HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (126) autó (3) autómúzeum (4) ave (22) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (2) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (102) index2 (314) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (3) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) los angeles (1) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (92) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (2) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (73) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (2) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2023.12.24. 23:58 Balogh Zsolt

Tesztelés alatt a Koralmbahn

Ausztria jelenleg folyamatban lévő vasúti beruházása a Koralm-vasútvonal, mely gyors és biztonságos összeköttetést jelent majd Stájerország és Karintia között. Ez az új osztrák déli vonal része és Európa egyik legfontosabb infrastrukturális projektje, az osztrák vasúthálózat bővítésének jelenleg folyamatban lévő legnagyobb munkája.

visualisierung-koralmtunnel-kat3-oebb-isochrom-2.jpgLátványterv a Koralm bázisalagútról és az alagútból éppen kilépő Railjet szerelvényről

A munkálatok már évek óta folynak, az ÖBB pedig rendszeresne beszámol az éppen aktuális fejleményekről.

A Koralm-vasútvonal, vagy németül a Koralmbahn, egy normál nyomtávolságú, 125 km hosszúságú, kétvágányú, 15 kV, 16,7 Hz-cel villamosított vasúti fővonal lesz Graz és Klagenfurt között Ausztriában. A vasútvonal legjelentősebb műtárgya a 32,9 km hosszúságú Koralm-alagút a Koralpe alatt, melynek utolsó, még hiányzó szakaszát 2020. június 17-én sikerült teljesen kifúrni.

Hosszával ez Ausztria leghosszabb vasúti alagútja, de még a világon is csak hat olyan alagút létezik, mely hosszabb tőle!

A Koralmbahn és a Koralmtunnel (kép forrása: Wikimedia Commons)

A Koralm-vasútvonal egy már korábban is létező, Grazból kiinduló egyvágányú, nem villamosított vasútvonal felhasználásával épül. A vasútvonalat felújították, kétvágányúvá építették át, majd villamosították. Ezzel azonban csak a munka könnyebbik fele készült el, a már felújított vasútvonal ugyanis véget ért a Koralpe lábánál. Ezért ebből a vonalból egy kiágazást építettek, mely egy bázisalagútban folytatódik a masszívum alatt Klagenfurt irányába. Lavantalnál az alagút véget ér és egy már szintén létező vasútvonalba torkollik bele. Ez az új összeköttetés Graz és Klagenfurt között az alagúton át lesz a Koralmbahn. Az építkezés 2010 óta zajlik, várható átadása 2025 decembere. Mivel ez az új összeköttetés 250 km/h sebességre lesz tervezve, a Westbahn mellett ez lesz Ausztria leggyorsabb vasútvonala.

A tervezett költségek a 2009-es 5,2 milliárd euróról 2023-ra 5,4 milliárd euróra nőttek (2023-as júliusi árfolyam alapján mintegy 2014 milliárd magyar forint).

Az első vonat 2023. június 12-én haladt át az új vasútvonal legfontosabb és legdrágább műtárgyán, a Koralm-alagúton, ezzel azonban az építkezés még nem zárult le. 2023. december 11-én megkezdődtek a nagysebességű tesztek is a vonalon, hogy 2025-re biztonságosan átadható legyen.

A vasútvonalat egy ÖBB Taurus mozdonnyal járták be, a tesztek során elérve a 250 km/h sebességet is.

Videó a tesztekről a Youtube-on

Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebookon is!

6 komment

Címkék: index ausztria nagysebességű vasút koralmbahn


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr8618287841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sgor 2023.12.25. 13:00:44

Furcsa látni, hogy 2009 és 2023 között "alig" drágult a projekt!

gigabursch 2023.12.26. 01:25:58

@Sgor:
Pont ez tűnt fel nekem is.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2023.12.26. 12:09:35

@Sgor: @gigabursch: Mivel ketten is írtátok, még egyszer leellenőriztem. A forrás alapján ez nem elgépelés, hanem tényleg így van. Vagy a forrás téved...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2023.12.26. 13:39:16

Én is pont ezt akartam beleírni.Ahol csak ennyit drágul (értsd: ilyen minimálisat) egy ilyen projekt, az mintaország, bakker.

gigabursch 2023.12.26. 14:17:19

@geegee:
Vagy akkora volt benne a nyúlás, hogy még így is maradt bőven.
Persze ez is lehet "minta"...

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2023.12.26. 23:31:06

@geegee: Vagy már tervezéskor számoltak azzal, hogy ez egy több mint 10 éves projekt, és az inflációt és a lehetséges drágulásokat is beleszámolták. Ne feledjük azt sem, hogy ennél a projektnél az első években volt a legtöbb pénz elköltve (alagútfúró gép, kisajátítás...), a legnehezebb rész pedig maga a fúrás, ami sok idő és talán jól tervezhető állandó költség.
süti beállítások módosítása