HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (6) agv (1) alagút (7) alex (1) állatok (2) állomás (14) alpok (1) alstom (1) amerika (2) amszterdam (1) anglia (17) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (86) autó (2) autómúzeum (4) ave (16) avlo (1) ázsia (4) baden-württemberg (2) bajorország (60) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (9) bécsújhely (3) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) commons (1) csehország (14) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (18) egyiptom (3) éjszakai vonat (1) elon musk (2) érdekességek (58) euronight (3) európa (3) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (71) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (5) görögország (2) gőzmozdony (11) gysev (1) hajó (8) híd (1) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (57) index2 (248) india (4) innsbruck (4) interrail (13) izrael (1) japán (10) jbss bahn (13) jövő (2) kalifornia (4) kanton (1) kastély (7) kecskemét (18) kenya (1) kína (40) kindertojás (2) kisvasút (10) kombinált szállítás (2) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (2) linz (1) madrid (11) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (35) mallorca (7) marokkó (3) menetrend (1) mercedes (1) metró (8) milánó (3) mittenwaldbahn (6) modellvasút (11) monaco (1) münchen (78) múzeum (39) nagysebességű vasút (149) nápoly (3) németország (74) nürnberg (11) nyomtáv (1) öbb (11) olaszország (45) oroszország (3) ouigo (1) párizs (12) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (4) prága (9) puchberg (7) railjet (9) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (6) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (4) siemens (2) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) söll (1) spanyolország (62) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) svájc (19) svédország (4) szaud-arábia (1) szeged (1) szlovénia (9) s bahn (16) tajvan (1) talgo (7) tarragona (1) TEE (9) terepasztal (8) tgv (38) tibee (4) tibet (1) törökország (2) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (1) USA (20) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (2) villamos (9) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (1) westbahn (1) Windischgarsten (4) würzburg (1) zürich (1) Címkefelhő

2022.04.30. 21:53 Balogh Zsolt

Olaszországi körút

Az április végi szabadság egy részét Olaszországban töltöttem. Az útiterv a következő volt: Budapest-Zürich-Milánó-Genova, majd ugyanezen az útirányon át vissza. Így lehetőség nyílt átkelni a Gotthárd-hágón, látni a Gotthárd-vasútvonalat, majd a szintén világhírű Milano Centrale pályaudvarra érkezni. A visszaúton pedig átkelhettem a világ jelenlegi leghosszabb alagútján, a Gotthárd-bázisalagúton.

A kirándulás legtávolabbi pontja: Genova főpályaudvara, Genova Brignole

Az utazáson kívül természetesen sok látnivalót is megtekinthettem, a Zürich melletti Zürich-tavat, a zürichi villamost, Milánóban a Leonardo de Vinchi úzeumot, Genovában a régi kikötőt, egy 17. századi vitorlás replikáját, a genovai metrót, több siklót és fogaskerekűt, továbbá a keskeny nyomtávolságú Genova-Casella-vasútvonalat. A mai összefoglaló cikk után a közeljövőben ezekről a témákról részletesebben lesz majd szó.

olaszkorut01.jpgHajnal a svájci-olasz határon, itt mozdonycsere is történt, továbbá a határőrök letessékelték az ukrán menekültválságot kihasználó közel-keleti migránsokat

olaszkorut02.jpgMegérkezés Zürich Hauptbahnhofra, ahonnan délután indult tovább a Milánóba tartó vonatom. A svájci mozdony már leakadt a prágai, grazi, zágrábi és budapesti kocsikat is vontató Euronight-ról

olaszkorut03.jpgEgy kis villamosozás Zürichben

olaszkorut04.jpgÁtkelés a Gotthárd-hágón. Milánó felé én a hosszabb, de annál látványosabb régi vonalat választottam, miközben mélyen a hegyek alatt húzódik a világ jelenlegi leghosszabb alagútja, a Gotthárd-bázisalagút

olaszkorut13.jpgMilánó főpályaudvaráról korábban már volt szó itt a blogon, azonban a személyes élmények miatt mindenképpen ismétlésért kiállt! Olaszország második legforgalmasabb állomása élőben még annál is hihetetlenebb, mint amit képzeletem látott!

olaszkorut05.jpgMilánó főtere a Galleria Vittorio Emanuele II passzázzsal, mely egyben Milánó egyik nevezetessége. Ugyanitt található a Milánói dóm is.

olaszkorut06.jpgA Leonardo de Vinci múzeumban a híres olasz feltaláló jegyzeteit és elképzelt, ám meg nem valósított, de utólag megépített találmányainak sokasága látható. Daruk, hajítógépek, ostromgépek és szörnyű fegyverek modelljei láthatóak itt, melyet kiegészít Milánó ipartörténetét bemutató tárlat, továbbá a fémkohászat tárgyi emlékei

olaszkorut07.jpgA múzeumhoz hatalmas járműgyűjtemény is tartozik: hajók, repülők, helikopterek és persze vonatok várják az érdeklődőket. Itt található a magyar Kandó Kálmán által tervezett és a magyarországi Ganz gyárban gyártott háromfázisú váltóáramot használó FS E430 sorozatú villamos mozdony is, mely korának csúcstechnológiája volt és új utakra terelte a vasúti villamos vontatást.

olaszkorut08.jpgMilánó villamosüzeme is megér egy napot: a régi nosztalgiavillamosnak tűnő fapados villamosok a város fő közlekedési eszközei a metró mellett. Milánót kiterjedt villamoshálózat szövi át, amin több mint 100 régi villamoskocsi közlekedik, de a modern járművek kedvelői is találnak maguknak való járművet

olaszkorut09.jpgGenova régi kikötője, mely olyan nevezetességeket is tartogat, mint a Neptune nevű vitorláshajó, de találunk itt tengerészeti múzeumot, akváriumot, egy mini bioszférát, régi teherkikötőt, világítótornyot, darukat, raktárépületeket és még ezernyi érdekességet

olaszkorut10.jpgVonatozás keskeny nyomtávolságon Casella felé. Az 1929-ben megnyílt villamosított vasútvonal még napjainkban is fontos közlekedési kapocs a Genova közelében található hegyi falvak felé.

olaszkorut11.jpgGenova közlekedése rengeteg érdekességet tartalmaz: siklókat, fogaskerekűt, városi autópályát, rövid metróüzemet, számos közúti alagutat, melyekben még zebra is található! És hogy hova vezet a zebra egy alagútban? Egy városi lifthez, mely szintén a helyi tömegközlekedés része!

olaszkorut12.jpgA meredek hegyoldalra épült városban nagy szintkülönbségei miatt még fogaskerekű is üzemel!

A genovai városnézés után nem maradt már más hátra, mint vissza Milánóba, majd onnan a Gotthárd-bázisalagúton át Zürichbe, onnan pedig éjszakai vonattal az Arlberg-hágón át Innsbruckon, Kufsteinen, Salzburgon és Bécsen át Budapestre.

Svájci EC vonat hagyja el a Gotthárd-alagút bejáratát

Az ötnapos kirándulás gyorsan eltelt és úgy gondolom megint sikerült rengeteg hasznos tartalommal megtölteni. a következő napokban (hetekben?) ezekről a témákról szeretnék részletesebben is írni, hát ha más is kedvet kap Zürichhez, Milánóhoz, Genovához vagy egy másik svájci/olasz városhoz!

Szólj hozzá!

Címkék: olaszország milánó genova zürich index2


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr2817819869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása