HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • Jegkoko: Hát ha háttal álltál az asztalnak, akkor nem csodálom, hogy lemaradtál a mozgó vonatokról :) (2024.09.07. 11:43) A Miniatur Wunderland
  • Greg36: @Balogh Zsolt: Kapásból ott van az FS 412-es sorozata, amik most pont a Brennerre és környékére va... (2024.09.06. 12:45) A Brenner-bázisalagút építése
  • Balogh Zsolt: @Greg36: A regionális közlekedésnek ott a régi pálya, az osztrák-olasz határátmenet miatt meg amúg... (2024.09.06. 12:31) A Brenner-bázisalagút építése
  • Greg36: Elég érdekes választás ez a 25 kV 50 Hz. Értem, hogy a teljesítményhez kell, de sem az osztrák/ném... (2024.09.06. 08:56) A Brenner-bázisalagút építése
  • Balogh Zsolt: @TrökkösBélabá: Létezik hozzá fejlettebb grafikai csomag is már 2021 óta, de valamiért még sem let... (2024.09.03. 21:38) Húszéves az OpenTTD!
  • Utolsó 20

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 900 mm (1) 9euroticket (2) afrika (9) agv (1) alagút (13) alex (1) állatok (2) állomás (22) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arlbergbahn (4) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (131) autó (3) autómúzeum (5) ave (23) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (6) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (4) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (3) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (69) euronight (3) európa (10) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (87) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (7) heide volm (2) híd (4) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (114) index2 (318) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (2) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (15) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (11) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (4) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (44) nagysebességű vasút (178) nápoly (4) németország (93) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (27) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (3) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (2) sopron (1) spanyolország (75) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (5) szaud-arábia (3) szeged (2) szimulátor (1) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (6) terepasztal (12) texas (1) tgv (47) tibee (7) tibet (1) tirol (5) (1) törökország (5) train simulator (1) transport tycoon (2) trieszt (2) ukrajna (3) usa (3) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (10) vízesés (1) vonatjegy (2) vorteilscard (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) wunderland (2) würzburg (1) zillertal (6) zürich (2) Címkefelhő

2024.07.08. 20:19 Balogh Zsolt

Tovább bővül az Ouigo szolgáltatás Franciaországban

Az Ouigo a Francia Államvasutak diszkont ("fapados") TGV szolgáltatása. Az Ouigo járatok olyan módosított TGV Duplex motorvonatokból állnak, melyeken mintegy 20%-kal több az ülőhely. A szolgáltatást 2013. február 19-én jelentette be Guillaume Pepy, és még ugyanez év április másodikán el is indultak az első járatok.

Az SNCF Voyageurs nemzeti személyszállító vállalat célja, hogy fapados leányvállalatánál, az Ouigónál 2030-ra megduplázza az utasszámot, és évi 50 millió utasra növelje az Ouigo részesedését a hazai nagysebességű vasúti piacon. Ezzel a részesedése a nagysebességű utazásokból 20%-ról 30%-ra nőne.

65800_ouigo_52675.jpg

Alain Krakovitch, az SNCF TGV-Intercités vezérigazgatója június 14-én ismertette az üzemeltető ambícióit, és elmondta, hogy az első járatok 2013-as elindítása óta már 140 millió utas utazott az Ouigóval. A cél az, hogy évente legalább 50 millióan válasszák az Ouigo járatokat.

Elmondta, hogy az Ouigo szolgáltatás bevezetése 20%-kal növelheti az utasok számát egy útvonalon, és a márka modális váltást vált ki, mivel az utasok fele egyébként nem utazott volna vasúton.

Az Ouigo vonatok utastere

Krakovitch elmondta, hogy az utasok 50%-a 30 euró alatt, 80%-a pedig 50 euró alatt fizet, és az Ouigo jegyek maximális ára 99 euró.

További útvonalak

Az Ouigo jelenleg 60 állomást szolgál ki. A tervek szerint 2025 végéig elindul egy Párizs-Hendaye útvonal, amely Bordeaux, Dax, Bayonne, Biarritz és St-Jean-de-Luz városokat érint. Párizs és Rennes között is lesz egy további napi menettérti járat.

Az Ouigo járatopk által kiszolgált állomások 2023-ban

A tervek szerint 2026 után Párizs-Lille járat indul, valamint további járatok indulnak Párizsból Lyonba és Montpellier-be. Olyan járatokat is terveznek, amelyek nem közvetlenül Párizst szolgálják ki.

Flottabővítés

Az Ouigo jelenleg 38 Alstom Duplex Haute Densité szerelvényt üzemeltet, és 2025-2027-ben további 12 szerelvényt kívánnak átadni a flottának, hogy évente 7 millióval több ülőhelyet tudjanak biztosítani.

Az 50 szerelvényből 40-et teljesen felújítanak a Duplex Tango szabványnak megfelelően.

Az Ouigo szerelvények új ülése

Az elsőn 2025 januárjában fejeződnek be a munkálatok, teljes felújítással és új, egyedi tervezésű belső terek beszerelésével.

Jérôme Lafon, az Ouigo ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a kapacitást 653 ülésre növelik, mindegyikhez USB-töltő jár majd , a csomagtereket újratervezik, és nyolc kerékpárnak is helyet biztosítanak. A jobb szigetelést biztosító új ablakok csökkentik a vonatok belső terének napfény általi felmelegedését.

A fennmaradó 10 szerelvényt enyhén felújítják, és megtartják a jelenlegi 634 ülőhelyet.

Az Ouigo Train Classique sikere

Lafon elmondta, hogy a nagysebességű vonalak helyett hagyományos vonalakat használó Ouigo Train Classique járatok jövőjéről még nem született döntés.

Egy Ouigo Train Classique szerelvény

Elmondása szerint a Párizsból Lyonba és Nantes-ba 2022-ben indított járatok sikeresnek bizonyultak, jelenleg 2,5 millió utast szállítanak évente. Az SNCF várakozásai szerint ez a szám 3 millió utas/évre emelkedhet.

A Párizs-Austerlitzből Rennes-be 2024 áprilisában indított járat szintén jól indult - tette hozzá.

Forrás

* Railway Gazette - Low-cost high speed train operator Ouigo aims to double ridership

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!

Szólj hozzá!

Címkék: index franciaország nagysebességű vasút


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr2918443011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása