HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (126) autó (3) autómúzeum (4) ave (22) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (3) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (103) index2 (314) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (176) nápoly (4) németország (92) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (2) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (73) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (12) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) usa (3) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) wunderland (1) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2024.04.13. 21:49 Balogh Zsolt

A Kaliforniai nagysebességű vasút járműbeszerzése

A Kaliforniai Nagysebességű Vasúti Hatóság igazgatótanácsa jóváhagyta a nagysebességű vasúti szerelvények szállítására és karbantartására vonatkozó ajánlattételi felhívás közzétételét.

Az Alstom Transportation és a Siemens Mobility előminősítést tett az eljárásra. Ajánlataikat 2024 őszén kell benyújtaniuk, a hatóság célja, hogy az év végéig szerződést kössön.

oig1_4pv5rg_2ep2j_zg4cpr6.jpgFantáziarajz egy szerelvényről (forrás: Microsoft bing)

A szerződés két prototípus szerelvényre vonatkozik, amelyeket az eljárástól számított négy éven belül kell leszállítani tesztelésre és próbaüzemre, valamint négy sorozatgyártású szerelvényre, amelyek a 2030-33-ra tervezett nagysebességű vonal első, 275 km hosszú, Merced és Bakersfield közötti szakaszán a személyszállításhoz szükségesek.

A megvásárolni kívánt szerelvényeknek 355 km/h (220 mérföld/óra) sebességgel kell működniük, és a tesztek során el kell érniük a 390 km/h (242 mérföld/óra) sebességet (alapsebesség + 10%).

A szerződés tartalmazna egy vezetési szimulátort, pótalkatrészeket és 30 év karbantartást, beleértve az életciklus közepén esedékes nagyjavítást is.

A szövetségi finanszírozási hozzájárulás megköveteli a Buy America szabályoknak való megfelelést, bár a nem belföldről beszerezhető alkatrészek esetében felmentést lehet kérni.

"Az igazgatótanács mai intézkedése folytatja a sürgető menetelésünket, hogy a szövetségi dollárokat munkába állítsuk, új iparágakat és gazdasági lehetőségeket teremtsünk a nagysebességű vasút körül" - mondta Tom Richards, az igazgatótanács elnöke április 11-én. "Az év végére tudni fogjuk, ki fogja megépíteni Kalifornia első nagysebességű vonatait, és ezzel kijelöljük az irányt a jobb és elérhetőbb vasúti közlekedés felé Kaliforniában."

Lehetséges pályázók

Mint ahogy a cikk bevezetőjében említettem, az ajánlatra a német Siemens és a francia Alstom tett előminősítést.

Siemens Mobility

A Siemens már elnyert több pályázatot is a tengeren túl, többek között ők szállították az Amtrak személyszállító cég új mozdonyait is, a Siemens ACS-64 sorozatot, melyből összesen 70 érkezett a keleti part személyszállító vonataihoz.

Siemens mozdony az USÁ-ban (kép forrása: Wikimedia Commons)

A Siemens személykocsik sem ismeretlenek Amerikában: összesen 937 a már legyártott és megrendelt Siemens Venture betétkocsik száma az Amerikai Egyesült Államokban. Ezek a kocsik az európai Railjetek Viaggio Comfort kocsijainak amerikai változatai.

Kaliforniának azonban motorvonatra lesz szüksége, ami valószínűleg a Deutsche Bahn ICE4 motorvonatára fog majd hasonlítani, szemben a látványterveken szereplő ICE3-mal, mely már évek óta nincs gyártásban.

A Siemens ICE4 motorvonata Németországban (kép forrása: Wikimedia Commons)

A  Siemensnek már van gyára a kaliforniai Sacramentóban, így a helyben való gyártásnak is megfelelnek.

Alstom

A francia Alstom szállította a keleti parton közlekedő Acela Expresszeket, így neekik már jó referenciájuk van az USÁ-ban a nagysebességű motorvonatok terén. Ráadásul ezen kívül az Acela vonatok váltótípusát is ők szállítják, mely az Avelia Liberty fantázianevet kapta. Ez közeli rokona a Francia Államvasutak álltal rendelt Avelia Horizon vonatoknak.

Az Amtrak Avelia Liberty motorvonata

A Liberty vonatokat szintén az Amerikai Egyesült Államokban gyártják  Hornell és Rochester városokbanNew York államban.

Egyéb lehetséges pályázók

A két pályázón kívül még lehetséges, hogy indulnak a japánok valameylik Sinkanszen vonatukkal (ezek is szerepeltek már korábban a látványterveken), Mellettük szól a már 60 éves tapasztalat a nagysebességű vonatok területén.

Lehetséges még Kína is az indulók között, bár a feszült politikai viszonyok mellett nehéz lesz bizonyítaniuk. A kínaiak rendelkeznek a világ leghosszabb nagysebességű vasúthálózatával, a legtöbb üzemelő nagysebességű vonatával és a legggyorsabb közforgalomban közlekedő motorvonattal. Már voltak sikeres exportjaik Ázsiában, de az amerikai piacra még nem törtek be.

Forrás

* Railwaygazette.com - California high speed train request for proposals approved

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!

Szólj hozzá!

Címkék: index usa kalifornia siemens alstom nagysebességű vasút


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr10018380563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása