HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (16) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (1) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2022.12.17. 11:23 Balogh Zsolt

A Wendlingen-Ulm nagysebességű vasútvonal megnyitása fellendíti a nemzetközi vasúti forgalmat

"Stuttgart és Ulm közelebb kerül egymáshoz, de Párizs és Budapest is" - mondta Winfried Kretschmann, Baden-Württemberg tartomány miniszterelnöke az 59,6 km hosszú Wendlingen-Ulm nagysebességű vasútvonal hivatalos átadásán két nappal azelőtt, hogy a december 11-i menetrendváltással megindult a forgalom.

54450_wendlingenulmhighspeedlinephotodeutschebahn3_932047.jpgA Wendlingen - Ulm nagysebességű vasútvonal átadása (Fotó: Deutsche Bahn)

A 250 km/h sebességű vonal jelentősége "messze túlmutat a régión" - tette hozzá Richard Lutz, a Deutsche Bahn vezérigazgatója. "Ez a vasúthálózatunk új ütemjelzője. Az emberek és a gazdaság számára ma már óriási előnyökkel jár. És még nagyobbak lesznek az előnyök, amikor Stuttgart 21 három év múlva megnyílik".

Michael Theurer, a szövetségi kormány vasúti közlekedésért felelős biztosa szerint az avatás "mérföldkő a Deutschlandtakt megvalósítása szempontjából, és a Párizstól Karlsruhén, Stuttgarton, Ulmon és Münchenen át Bécsig és Pozsonyig tartó nemzetközi tengely egy része". Az új vonal felszabadítaná a meglévő Filstal útvonal kapacitását "a helyi forgalom, de mindenekelőtt a teherforgalom számára".

Merklingen állomás

A vonal építése 10 évig tartott, és 3,98 milliárd euróba került. Az Európai Unió 568 millió euróval járult hozzá a projekt megvalósításához.

A Schwäbische Alb-hegységen átvezető teljesen új vasútvonal valamivel több mint fele alagútban halad, a legnagyobb munkálatok közé tartozik a 8808 m hosszú Boßler- és a 8174 m hosszú Albvorland-alagút. A 485 m hosszú és 85 m magas híd a Filstal és az A8-as autópálya felett Németország harmadik legmagasabb vasúti hídja. Egy állomás is épült Merklingenben.

Wendlingen - Ulm nagysebességű vasútvonal (Fotó: Deutsche Bahn)

Az új vonal megnyitása lehetővé tette, hogy a Stuttgart és München közötti távolsági járatok száma napi 70-ről 90-re emelkedjen, a leggyorsabb menetidő pedig mintegy 15 perccel csökkenjen.

A Stuttgart 21 átépítési projekt beindítása további javulást hoz, a Stuttgart-Ulm közötti menetidő mintegy 30 percre csökken. A közvetlen járatok 2027-ben indulnak Ulmból a stuttgarti repülőtérre, a város kiállítási központjába és a Filder területére.

A 485 m hosszú és 85 m magas híd a Filstal és az A8-as autópálya felett

A DB jelenleg vizsgálja az Ulm-Augsburg nagysebességű útvonal lehetőségeit, amely a mai 45 perces menetidőt mintegy 15 perccel csökkentené, és várhatóan 2024 végéig meghatározza az előnyben részesített opciót.

Pillantás a jövőbe - ígéri a 12 éves videó, mára azonban ez már valósággá vált!

Magyarországi vonatkozás

Wendlingem és Ulm Magyarországról messze van, ám még is van némi jelentősége Magyarország számára is, ugyanis a vasútvonal része a Magistrale for Europe nagysebességű vasútvonal tervnek, mely a Transzeurópai közlekedési hálózat része, amely egy Párizs és Pozsony közötti nagysebességű vasútvonal létrehozására irányul, egy Budapestre vezető leágazással. 1995-ben az Európai Bizottság a 17. számú TEN-projektként (Párizs-Pozsony) vette fel, és a létrehozása már folyamatban van.

A Wendlingem-Ulm nagysebességű vasútvonal része a Magistrale for Europe tengelynek

A projektnek a tervek szerint 2020-ra kellett volna elkészülnie, de létrehozása még napjainkban is tart. Öt európai országban 34 millió embert fog összekötni. A Párizstól Budapestig tartó útvonal teljes hossza 1592 km és ha minden eleme elkészül a két főváros közötti menetidő 10 óra 23 percre rövidül, ami a projekt megindulása óta 3 órányi időmegtakarítás. Ez pedig már éjszakai vonattal is leküzdhető, alternatívát nyújtva a repülésnek. 

Források

* Railwaygazette.com - High speed line opening boosts international rail axis

Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebookon is!

2 komment

Címkék: németország index2 nagysebességű vasút


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr4718004274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Greg36 2022.12.19. 19:19:15

"amikor Stuttgart 21 három év múlva megnyílik". - Khmm. Van pár projekt (és most nem akarok pl. a Berlin-Brandenburgra mutogatni), ami alapján ez egy kissé optimista hozzáállás még mindig.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2022.12.19. 22:36:02

Én optimista vagyok! :) A vasúti projektek többsége nyugaton tartja a határidőket.
süti beállítások módosítása