A MÁV az elmúlt években megkezdte a modernebb, egységesebb kék-fehér-fekete színtervének fokozatos bevezetését. Ez kezdődött a második Flirt-rendeléssel, majd következtek az új IC+ kocsik, melyek már kizárólag ebben az új, világosabb színtervvel álltak forgalomba. Ezek után szépen lassan a régebbi járművek is elkezdték a modernebb arculatot felvenni, van már halberstadti vago, Bzmot, Usgyi és még ki tudja mi ezzel a frissített külalakkal.
Az új színterves kocsik a régi piros csíkosokkal egy szerelvényben. Még szokatlan a látvány (kép forrása: Sándor Váczi)
Az elmúlt napokban a piros oldalsó csíkról elnevezett "posta-bhv" kocsik között is megjelentek az első darabok. A festésen kívül a beltartalom is kissé megújult.
Az eredeti tervek
Még 2024 végén írtam a blogomon arról, hogy egy egységes, szinte minden üzemelő régi típusra kiterjesztett új színtervet fogadtak el. Azóta egyre több és több új színvilágú járművet láthatunk. A mozdonyok közül fóliaként ezeket a színeket kapják a MÁV bérelt mozdonyai is, a német Vectronok, a francia villanygépek és a Dániából beszerzett "Viking" becenevű dízelgépek is.
A sokadik V43-as festés. Ez már a végleges vagy van még annyi tartalék a sorozatban, hogy még egy brandváltást is megéljenek?
Hamarosan a sorban az örök és elpusztíthatatlan MÁV V43 sorozat, becenevén a "Szili" fog következni, ezzel a sorozat életében, a kisebb változtatásokat nem számolva, immár a 10.változatot (Vörös csillagos, Classic, Patkány, Papagáj, Cirmos, Piros csíkos, V-Híd, GySEV kék, GySEV repce és végül a kék-fekete) élhetjük meg.

Cserébe viszont illeszkedik majd a posta-bhv / fecske ingavonatokhoz. Szép, egységes megjelenés, csak kár, hogy ez már legalább 60 éves vasúti technika...
A két egymás mellé kapcsolt kocsin jól láthatóak a különbségek (kép forrása: Sándor Váczi)
Határozottan modern színvilága van! (kép forrása: Sándor Váczi)
A középső ablaksor megkapta a fekete színt (kép forrása: Sándor Váczi)
A kocsikra felkerült a MÁV csoport új logója is (kép forrása: Sándor Váczi)
A kocsik beltartalma is változott a hírek szerint, az ülések új üléshuzatokat kaptak és bekerült több utastájékoztató monitor is az utastérbe. Klímáról, zárt rendszerű WC-ről és tárcsafékekről nincs megbízható forrás (bár a nyitható ablakok megmaradása megválaszolja a klíma kérdését). Valószínű, hogy ezekre a 60 év körüli járművekre már nem igazán akarnak jelentős összegeket fordítani, bár az új színterv miatt aggódhatunk, hogy a vasút még közép- vagy akár hosszútávon is számol ezekkel a vagonokkal.
Vigyázz, kész, felkészül! Következnek a gyorsvonati kocsik is?
Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!
Utolsó kommentek