HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (6) agv (1) alagút (7) alex (1) állatok (2) állomás (14) alpok (1) alstom (1) amerika (2) amszterdam (1) anglia (17) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (86) autó (2) autómúzeum (4) ave (17) avlo (1) ázsia (4) baden-württemberg (2) bajorország (60) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (9) bécsújhely (3) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) commons (1) csehország (15) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (19) egyiptom (3) éjszakai vonat (1) elon musk (2) érdekességek (58) euronight (3) európa (6) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (71) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (5) görögország (2) gőzmozdony (11) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (1) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (59) index2 (253) india (4) innsbruck (4) interrail (13) izrael (1) japán (10) jbss bahn (13) jövő (2) kalifornia (4) kanton (1) kastély (7) kecskemét (18) kenya (1) kína (41) kindertojás (2) kisvasút (10) kombinált szállítás (2) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (7) különleges vasút (4) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (1) Linz (2) madrid (11) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (35) mallorca (7) marokkó (3) menetrend (1) mercedes (1) metró (8) milánó (3) mittenwaldbahn (6) modellvasút (12) monaco (1) münchen (78) múzeum (39) nagysebességű vasút (151) nápoly (3) németország (75) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (11) olaszország (45) oroszország (3) ouigo (1) párizs (12) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (4) prága (9) puchberg (7) railjet (9) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (8) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (4) siemens (2) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) söll (1) spanyolország (63) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) svájc (19) svédország (4) szaud-arábia (1) szeged (1) szlovénia (9) s bahn (16) tajvan (1) talgo (7) tarragona (1) TEE (9) terepasztal (8) tgv (38) tibee (4) tibet (1) törökország (2) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (20) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (2) villamos (9) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (1) westbahn (1) Windischgarsten (4) würzburg (1) zürich (1) Címkefelhő

2022.01.25. 08:11 Balogh Zsolt

Elérte a 40 000 km-et Kína nagysebességű vasúthálózata

Január 8-án ünnepélyes keretek között hivatalosan is megnyitották a Hangzhou-Shaoxing-Taizhou nagysebességű vasútvonalat, és két vonat egyszerre indult el Taizhou és Shengzhou Xinchang között.

a062d998493f4ce39639c7ab949d5ad8.jpegNagysebességű vonat Kínában

A 2017 óta épülő, 267 km hosszú, Zhejiang tartományban található Intercity vasútvonal az ország első 350 km/h sebességű vonala, amelyet a magánszektor finanszíroz PPP-koncesszió keretében, közel 45 milliárd jüan összberuházással. Ez egyike volt annak a nyolc projektnek, amelyet azért választottak ki, hogy bemutassák a magánbefektetések lehetőségét az ország bővülő nagysebességű hálózatában, mivel 51%-ban magántőke finanszírozza. A vezető befektető a Fosun Group, amely ingatlanfejlesztésre, gyógyszeriparra és kiskereskedelemre szakosodott.

A vonalat a Kínai Vasút üzemelteti, a kezdeti napi 35 vonat 63 perces menetidővel közlekedik Hangzhou és Taizhou között a 267 km-es távon.

A nyitás három másik, összesen közel 700 útvonal-kilométernyi nagysebességű vonal követett december végén, amelyekkel az ország nagysebességű hálózatának teljes hossza a 2020. év végi 37 900 km-ről több mint 40 000 útvonal-kilométerre emelkedett. Az állami média szerint 2021-ben több mint 4 000 km új vasútvonalat helyeztek üzembe, amelynek felét nagysebességű üzemre tervezték.

December 26-án megkezdődött a forgalom a Shandong tartományon átvezető kelet-nyugati folyosó Qufu - Zhuangzhai szakaszán, amely Zhengzhou-t köti össze a tengerparti Rizhao várossal. Ez a 199 km hosszúságú, 350 km/h sebességű vonalszakasz összeköti a Heze-ben található Zhuangzhai állomást a Peking-Sanghaj folyosóval Qufunál. Az átmenő járatok 1 óra 23 perc alatt kötik össze Heze-t a tartományi fővárossal, Jinan-nal, míg a Heze-Peking útvonalat 3 óra alá csökkentik, így a menetidő 2 órával csökken.

46708_cnhangzhoutaizhoutracklayingaerial_55315.jpgAz új vonal

Négy nappal később elindultak a járatok a Peking-Hongkong nagysebességű folyosó 176 km-es Anqing-Jiujiang szakaszán. A Jangce folyó völgye mentén húzódó, 350 km/h sebességű vasútvonal a 2020 decemberében megnyitott 162 km hosszú Hefei-Anqing személyszállító vonalat köti össze a Wuhan-Nanchang nagysebességű vasútvonallal Jiujiangnál.

Mandzsúriában, Jirin tartományban egy 300 km hosszú vonal készült el, amely Csangcsunt köti össze az észak-koreai határ közelében lévő Csangbaishan nemzeti parkkal. Ez a hegyvidéki régió népszerű turistalátványosságoknak ad otthont, többek között egy kialudt vulkán kráterében lévő tónak és új síközpontoknak. A 250 km/órás sebességű vonal mintegy 8 órára csökkenti a Peking és Csangbai közötti menetidőt, és várhatóan évente mintegy 10 millió látogatót vonz majd a régióba.

46709_cnhangzhoutaizhouhrstestrunning_839433.jpg

Miután Kína befejezte a négy észak-déli és négy kelet-nyugati folyosóból álló kezdeti nagysebességű hálózatát, Huang Xin, a CR személyszállítási főosztályának főigazgatója szerint a hálózatot mindkét irányban további négy folyosóval bővítik. A december 1-jén tartott UIC centenáriumi szimpóziumon elmondta, hogy az ország célja, hogy 2025-ig 50 000 km nagysebességű vonalat építsen ki a 170 000 km-es országos hálózatból.

46711_cnanqingjiujiangopening_609151.jpg

CR 2020-ban közzétett nemzeti vasúti terve 2030-ra összesen 200 000 km-es hálózatot irányoz elő, amelyből 70 000 km nagysebességű vonal. Huang elmondta, hogy a nagysebességű vonatok az 500 000-nél nagyobb lakosságú városok 98%-át szolgálnák ki, és kifejtette, hogy a CR célja, hogy a szomszédos közép- és nagyvárosokat 1 órától 4 óráig tartó "utazási körökre" ossza fel. A főbb agglomerációkon belül kisebb, 30 perc és 2 óra közötti köröket alakítanának ki, amelyek "zökkenőmentes összeköttetést" biztosítanának a metrókkal és más közlekedési módokkal.

46712_cnanqingjiujiangstation_539929.jpg

A program részeként a Nemzeti Fejlesztési és Reformbizottság decemberben engedélyezte a Sanghaj, Nanjing és Hefei közötti 350 km/h sebességű vonal megépítését, amelynek becsült költsége 180 milliárd jüan. A hét év alatt 520 km új építést igénylő, 555 km hosszú folyosó hat meglévő és 10 új állomást köt össze, és várhatóan évente mintegy 50 millió utast fog szállítani.

Jelenleg Kínában található a világ nagysebességű (Vmax => 200 km/h) vasútvonalainak több, mint a háromnegyede, a maradékon osztozkodik a további 19 ország Afrikától Európán át Ázsiáig.

Források

* Railwaygazette.com - Chinese high speed network tops 40 000 km as first privately funded line opens

7 komment

Címkék: kína index nagysebességű vasút


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr716821936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gazz 2022.01.26. 09:13:50

A Csangbaishan egyáltalán nem kialudt vulkán, a legutolsó kitörése a múlt század elején volt.
A hegy fele Észak-Koreához tartozik, és ők Pektu-nak hívják. Az állami propaganda szerint itt született Kim Ir Szen, nem pedig egy orosz kiképzőtáborban.

Gazz 2022.01.26. 09:17:53

Meg lesz ennek is a hátulütője.
Az ilyen vasútvonalak kettévágják a vidéket, amerre mennek, mert kerítésekkel kell őket övezni. Kevés megállójuk van, mert a működési elv, hogy nagyvárosokat kötnek össze. Így a két oldalán elfekvő részek között csak nagyon kevés kapcsolat van.
Még a hegyes vidékek járnak jobban, ott a hidak alatt át lehet jutni egyik oldalról a másikra, de síkvidéken 60-70 km-es kerülőket kell tenni az átjutáshoz.

Medgar 2022.01.26. 10:14:50

@Gazz: Az a baj hogy európai fejjel gondolkzol. Mások a távolságok, mások számok.

_magyar_ember_ 2022.01.26. 10:49:47

Ez kicsit más megvilágításba helyezi az egészet:
www.youtube.com/watch?v=eLCa6Vl7EeQ

Angolul nem tudóknak: minden idők legnagyobb kínai válsága jön (talán csak Mao éhínsége mérhető hozzá) és utána világválság is lesz (nem kicsi).
Előbb az ingatlan ipar dől össze, majd a vasúttársaságok mennek csődbe, és ezekkel együtt a logisztikai szektor is.
A kínai párt már kijelentette hogy nem fogják megmenteni a helyzetet, mint 2008-ban az USA kormánya a bankszektort.
Mivel Kína a világ gyára jelenleg, ezért a következmények beláthatatlanok lesznek.

citrix 2022.01.26. 14:14:16

Magyarország nagysebességű vasúthálózatának hossza elenyésző már ha a 160-at nagy sebességnek vesszük. Mert itthon szuperszónikus tempó lenne ha lenne mert csak rövid szakaszokon ennyi az 1-es vonalon. Kívánatos lenne ha a mellékvonalakon elérnk egységesen a 100-at, fővonalakon a 130-as pályasebességet de ennek nagyjából semennyi esélye sincs. Fővonalon a 100-nak is örülni kell, mellékvonalakon a 40-80 közötti a valóság ám sok helyen van 20-as szakasz is ami 2022-ben vicc kategória mert simán le lehet futással előzni a vonatot. Meg kell szüntetni a lassújeleket, sokkal rugalmasabb lehetne a pályafenntartás a vonatsebességek meghatározása terén.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2022.01.26. 22:23:06

@Gazz: A vasút szerepe átalakult, nagy távolságra nagy tömegeket (árut, utast) szállít. A tájat valóban kettévágja, ám ha a két oldal közt van igény az átjutásra, ott lesz is rá lehetőség. Ezeken a vonalakon sok az alagút és a híd, sokan tán észre sem veszik, hogy kereszteznek egy ilyen vonalat.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2022.01.26. 22:24:30

@_magyar_ember_: én inkább a kínai demográfiai válság miatt aggódok. Az olcsó munkaerőből lassan kifogynak, majd jön a népességcsökkenés és a nyugdíjasok (inaktívak) emelkedése. Ez mindenképp átrendezi a mindennapokat. De majd meglátjuk...
süti beállítások módosítása