HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (1) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (21) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (3) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) los angeles (1) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) usa (2) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2020.06.16. 23:50 Balogh Zsolt

Bemutatkozott a Rielsfera új szerelvénye

A spanyol vasútról már többször is szó esett a blogon, legutóbb azért, mert hatalmas kapacitást építettek ki, melyen azonban csak kevés vonat közlekedik, pedig utazási igény lenne az országban.

Úgy tűnik a parlagon heverő vasúti kapacitás és az elégedetlen utasok másoknak is szemet szúrtak, hiszen többen is bejelentkeztek a spanyol vasúti piacra, mint személyszállító operátorok.

Úton a Rielsfera emeletes szerelvénye még Franciaországban (kép forrása: railwaygazette.com)

Az induláshoz a legközelebb a Rielsfera áll, mely kilenc emeletes TGV szerelvénnyel lép be a spanyol piacra. Az első szerelvény pedig már útnak is indult, hogy spanyol földön is bizonyíthasson!

Az SNCF spanyol leányvállalata, Rielsfera általi használatra átalakított kilenc emeletes TGV Duplex motorvonat közül az első 2020. június 6-án elindult Franciaországból a Pantinban található Technicentre Est-Européenből a spanyolországi közlekedéshez szükséges jelző- és biztosítóberendezések telepítését követően.

Miután a liberalizációs folyamat részeként elnyerték a spanyol nagysebességű hálózathoz való nyílt hozzáférési útvonalainak csomagját, a Rielsfera azt várja, hogy az első diszkont árú ("fapados"), nagysebességű belföldi szolgáltatását elindíthatja a 2020. december 14-i menetrendváltozás után. A vonatok a Falbala márkanév alatt fognak üzemelni, amely az Ouigo koncepción alapul, és amely már Franciaországban sikeresen üzemel.

Úton a hófehér szerelvény (kép forrása: railwaygazette.com)

A kezdeti kilenc motorvonat a spanyol C útvonalcsomagjának üzemeltetéséhez szükséges (erről később részletesen fogok még írni egy másik cikkben), öt járathoz naponta Madridból Zaragozán, Barcelonán keresztül az észak-francia határig, és négy járathoz az Albacete útvonalakon: a célállomások Madridból kiindulva Valencia és Alicante a keleti részen és Toledo, Sevilla és Málaga a déli részen lesznek.

Spanyolország normál nyomtávolságú nagysebességű vasútvonalai 2020 végén

A 700 millió euróra becsült beruházás részeként az SNCF csoport a Rielsfera általi használatra módosítja néhány 800 sorozatú TGV 2N2 Euroduplex 3UH motorvonatát. Ezeket fel kellett szerelni a spanyol ASFA automatikus vonatbefolyásoló rendszerrel, valamint az ETCS-sel és a német LZB rendszerrel is. Az LZB rendszert a Madrid-Sevilla-vasútvonalon használják csak, addig, amíg az átjárhatóság javítása érdekében az ETCS fel nem váltja.

Az Alstom belforti üzemében néhány, csak a Franciaországban történő használathoz szükséges berendezést eltávolítottak, mielőtt a vonatokat dízelvontatással Pantinba szállították.

A három korridor, melyen a Rielsfera fog közlekedni 2020. december 14-e után

Miután februárban megérkeztek a Technicentre Est-Européen-hez, az átalakításnak azonnal neki is álltak. Az első módosított 807-es motorvonatot június 6-án küldték el Perpignanba, a spanyol határhoz. A spanyolországi próbaüzem után a vonatokat várhatóan újrafestik a Falbala színtervének megfelelően még a decemberi indulás előtt.

2022 decemberétől öt további motorvonatot szándékozik forgalomba állítani Spanyolországban a Rielsfera.

SNCF TGV és Renfe AVE motorvonat Gare de Lyon pályaudvaron Franciaországban. Hamarosan máshol is hasonló együttállásokat fotózhatunk? (kép forrása: Wikimedia Commons)

Spanyolországban a nagysebességű személyszállításban hatalmas növekedési potenciál van, ugyanis az országban olyan nagyvárosok találhatóak, melyek autóval már túl távol fekszenek egymástól, a hagyományos vonatok pedig ritkán és lassan közlekednek. A 2019 végén megjelent koronavírus miatt az utazások egy része pedig a repüléstől átterelődik a szárazföldi közlekedésre. A Rielsfera vállalaton kívül további személyszállító operátorok megjelenése is várható a spanyolországi vasúthálózaton.

Források

* www.railwaygazette.com - First trainset for Rielsfera low cost high speed rail services heads to Spain

Szólj hozzá!

Címkék: spanyolország index2 nagysebességű vasút


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr9815812082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása