Az Amerikai Egyesült Államokban a legtöbb utazó, ha hosszú távra utazik, a repülőt, ha rövidebb távra, akkor az autót választja. A távolsági személyszállításért a nemzeti Amtrak felel, azonban a Magyarországnál tízszer nagyobb országban az utasszám a tizedét sem éri el a MÁV teljesítményének. A Kaliforniai nagysebességű vasút ebben változást hozhatna, ha nem csigalassúsággal épülne.
Az American Pioneer 220 (kép forrása: rollingstockworld.ru)
Eközben Las Vegas és Los Angeles között egy magánüzemeltető jelentős állami támogatással igazi nagysebességű vasútvonalat tervez 2028-as átadással. A Brightline West már meg is kezdte az építkezést és ismert már a vonalon közlekedő motorvonat is, mely az American Pioneer 220 nevet kapta.
A motorvonat nem lesz teljesen új fejlesztés, alapja a német Siemens Mobility gyártó Siemens Velaro motorvonatcsaládja, melyet külömböző változatokban már Németország, Kína, Törökország, Spanyolország és Oroszország is megvásárolt, nemzetközi viszonylatokon pedig Svájcba, Aiusztriába és Franciaországba is átjár. Ehhez a népes csoporthoz fog csatlakozni hamarosan az USA is.
A külső formaterv még úgy tűnik nem végleges. Ezen a 10 hónappal korábbi videón egészen másfajta orr-formát láthatunk.
A motorvonat több mindenben is el fog térni az európai és ázsiai testvéreitől. Amiben azonban hasonlítani fog hozzájuk, az a hajtásrendszer: az áramot felsővezetékről kapja majd, nem lesz se mozdony, se vonófej, a gépészeti berendezések a teljes vonat hosszában lesznek szétosztva, maximalizálva ezzel az egységnyi vonathosszra eső ülőhelyeket.
Az alapjául szolgáló Velaro Novo platformot 2013-ban mutatták be.
A Party kocsi látványterve a Siemenstől
A látványtervek alapján az igazi nagy durranás az lesz, hogy a hagyományos kocsiosztályokon felül pazarul berendezett club osztály is rendelkezésre áll majd, ahol a kaszinó felé tartó hosszú utat próbálják majd feledhetetlenné tenni.
A motorvonat legnagyobb sebessége 220 mérföld/óra lest, ami megközelítőleg 350 km/h sebességet jelent majd.
A Brightline távoli tervei között szerepel, hogy ha a vonal sikeres lesz, más hasonló adottságú amerikai nagyvárosok között is elindítják a szolgáltatásukat. Ilyen esélyes várospár Dallas és Austin is.
Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!
Utolsó kommentek