HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 900 mm (1) 9euroticket (2) afrika (9) agv (1) alagút (15) alex (1) állatok (3) állomás (28) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (5) argentína (1) arlbergbahn (4) arosa (1) árvíz (2) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (144) autó (4) autómúzeum (5) ave (23) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (4) barcelona (15) bari (2) barlang (3) bayernticket (27) bécs (12) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (8) bloginfo (3) bob (6) bologna (1) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brazília (1) brenner hágó (4) budapest (6) busz (2) caf (1) chatgpt (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csatorna-alagút (1) csehország (18) dánia (3) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (25) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (75) észtország (1) etcs (1) euronight (3) európa (12) eurostar (1) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (94) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (14) gysev (1) hajó (8) hamburg (7) heide volm (2) híd (5) hollandia (7) horvátország (3) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (23) iho.hu (1) index (146) index2 (337) india (5) innsbruck (5) interrail (18) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (16) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (23) kenya (2) kína (55) kindertojás (2) kiskunhalas (1) kisvasút (19) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (4) kötélvasút (12) kufstein (1) különleges vasút (6) las vegas (4) lego (3) lengyelország (5) lettorszá (1) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) litvánia (1) london (3) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (45) mallorca (7) marokkó (4) marseille (1) menetrend (4) mercedes (1) metró (14) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (80) múzeum (45) nagysebességű vasút (198) nápoly (5) németország (101) nightjet (3) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (38) olaszország (78) oroszország (4) ouigo (3) palermo (2) párizs (21) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) pozsony (1) prága (10) puchberg (7) railjet (20) rail baltica (1) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (10) rhb (2) róma (3) s-bahn (10) salzburg (6) segítség (1) semmering (5) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (2) sopron (1) spanyolország (84) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (5) szaud-arábia (3) szeged (2) szicília (7) szimulátor (1) szlovénia (10) szolnok (2) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (7) terepasztal (13) texas (1) tgv (50) tibee (9) tibet (1) tirol (5) (1) törökország (6) train simulator (1) transport tycoon (2) trieszt (2) trolibusz (1) ukrajna (3) usa (5) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (2) velence (7) vendégposzt (5) villamos (13) virágok (1) virtuális vasút (10) vízesés (1) vonatjegy (2) vorteilscard (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (7) Windischgarsten (4) wunderland (2) würzburg (1) zillertal (9) zürich (2) Címkefelhő

2025.08.27. 23:55 Balogh Zsolt

A brazil kormány támogatja a 30 évre szóló városi közlekedést fejlesztő tervet

Ha Dél-Amerikára gondolunk, nem biztos, hogy egyből a fejlett tömegközlekedési hálózatok azok, amik az eszünkbe jutnak. 2025-ben Brazíliában hét olyan város volt, ahol metróhálózat is üzemelt és nyolc olyan körzet, mely elővárosi vasutat is üzemeltet. A 212 milliós ország vasúthálózata három különböző nyomtávolságú, összesen mintegy 30 ezer km hosszúságú, ám nagy részén csak teherforgalom zajlik.

aguas_claras_metro_station_29-03-2024.jpgMetróállomás és metrószerelvény Brazíliában (kép forrása: Wikimedia Commons)

Az ország területéhez és népességéhez képest így kijelenthetjük, hogy a vasúti személyszállítása rendkívül fejletlen. A brazíl kormány azonban szeretne ezen változtatni és ehhez egy ambiciózus tervet hagyott jóvá.

A Városi Minisztérium és a BNDES fejlesztési bank 2025 augusztusában közzétette a városi mobilitásról szóló 4. nemzeti tanulmányát, amelyben összesen 2506 km személyszállító gyorsvasúti vonal építését javasolja a 21 legnagyobb nagyvárosi területen 2054-ig. A várható népességnövekedést és a projekt megvalósíthatóságát figyelembe véve a tanulmány a márciusban megjelent harmadik kiadásban felsorolt 400 projekt közül 200 kiemelt projektet választott ki további tanulmányozásra. A következő hónapokban minden projekthez technikai és pénzügyi részleteket, beruházási becsléseket, költségeket, bevételeket, nyereséget, valamint előzetes gazdasági és pénzügyi elemzéseket kell benyújtani.

A szóban forgó nagyvárosi területek: Porto Alegre, Florianópolis, Curitiba, Santos, Campinas, São Paulo, Rio de Janeiro, Belo Horizonte, Vitória, Goiânia, a szövetségi körzet (Brasília), Salvador, Maceió, Recife, João Pessoa, São Luza, és Fortale Teresina. A javasolt 2506 km vonalból 323 km lenne metró; 96 km elővárosi vasút; 1930 km könnyű vasút (light rail), gyorsvasút vagy egysínű vasút; a fennmaradó 157 km pedig hagyományos buszsáv lenne.

Metró Sao Paolóban A város lakossága 12 millió fő, a metróhálózata pedig 104 kilométer hosszúságú, melyhez további 380 km elővárosi vasút tartozik még (kép forrása: Wikimedia Commons)

„Konkrét adatokon alapuló városi közlekedési tervezést erősítünk, amely lehetővé teszi a prioritások meghatározását és a közép- és hosszú távú cselekvések iránymutatását” – mondta Jader Filho városi miniszter. „A cél a közepes és nagy kapacitású közlekedéshez szükséges fő beruházások megteremtése” – tette hozzá Denis Andia, a városi mobilitásért felelős országos államtitkár. „Optimalizálni szeretnénk a szövetségi, állami szintű és önkormányzati közforrásokat, mindenki erőfeszítéseit ugyanazon projektek felé irányítva, és a beruházásokat is modellezve.” A 21 kiválasztott település jelenleg összesen 2007 km városi közlekedési útvonallal rendelkezik. Az ajánlott projektek befejezését követően a nagyvárosi területek 80%-ában a lakosság legalább 30%-a 1 km-es körzetben tartózkodna egy tömegközlekedési vonaltól, és közülük hétben ez az arány meghaladhatja a 40%-ot. Jelenleg a 21 terület átlaga 13%.

Forrás

* A Railwaygazette.com - Brazilian government backs huge 30-year urban transport plan című cikke

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!

Szólj hozzá!

Címkék: index metró brazília


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr2318936794

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása