A most következő cikkben a kínai városnevek az angolos átírást követik!
Elkészült a 185 km hosszúságú Lianyungang–Xuzhou nagysebességű vasútvonal Kínában. Látszólag semmi különös nincs ebben a bejelentésben, hiszen évek óta folyamatosan érkeznek a hírek az újabb és újabb átadott vonalszakaszokról. Ami miatt azonban mégis érdemes kiemelni, az az, hogy ez a nagy mesterterv egyik vasútvonalának befejező eleme, ezzel ugyanis teljessé vált a Lianyungang–Ürümqi nagysebességű vasúti korridor, mely 3422 km hosszúságú.
Az épülő új vasútállomás Ürümqi városban. Az állomás tervezett maximális kapacitása 240 ezer utas/nap (kép forrása: www.uic.org)
Az eredeti mesterterv 4 + 4 országos vasúti korridor megépítésével számolt, ám ezt a tervet később kiegészítették további 4 + 4 vonallal, így ha elkészül az országos hálózat, nyolc kelet-nyugati és nyolc észak-déli fővonalból áll a hálózat, melyet regionális nagysebességű vonalak egészítenek ki.
A keresztségben ez a kínai léptékkel mérve rövid szakasz a Xulian nevet kapta, mely a két végállomás neveiből alkotott szó. A vonalon az utasforgalom 2021. február 8-án indult meg, óránként maximum 350 km/h sebességgel.
Ez a vonal a leghosszabb a 8 + 8 vonalból álló rácsból, mely a nagysebességű vonalakból épül fel.
Kína nagysebességű vasútvonalai, a különböző színek a különböző vasúti korridorokat jelöli. A Xulian-vonal feketével van jelölve és a kép bal felső sarkában található 3 és fél milliós Ürümqi várost köti össze a tengerparton található 4,4 milliós Lianyungang kikötővárossal.
A vonal egy közbenső állomása, Xi'an North (kép forrása: Wikimedia Commons)
A Xulian nevű vonal építése 2017 júliusában kezdődött. A China Railway kezdetben naponta hét vonatot üzemeltet Lianyungang és Xuzhou között, amelyek maximális sebessége 300 km/h, bár a vonalat 350 km/h sebességre tervezték.Három közbenső állomása van, egy negyedik pedig még nem nyílt meg.
Xuzhou East (kép forrása: Wikimedia Commons)
Vasútvonal | Megnyitás dátuma |
---|---|
Lianyungang – Xuzhou | 2021. február 8. |
Xuzhou – Zhengzhou | 2016. szeptember 10. |
Zhengzhou - Xi’an | 2010. február 6. |
Xi’an – Baoji | 2013. december 28. |
Baoji – Lanzhou | 2017. július 9. |
Lanzhou – Ürümqi | 2014. december 24. |
A teljes 3422 km-es vasúti korridor építése 2005. szeptember 25-én kezdődött és 2021. február 8-án fejeződött be. Csak összehasonlításképpen: ez az egy korridor önmagában hosszabb, mint a teljes francia TGV- vagy a spanyol AVE nagysebességű vasúthálózata. És ez csak egy eleme a 8 + 8 korridorból álló gridnek.
Regionális nagysebességű vasútállomás Kínában (kép forrása: Wikimedia Commons)
Kína 2020-ban nyilvánosságra hozta azt a tervét, hogy 2035 végéig 200 000 km-re bővíti ki a vasúti hálózatot a távoli és fejletlen régiókkal való kapcsolat javítására összpontosítva.
A terv tartalmazza a nagysebességű vasúti hálózat 70 000 km-re való növelését. 2020 augusztusáig Kínában körülbelül 36 000 km hosszúságú nagysebességű vasútvonal volt üzemben, így az új tervek szerint a következő 15 évben ezt több, mint a duplájára fogják növelni.
Forrás
* A Railwaygazette.com Lianyungang – Ürümqi high speed corridor completed című cikke
Utolsó kommentek