HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 900 mm (1) 9euroticket (2) afrika (9) agv (1) alagút (14) alex (1) állatok (2) állomás (22) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arlbergbahn (4) arosa (1) árvíz (2) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (134) autó (3) autómúzeum (5) ave (23) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (4) barcelona (12) bari (1) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (7) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (4) budapest (5) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csatorna-alagút (1) csehország (16) dánia (3) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (70) euronight (3) európa (10) eurostar (1) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (89) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (7) heide volm (2) híd (4) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (119) index2 (324) india (4) innsbruck (5) interrail (18) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (2) kína (49) kindertojás (2) kisvasút (15) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (11) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (3) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (40) mallorca (7) marokkó (4) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (44) nagysebességű vasút (182) nápoly (5) németország (95) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (29) olaszország (62) oroszország (3) ouigo (3) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) pozsony (1) prága (10) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (2) sopron (1) spanyolország (75) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (5) szaud-arábia (3) szeged (2) szicília (1) szimulátor (1) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (7) terepasztal (12) texas (1) tgv (49) tibee (7) tibet (1) tirol (5) (1) törökország (5) train simulator (1) transport tycoon (2) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (4) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (2) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (10) vízesés (1) vonatjegy (2) vorteilscard (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (5) Windischgarsten (4) wunderland (2) würzburg (1) zillertal (6) zürich (2) Címkefelhő

2022.04.02. 19:24 Balogh Zsolt

Meghosszabítják a marokkói nagysebességű vasutat

Marokkó francia segítséggel szintén elindította nagysebességű vasúti járatait, ezzel az első ország lett Afrikában, mely 320 km/h sebességű járatot üzemeltet. Az első ütemben 2018-ban megnyílt 183 km-es vonalat a tervek szerint mintegy 1500 km-esre bővítenék!

A marokkói nagysebességű szerelvény (kép forrása: Wikimedia Commons)

A következő lépésben a jelenleg csak Tanger és Kenitra közötti nagysebességű vasútvonalat egészen Marrakechig fogják meghosszabbítani, később pedig egészen a tengerparti Agadirig.

A Marokkói Államvasutak (ONCF) megerősítette, hogy három konzorcium nyerte el a Kenitra-Marrakech nagysebességű vasútvonal projekt tervezési szerződéseit.

A munka a tervezett Kenitra - Marrakech projekthez és a casablancai csomóponthoz szükséges részletes infrastrukturális tanulmányokra terjed ki az építőmérnöki munkákkal, a vasúti berendezésekkel és a vasúti üzemeltetési rendszerekkel kapcsolatban.

A pályázatot három részre osztották, amelyek a Kenitra - Aïn Sebaa, Aïn Sebaa - Nouaceur és Nouaceur - Marrakech szakaszokra terjednek ki. A konzorciumokat hazai tervező cégek vezetik, a Kenitra - Aïn Sebaa szakaszon a francia Ingerop, az Aïn Sebaa - Nouaceur szakaszon pedig a Setec francia cégekkel együttműködve. Egy másik marokkói cég a Nouaceur - Marrakech szakaszon a koreai Korea National Railway (KNR) és a koreai Dohwa Engineering cégekkel dolgozik együtt, amelyek együttesen 20%-os részesedéssel rendelkeznek a konzorciumban. A szerződés értéke 65 millió dirham (6 millió amerikai dollár).

Marokkó meglévő és tervezett nagysebességű vasútvonalai (kép forrása: Wikimedia Commons)

A projekt a Tanger és Kenitra közötti, 2018 novemberében megnyitott, 183 km hosszú, meglévő nagysebességű vonal meghosszabbítása. A tervek szerint további 230 km-es meghosszabbítást terveznek az Atlanti-óceán partján fekvő Agadirig.

Mohamed Abdeljalil marokkói közlekedési és logisztikai miniszter januárban a képviselőházban elmondta, hogy az ONCF sikeresen befejezte a Marrakech-Agadir projekt tervezési tanulmányait, beleértve az infrastrukturális és mélyépítési munkákat, valamint a topográfiai felméréseket.

Abdeljalil elmondta, hogy a Marrakech-Agadir projekt várhatóan 50 milliárd dirhamba (5,08 milliárd amerikai dollár) fog kerülni, és a befejezés a szükséges finanszírozás biztosításától függ, a kormány pedig nyitott a köz- és magánszféra közötti partnerség (PPP) modelljére. Franciaország, amely támogatta a Tanger-Kenitra projekt finanszírozását, és Kína is felmerült lehetséges forrásként.

A szerződés az első, amelyet a dél-koreai KNR nagysebességű munkára nyert Afrikában. A vállalat szerint a projekt munkálatai a jövő hónapban kezdődnek.

Youtube videó a marokkói nagysebességű vonal építéséről és a további tervekről

"Ennek a projektnek az elnyerése lehetőséget szolgált arra, hogy tájékoztassuk a világot arról, hogy Dél-Korea rendelkezik a nagysebességű vasúti tervek exportálására alkalmas technológiával, és várhatóan ez a lengyel nagysebességű vasúti projekt további megrendeléseinek ugródeszkája lesz, amelyre a tervek szerint a jövőben pályázatot írnak ki" - mondta Kim Han-young úr, a KNR elnöke. "A vállalat továbbra is mindent megtesz annak érdekében, hogy platformként szolgáljon a hazai vállalatok tengerentúli piacokra való belépésének támogatására."

Mint ismeretes, Dél-Koreában szintén üzemel egy tekintélyes nagysebességű hálózat, a KTX, mely francia segítséggel épült ki és a francia TGV módosított változatai futnak rajta. Mára már a koreai ipar is képes gyártani megfelelő minőségű szerelvényeket, így egyenrangú ellenfele a francia TGV-nek, a japán Sinkanszennek vagy a német Siemensnek.

Források

* International Railway Journal - ONCF awards high-speed line design contract

1 komment

Címkék: marokkó tgv index2


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr8417796077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása