépni szigorúan tilos, ezt ők maguk is többször kiemelik, ám szerencsére ma már drónnal is bejárható az efféle elzárt terület. A videó hátborzongató, már-már valamifél trükkfelvételnek tűnik, pedig nem, az SNCF valóban megkezdte az első generációs TGV szerelvények tömeges selejtezését.

A TGV motorvonatok első generációja 1981-ben állt forgalomba, és 2021-ben kezdődött a nyugdíjazásuk, 40 év aktív szolgálat után. Ezek a narancssárga motorvonatok hozták el Európában a széles tömegek által is elérhető, óránként 270 km/h sebességű vonatozást Párizs és Lyon között.

53455988426_15532f22e5_b.jpgKét TGV motorvonat között egy Eurostar, mely Párizs és London között közlekedett

1988-ban megjelent a modernebb TGV Atlantique, majd 1993-ban a TGV Réseau. Továbbá 1994-ben megjelent az Eurostar, Franciaországot az Egyesült Királysággal összekötő Csatorna-alagúthoz igazított változata. Ez idő alatt a TGV hálózata is bővült, Lyon után már egészen Marseille-ig értek a sínek, de épültek nagysebességre alkalmas vágányok nyugat és észak felé is, elérve Lillét, Brüsszelt, Le Mans-t és Tours-t is.

53455988436_ba3860be1f_b.jpgA legtöbb motorvonat a TGV Sud-Est sorozatba tartozik, melyekkel a TGV szolgáltatás indiult 1981-ben

 53456398250_78a50fe903_b.jpg

Ezeket a vonatokat a saját korukban a legmodernebb technológiának tekintették, és ezért nehéz elképzelni, hogy a TVG első modelljeit már kivonták a forgalomból és a selejtezés folyamatában vannak, ami nehéz folyamat, mivel ezekben a vonatokban egy mérgező anyag, az azbeszt található. Gabriel és Corentin, két francia városfelfedező youtubber néhány napja egy érdekes videót tett közzé, amely a TGV szerelvények Ambronay közelében található lenyűgöző temetőjét mutatja be, amelyben a TGV Sud-Est, a TGV Atlantique és még néhány Eurostar bontásra váró egységét is láthatjuk.

A videó készítői rámutatnak, hogy ez a vonattemető katonai területen van, ezért úgy döntöttek, hogy csak drónnal rögzítik a képeket, nem kockáztatva a jogi problémákat a területre való belépés miatt (a videó francia nyelvű, a lejátszó alsó sávjában aktiválható az automatikus magyar felirat).

Youtube videó a roncstelepről

A videóban elhangzó információk alapján a telepen várakozik többek között az 1990. május 18-án 515,3 km/h sebességgel világrekordot felállító szerelvény is (bár más források szerint a szerelvény egyik vonófeje a franciaországi Cité du train vasúti múzeumba került).

 A temető a Google Térképén

Forrás

* www.outono.net

Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebookon is!

3 komment

Címkék: index franciaország tgv


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr5418301559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2024.01.13. 09:30:22

Na és ebből kici-ócó?

Visszavesszük max 160-ra...

Ződ2000 · http://egzostive.com 2024.01.15. 12:41:42

A franciák nagyon értenek az ilyen temetőkhöz :)
Sok-sok éve a haditengerészet hadihajó-temetőjét volt lehetőségem megpillantani Bretagne nyugati szélén ( egzostive.com/landevennec-2016/ ).
A hajók elhejezkedése miatt nem könnyű megközelíteni, de úgy tudom szerveztek hajókirándulásokat, amelynek során közvetlen közelről is meg lehet nézni őket.
süti beállítások módosítása