HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 900 mm (1) 9euroticket (2) afrika (9) agv (1) alagút (14) alex (1) állatok (2) állomás (22) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arlbergbahn (4) arosa (1) árvíz (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (134) autó (3) autómúzeum (5) ave (23) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (4) barcelona (12) bari (1) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (7) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (4) budapest (5) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (3) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (70) euronight (3) európa (10) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (89) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (7) heide volm (2) híd (4) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (119) index2 (323) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (2) kína (47) kindertojás (2) kisvasút (15) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (11) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (39) mallorca (7) marokkó (4) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (44) nagysebességű vasút (181) nápoly (5) németország (95) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (28) olaszország (61) oroszország (3) ouigo (3) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) pozsony (1) prága (10) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (2) sopron (1) spanyolország (75) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (5) szaud-arábia (3) szeged (2) szicília (1) szimulátor (1) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (6) terepasztal (12) texas (1) tgv (49) tibee (7) tibet (1) tirol (5) (1) törökország (5) train simulator (1) transport tycoon (2) trieszt (2) ukrajna (3) usa (3) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (2) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (10) vízesés (1) vonatjegy (2) vorteilscard (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) wunderland (2) würzburg (1) zillertal (6) zürich (2) Címkefelhő

2024.11.01. 22:55 Balogh Zsolt

Egységesedő színterv a MÁV vonataihoz

Az egységes arculat megteremtése minden kisebb vagy nagyobb vállalat érdeke, hogy a vásárlók, fogyasztók jobban felismerjék a márkát és hogy biztosabban tudjanak választani. Így van ez a közlekedési cégek életében is, a szolgáltatók igyekeznek azonos színösszeállítású, ám mégis a piacon egyedi megjelenésű járműveket üzemeltetni, hogy már messziről hirdessék a vállalat arculatát.

akiem_mav-railtours_182_565_eurosprinter.jpgAkiem/MÁV-RailTours/MÁV-START bérelt 182 565 EuroSprinter érkezik Budapest Keleti pályaudvarhoz az IC927 "Savaria" InterCity-vel. A mozdony és a mögötte lévő kocsik már az új színtervet képviselik. A háttérben egy "kék" Flirt motorvonat is látható (kép forrása: Wikimedia Commons)

A Magyar Államvasutak is igyekezett az egységességre, ám mindig voltak kivételek. Általánosságban elmondható volt azonban, hogy a járművek eleje sárga színt kapott, a villamos járművek kék színben, a dízelek pedig vörös színben pompáztak. Aztán az első Flirt és Talent motorvonatok érkezésével a járműflotta egy színes kavalkáddá kezdett átalakulni.

A MÁV csoportnál Solymosi Dániel foglalkozik az új színtervek megalkotásával. A MÁV jelenlegi elképzelése az, hogy az alapszínek a kék és a fehér színek lesznek, kiegészítve néhány helyen sötétebb, majdnem fekete kék színekkel. az évtizedek óta meghatározó sárga homlokfaltól elköszönnek, akárcsak a pirostól és annak összes árnyalatától. Eltűntek a "piros" Flirt motorvonatok, a piros Talentek, a jövőben pedig eltűnik a vörös csík a "posta bhv" kocsik oldaláról is, akárcsak az összes dízelüzemű járműről. Bekékülnek a Desirók, a Bzmot motorkocsik, az Astride mozdonyok és a talán egyszer forgalomba álló dán dízelgépek is.

A sárga szín azért megmarad a társaság logójában.

Solymosi Dániel szerint a piros korszak amiatt kezdődött el a MÁV-nál a 2000-es években, mert a Desiro motorvonatok forgalomba állásával Budapest és Esztergom között drasztikusan javult az utaskomfort, az emberek tudatában pedig a korszerű motorvonat képe a piros színnel kapcsolódott össze. Így a Talent motorvonatok, majd később a Flirt motorvonatok is piros színben érkeztek, hogy beleilleszkedjenek a "korszerű motorvonatok" sorába, felrúgva viszont ezzel a korábbi, több évtizedes hagyományt. Az elmúlt években, majd a következő években ezt a vakvágányt hozták/hozzák helyre, az egységes kék-fehér színösszeállítással.

kep-470-2.jpgA MÁV 470 sorozat, korábban MÁV 1047 sorozat egyik, el nem fogadott színváltozata

kep-470-1.jpgA véglegesített változat

kep-480-1.jpgTRAXX színterv több fehérrel...

kep-480.jpg...vagy több kékkel

kep-470-fenyezes.jpgPontos színkódok vasútmodellezőknek és digitális vonatosoknak

kep-490-astride.jpgA bérelt Astride-ok is bekékülnek, talán jobb is, piros villamosmozdony már tényleg túlzás lenne a MÁV kötelékén belül

kep-v43.jpgA sokadik V43-as festés. Ez már a végleges vagy van még annyi tartalék a sorozatban, hogy még egy brandváltást is megéljenek?

kep-fecske-inga.jpgCserébe viszont illeszkedik majd a posta-bhv / fecske ingavonatokhoz. Szép, egységes megjelenés, csak kár, hogy ez már legalább 60 éves vasúti technika...

kep-fecske.jpgA néhai piros csíkos "posta bhv" új arculata. Vajon milyen becenevet kap majd a kék-fehér-sárga változat?

kep-talent.jpgA Talent motorvonatok már jó pár éve megkapták a kék gúnyát

kep-ganz.jpgA GANZ "Hernyó" is újabb, immár minimum a 3. színváltozatát kapja meg

A MÁV Flirt motorvonatok egységesítése már befejeződött, mind a 60, az első szállítással megérkezett Flirt bekékült mára már. A képen egy már eleve kéken érkezett Flirt látható Fonyódon (kép forrása: Wikimedia Commons)

Az emeletes Flirt vonatok egységesen kék-fehér színűek, talán az az egyetlen sorozat, ahol nem szükséges semmi változtatás.

kep-henschel.jpgA dízelek közül eddig egyedül a dán masina várományos a kék színre

kep-desiro.jpgA kék színű "Desiro"

kep-schlieren-1.jpgA hosszú Schlieren-kocsik sem kerülhetik el sorsukat!

kep-bz.jpgNéhány Bzmot már bekékült, ez a sors vár a többire is. A kép alapján a Bzmot névnek is búcsút intünk a jövőben

kep-schlieren.jpgA Jenbacher motorvonat a jövőben

kep-uzsgyi.jpgAz orosz motorkocsik kékítése is folyamatban van már, amelyik pedig piros maradt, az nagy valószínűséggel alkatrészre vár félredobva valahol...

Már jelenleg is tart a távolsági forgalom elkülönítése a helyi-, elővárosi- és regionális forgalomtól. Az új színséma az új gyártású IC+ kocsikon jelent meg először, de már egyre több régebbi kocsin is visszaköszön. Félő azonban, hogy az állandó járműhiány és a különböző "hibrid" IC járatok miatt a távolsági forgalomban csak vágyálom lesz az egységesség, többnyire azonban marad a vegyes színkavalkád. sajnálatos, hogy az első osztályt jelző sárga csík egészen minimális lesz.

kep-halokocsi.jpg

kep-3g-1-osztaly.jpg

kep-caf-uj.jpgkep-3g-2-osztaly.jpg

Bár fontosabb feladat is lenne, mint a meglévő járművek újracsomagolása, azért az egységesség is hozzátartozik egy cég megjelenéséhez. A magam részéről támogatom, hogy az elmúlt 20 év vadcsapásai és zsákutcái végre eltűnnek (posta bhv, piros Flirt, piros Talent...), új járműveknek azonban még jobban örülnék.

Kérdéses, hogy mi lesz a retró festésű vagonokkal, mert ha azok megmaradnak, ráadásul napi forgalomban, az lehet hogy a vasútbarátoknak kedves dolog, az egységességet viszont jelentősen rontja (lásd szegedi "hibrid-IC" a vékonycsíkos régi vagonokkal, néha egy szerelvényen belül akár négy! különböző színséma is egyszerre van jelen!)

Forrás

* MÁV csoport magazin - Egységes színterv, jobb tájékozódás

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!

5 komment

Címkék: index magyarország


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr4718721950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jumbóka · http://lepcsohazonkivul.blog.hu/ 2024.11.03. 11:06:33

Nem esik jól belerondítani egy jól felépített, konkrét témát körülíró cikkbe. Valóban nagyon fontos egy ekkora cég arculata. De azt hiszem, most ennél lényegesebb kérdések foglalkoztatják az utazóközönséget. Sebesség, menetidő(változások), balesetek, megbízhatóság, stb. Nem nagyon van olyan terület, amelynél ne lehetne valami égbekiáltót találni. Kérek is mindenkit, hogy legalább a színekbe ne kössenek bele.

Motorogre 2024.11.03. 18:44:49

Egyetértek Jumbóka kommentjével: az utazóközönséget addig nem érdekli a gördülőállomány színe, íze és illata sem - amíg nem lehet biztos benne hogy a meghirdetett menetrend szerint eljut a céljához!
5 perc tolarenciája mindenkinek van, bár már ott tartanánk hogy csak ... De akik alaposan lekésik a csatlakozást, a munkakezdést, a bírósági tárgyalást ... azok nem lehetnek toleránsak mert velük sem az a társadalom.

Motorogre 2024.11.03. 18:45:56

Mindezek ellenére: a poszt szakszerű, érdekes, szépek a grafikák - Köszönjük !!

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2024.11.03. 19:52:25

@Jumbóka: Ne felejtsük el azt, hogy nem soron kívül kezdődik a festegetés, hanem az amúgy is átfestendő járművek kapnak a régi helyett egy új színt. Így ez nem egy újabb költség, hanem a rendszeres karbantartás következménye.

dieter 2024.11.05. 20:02:51

Színterv? Az mindig van. Koncepció? Az már kevésbé..

Épp 10 éve kezdték el a 432 sorozat Papagáj helyetti Fecske festési változat alkalmazását - a mai napig nem jutottak a végére.
Továbbá a járművek homlokfalán a szélvédő alatti részen felül szürke, középen kék, alul fehér, de a pályaszám és H-Start felirat már hol egymás alatt, hol egymás mellett (bár ennek épp lehet fizikai akadálya), de hogy épp melyik színben szerepel a pályaszám és a felirat, az már mintha nélkülözne minden logikát.
Úgyhogy 10 év múlva majd jöhet az új színterv, mert akkor majd az új vezetők már más logika mentén gondolkoznak..
süti beállítások módosítása